וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נולדנו לבגוד?

24.11.2014 / 8:57

במחקר אמריקאי שבחן 7,300 זוגות תאומים נמצאו גנים שאחראים על התנהגות לא מוסרית ועל בגידה של בני זוג, גם אצל נשים

גבר בוגד בטלפון. ShutterStock
נשבע לך לא בוגד?/ShutterStock

מהיום אפשר להאשים את הגנים גם בחוסר נאמנות. מדענים מאוניברסיטת קווינסלנד מצאו גן תורשתי שהימצאותו בגוף מגבירה את הסיכויים לבגוד. עוד מצאו החוקרים, שביקשו לבדוק אם קייים פן תורשתי בבגידה, כי קיים גן יחיד בעל וריאציה ספציפית, שגורם לנשים לבגוד בבני זוגן בסבירות גבוהה יותר.

"בידוד של גן ספציפי יותר קשה מפני שקיימים אלפי גנים שמשפיעים על התנהגויות שונות, וההשפעה של גן אחד בודד היא מזערית", הסביר ד"ר ברנדן זייטץ', עורך המחקר שפורסם במגזין journal Evolution And Human Behavior. "במחקר מצאנו הוכחה לא סופית שקיים גן אצל נשים שמשפיע על אי הנאמנות שלהן, אך נצטרך מחקרי המשך כדי להגיע לתוצאות וודאיות".

החוקרים בדקו נתונים של 7,300 זוגות תאומים, נשים וגברים, בגילאי 18 עד 49, שהיו במערכות יחסים ארוכות טווח. על סמך הנתונים התגלה כי ל-6.4 אחוזים מהנשים ול-9.8 אחוזים מהגברים היו יותר משני פרטנרים לסקס במהלך השנה האחרונה.

תאשימו את הגנים

צוות החוקרים השתמש במידע הזה, ובחן את הפערים על ידי השוואה בין התאומים הזהים, שנושאים מידע גנטי זהה, ובין התאומים הלא זהים, שאינם נושאים מידע גנטי זהה. התוצאות הראו כי אצל 63 אחוזים מהגברים הבגידה נובעת מגנים תורשתיים, לעומת 40 אחוזים מהנשים.

אילוסטרציה. ShutterStock
מאשימים את הגנטיקה/ShutterStock

בבדיקות המשך מצאו החוקרים כי נשים שקיימת אצלן שונות בגן שנקרא AVPRIA היו בעלות סיכוי גבוה יותר להיות לא נאמנות לבני זוגן . הגן שאותר מעורב ביצירת ההורמון וזופרסין ארגינין, שלו תפקיד חשוב בוויסות התנהגות חברתית. זו לא הפעם הראשונה שחוקרים עוסקים בסוגיה הזו וכבר ב-2008 מצא צוות שוודי את הקשר הנוכחי. החוקרים אז ביקשו להמשיך במחקרים מדעיים וציינו כי למרות קיומו של הגן אצל אלו שהודו כי בגדו, קיימות גם השפעות פסיכולוגיות, חברתיות וסביבתיות, שגורמות לאנשים להיות לא נאמנים לבני זוגם.

מבחינה מדעית, מומחים מעולם לא הבינו מה גורם לאנשים לקיים רומנים, על אף שהנטייה היתה להאשים את האבולוציה בכך שגרמה לגברים לרצות להשביח את הגנים שלהם על ידי קיום יחסי מין עם כמה שיותר נשים. לנשים לעומת זאת לא ניתנה ההזדמנות לספק הסברים. כעת, עם תוצאות המחקר הנוכחי, גם הן יכולות להסיר אחריות.

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון ומזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון אוחזים בנכדתם הראשונה, שארלוט, ספטמבר 2014. AP
שרדו סיפור בגידה. ביל קלינטון ורעייתו הילארי עם הנכד הראשון שלהם/AP
דנה ספקטור, רן שריג. ניר פקין
בימים שהיו צריכים להסתתר. דנה ספקטור ורן שריג/ניר פקין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם רוס וגם בראד פיט. ג'ניפר אנסטון כרייצ'ל מהסדרה "חברים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דילן וברנדה. לפני שהוא הלך לחברה שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • בגידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully