וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה גיל משבר יום ההולדת הכי חמור?

2.12.2014 / 8:40

אם 30 הוא ה-20 החדש, אז 39 הוא משבר גיל ה-40 החדש. מחקר מראה כי למרות שאנחנו נוטים לחשוב שאנשים עוברים משבר בימי הולדת עגולים, למעשה המשבר האמיתי קורה שנה לפני

בלון יום הולדת. ShutterStock
מעתה אמרו משבר גיל ה-39 ולא משבר גיל ה-40/ShutterStock

אנחנו נוהגים לקרוא לו משבר גיל ה-40 או משבר גיל ה-50 אבל בפועל ימי הולדת שמסתיימים בספרה 9, מטרידים אותנו הרבה יותר. מחקר חדש של אוניברסיטת קליפורניה מצא כי אנשים שהגיל שלהם מסתיים בספרה 9, נוטים לעשות החלטות מרחיקות לכת, לטוב ולרע. הסיכויים של ילדי יום ההולדת האלה - שמכונים במחקר כ-"9 enders" - להחליט לרוץ מרתון, לפרק את המשפחה ואפילו להתאבד גבוהים יותר משל אנשים שמבוגרים מהם אפילו רק בשנה או בשנתיים.

המחקר, שהתפרסם במגזין Proceedings of the National Academy of Sciences, בדק אנשים בעשורים שונים לחייהם ומצא כי אנשים חווים משבר לא ביום הולדת העגול שלהם כפי שנוטים לחשוב, אלא שנה לפני. "אנחנו לא מתכוונים לטעון שאנשים לא חווים משברים או עוברים תהליכים בגילאים שונים, אלא רק שקיימת נטייה שזה יקרה בגילאי מעבר מעשור אחד לאחר", הסבירו עורכי המחקר.

עוגת יום הולדת. ShutterStock
גיל זה רק מספר?/ShutterStock

כדי לאמוד את ההתמודדות של אנשים בגילאי המעבר האלה בדקו החוקרים נתונים מהמרכז למניעה ושליטה על מחלות בארה"ב על שיעורי התאבדויות, כמו כן נלקח מידע על 8 מיליון משתמשים מתוך אתר היכרויות שמיועד לנשואים ונשואות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יותר רצים מרתון, בוגדים ומתאבדים

התוצאות הראו כי בקרב גברים בגילאי 25-66, אלו שהספרה השנייה בגיל שלהם היא 9 נטו לבגוד ב-18 אחוזים יותר מאנשים בשאר הגילאים. החוקרים מיקדו את המחקר בגברים, כיון שלטענתם בגידה היא אחד מהסימנים הקלאסים למשבר גיל העמידה אצל גברים. דפוסים דומים, אך מובהקים פחות, נמצאו גם אצל נשים.

נתונים נוספים הראו כי מתוך 500 רצי מרתון אקראיים בגילאי 25-64, 74 היו בגיל בו הספרה השנייה היא 9, כ-50 אחוזים מהם היו בגילאי 29 ו-39. למרבה הצער, גם מספר מקרי ההתאבדויות היה גבוה יותר, אצל אנשי ה-"9 enders",

"לעשור חדש בחיים יכולות להיות משמעויות חיוביות ולא שליליות, אך עלינו לא להתלות בכל גיל, לא משנה מהו", אמרו החוקרים. לדבריהם קל להישאב לתוך אבני דרך שהחברה שמה לנו, אבל אין הבדל אמיתי בין גיל 29 ל-30 ול-31. "החברה מדגישה גילאים עגולים כמו 40 ו-50, אבל אסור לנו לתת לזה לעצב ולהשפיע על החיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully