וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגרמו לעור שלכם לזהור גם בחורף

מאת: מערכת וואלה! בשיתוף קמדיס

24.11.2014 / 10:49

בעונת החורף העור שלכם עלול לסבול מיובש ואלרגיות שפוגעים גם במראה החיצוני וגם בתחושה. איך מונעים את זה ואילו קרמים ומשחות מבטיחים חורף נעים במיוחד?

מריחת קרם ידיים. ShutterStock
חורף זה לא רק גשם/ShutterStock

שפתיים יבשות, עור צורב וסדוק, חשמל סטטי בשיער ותחושת גרד בעור הגוף והפנים, הם רק חלק מהסימפטומים המופיעים בעונת החורף. לצד שפעת, שיעול ואף סתום, רבים נאלצים להתמודד עם עור יבש, אלרגיות ועור רגיש, במיוחד בעת חילופי מזג האוויר. מוצרים המכילים חומרי לחות, מוצרים על בסיס טבעי, אנטי דלקתי והיפו אלרגני יעזרו לכם לעבור את החורף בשלום.

גם העור שלכם סובל מאלרגיה

בתקופת החורף והמעבר, הלחות יורדת ומזג האוויר יבש וקר וזה משפיע על עור הפנים והגוף שמתייבש ונסדק. הסיכוי להצטננויות, יובש באזור האף, השפתיים, מרפקים וכפות הרגליים והחמרתם בשל מזג האוויר בעונה זו מובילים לסדקים בעור הנראים לעין ומורגשים במגע. גם אזור העיניים סובל מנפיחות וחלק מהאנשים אף סובלים מקשקשת וגירודים.

מחקרים בארה"ב מגלים תופעה נרחבת של עלייה באלרגיית העור ושיעור גבוה עוד יותר של עור יבש ורגיש בקרב האוכלוסייה, בעיקר בזמן חילופי עונות. בישראל המצב חמור לא פחות בשל מזג אוויר יבש, שינויים בלחות ושינויים קיצוניים של חום וקור. יתרה מכך, מעבר מאזורים פתוחים אשר בחלקם זיהום האוויר גבוה לחללים סגורים, מחוממים או ממוזגים רק מגביר את התופעה והסימפטומים.

אישה מורחת קדם ידיים. ShutterStock
כאשר עור הגוף מאבד לחות, הוא מסמן לנו שמשהו לא בסדר/ShutterStock

מחלות עור כמו אקזמה, אקנה, סבוריאה, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס ועוד פוגעות באחוזים ניכרים באוכלוסייה. מחלות אלו מטרידות ומשפיעות הן על המראה החיצוני והן על איכות החיים כיוון שהן עלולות לגרום לחרדה, לדיכאון ולכאבים. כאשר עור הגוף מאבד לחות, הוא מסמן לנו שמשהו לא בסדר על ידי יובש, חספוס ולעיתים אף תחושת גרד, אדמומיות וחוסר נוחות.

איך מטפלים?

לרוב הטיפול הוא על ידי שימוש במשחות המקלות את הסימפטומים והגרד. במקרים קשים הטיפול הוא במשחות המכילות קורטיזון (סטרואידים) או אנטיביוטיקה, בהן השימוש קצר מועד ולכן מומלץ לשלבו עם טיפול ארוך טווח בתכשירים קוסמטיים פרא-רפואיים עשירים בלחות ובתמציות צמחים אשר יחדירו לחות לעור. כמו כן, נטורופתים רבים ממליצים להימנע מצריכת מזונות מעובדים, משומרים ומטוגנים, סוכר לבן ומזונות המכילים פחמימות ריקות ואף להוריד מהתפריט חלבון מהחי. אחרים ממליצים לשלב אומגה 3 המכילה חומצות שומן ואבץ, ביחד עם טיפול משחתי וקרמים להקלת הסימפטומים.

כיום נפוץ השימוש במוצרים דרמטולוגיים המתבססים על שילוב של פורמולות טבעיות מעולם הרפואה הסינית ומידע מדעי חדשני ומתקדם, למניעת והקלת סימפטומים של מחלות ובעיות עור שונות. שימוש במוצרים דרמו-קוסמטיים המתאימים לעור יבש או אלרגני מסייעים בהבראת העור, שיקומו ואף מעשירים אותו בלחות וויטמינים. כך לדוגמה, שימוש בצמחים כמו רובארב, קנידיום וסקוטלריה מתאים לאנשים בעלי עור רגיש, הסובלים מיובש בעור, אדמומיות ואף גרד. שילוב של צמחים אלו יחד עם ויטמין E למשל וחומרי לחות, יכולים לשפר פלאים את איכות חייהם של הסובלים מיובש וגירוי בעור ואף למתן את הסימפטומים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אינם מכילים ריח או בושם היכולים לגרום לאלרגיה עורית. תמציות צמחים/ShutterStock

דוקטור שרון רוזנבלט, מנהלת מחקר ופיתוח בחברת KAMEDIS מסבירה כי "גרד, יובש, אדמומיות של העור וזיהומים של העור הם חלק מהתופעות הנוצרות בעור רגיש או אלרגני. כיום קיימים בשוק מוצרים קוסמטיים המותאמים לכל מצב של העור, חלקם מבוססים על צמחים. דוגמה לכך הינם מוצרי TOPIC MEDIS המבוססים על תמציות צמחים מהרפואה הסינית ועל מחקר מדעי הנעשה מתוך מטרה להבין את מנגנוני הפעולה של כל צמח ואת האפקטיביות של שימוש בצמחים אלו כחלק משיפור איכות החיים של אנשים הסובלים מעור יבש, אלרגיה ורגישות יתר". יתרונם של מוצרים אלו בכך שהם אינם מכילים ריח או בושם היכולים לגרום לאלרגיה עורית. אין מניעה מלהשתמש במייק אפ או מקדם הגנה לאחר הזנת העור בתחליב להחדרת לחות, תרחיץ להרגעת העור או קרם המכיל חומרים אנטי דלקתיים ואנטי בקטריאליים.

למידע נוסף על מוצרי קמדיס וקבלת דוגמית

טיפים נוספים לשמירה על העור

חשוב להקפיד על שגרת טיפוח וטיפול בעור הגוף והפנים, שמתחילה כבר בבוקר. רחיצת הפנים ומריחת הפנים והצוואר בקרם לחות ומקדם הגנה חשובות לצורך הזנה והגנה, גם בימי החורף. כחלק משגרת הטיפוח, רצוי להקפיד על מריחת קרמים ושפתון המכילים לחות ומקדם הגנה. בכל ערב, רצוי להסיר את שאריות האיפור, אבק, לכלוך מעור הפנים. אלו, מונעים מהעור שלנו לנשום ולכן חשוב לנקות את עור הפנים והצוואר בכל יום ולהשקיע בקרם עיניים, גוף ולחות לעור הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפנקים את העור/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:
לטפח את העור עם מה שיש בבית
עונות המעבר של כפות הרגליים

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת KAMEDIS

  • עוד באותו נושא:
  • חורף
  • עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully