וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רי סיינפלד מבהיר: אני לא אוטיסט

20.11.2014 / 14:39

הקומיקאי בן ה-60 אמר בשבוע שעבר כי נדמה לו שהוא על הספקטרום האוטיסיטי, וגרר מבול של תגובות כועסות, בעיקר של הורים לילדים אוטיסטים. כעת הוא מבהיר "אני לא על הספקטרום"

ג'רי סיינפלד. GettyImages
פליטת פה על כלום/GettyImages

הקומיקאי ג'רי סיינפלד אמר במהלך ראיון בשבוע שעבר כי הוא חושב שהוא על הספקטרום האוטיסטי. סיינפלד אמר בראיון לרשת NBC כי הוא סובל מאוטיזם קל מאוד. לדבריו, הוא מילולי מאוד ומתקשה להבין הבעות פנים. "אני אף פעם לא מתייחס לדברים הנכונים, ואינטרקציות חברתיות הן אתגר עבורי", הוא הוסיף, אך הדגיש כי "אני לא רואה בזה פגם, אלא דפוס חשיבה שונה".

האמירות הללו עוררו כעס גדול, בעיקר בקרב הורים לילדים אוטיסטים, שהרגישו כי הקומיקאי שמאבחן את עצמו לעת זיקנה מפשט את המחלה ולא מבין את חומרתה. כעת סיינפלד, שבימים כתיקונם הוא אחד האנשים האהובים בארה"ב, מנסה ליישר את ההדורים.

בראיון לתכנית Access Hollywood הוא הבהיר כי לא התכוון להצהיר שהוא אוטיסט, אלא כי פשוט ראה מחזה בנושא והרגיש שהוא מאוד מתחבר אליו. "אין לי אוטיזם, אני לא על הספקטרום. פשוט ראיתי מחזה על זה ותהיתי למה אני כל כך מתחבר לזה", הסביר.

ספקטרום של קשיי תקשורת

אוטיזם הוא למעשה ספקטרום של הפרעה שמאופיינית בבעיות התנהגותיות, חברתיות ומגבלות תקשורתיות. בארה"ב בלבד יש למעלה משני מיליון אנשים שלוקים באוטיזם על צורותיו השונות, וקיימת עלייה בשכיחות המחלה בשיעור של 10% עד 17% מדי שנה במספר המאובחנים. את העלייה מייחסים חוקרים ,לפחות באופן חלקי, להגברת המודעות ולשיפור בשיטות האבחון. למרות התקדמות מחקרית, הגורמים המדוייקים לאוטיזם אינם ברורים.

לאנשים עם אוטיזם ישנו קושי המאופיין בשלושה מוקדים: שפה, תקשורת והתנהגות. הקשיים הבולטים הם: קושי ביצירת קשר עין, היעדר או ליקוי ביצירת קשרי ידידות, התנהגויות חריגות סטראוטיפיות ועוד. סיינפלד ציין בראיון הראשון כי הוא מתקשה באינטרקציות חברתיות ובניהול שיחה עם אנשים "רגילים", ולכן התחבר לנושא האוטיזם. בראיון המחודש הוא הבהיר כי כמעט כל הקומיקאים שהוא מכיר מתקשים לנהל שיחה ממושכת עם אנשים.

עוד בנושא:
מחקר: האם נמצא הטיפול באוטיזם?
המיתוסים שגורמים לנו לאחר באבחון אוטיזם
הילד שלי אובחן כאוטיסט, מה עכשיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully