וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג נדרש לשלם מיליון דולר על לידה

21.11.2014 / 9:19

אישה שיילדה מוקדם מהצפוי במהלך חופשה בארה"ב נדרשת לשלם את הסכום אחרי אשפוז ארוך. חברת הביטוח לא מוכנה להשתתף בהוצאות ובני הזוג ככל הנראה יצטרכו להכריז על פשיטת רגל

תינוק. CBC NEWS, אתר רשמי
מיליון דולר בייבי. התינוקת ריס/אתר רשמי, CBC NEWS

ג'ניפר ודארן האקיולאק מקנדה טסו לפני שנה לחופשה בהוואי. הם לא תיארו לעצמם שהחופשה הזוגית תעלה להם קרוב למיליון דולר.

יומיים אחרי שהחופשה התחילה, ג'ניפר שהייתה בחודש השישי להריונה, החלה לחוש ברע והוטסה ממאווי לבית חולים בהונוללו, שם אושפזה למשך ששה שבועות. ביתה, ריס נולדה תשעה שבועות לפני הזמן, והיא והוריה נותרו בבית החולים כחודשיים נוספים, לאחר שהאם עברה ניתוח קיסרי.

אחרי שסיימו את האשפוז, חזרו ההורים לקנדה, רק כדי לגלות שהביטוח שלהם מסרב לשלם את הוצאות הטיפול בבית החולים בהוואי. החשבון עמד על 950 אלף דולר. "חשבנו שעשינו הכל על פי חוק", אמרה האם לחדשות CBC, והסבירה שהיא ובעלה ביטחו את עצמם בביטוח רפואי טרם היציאה לחופשה. בני הזוג ככל הנראה יאלצו כעת להכריז על פשיטת רגל מאחר והם לא יכולים לשלם את הסכום האסטרונומי.

לידה בניתוח קיסרי. ShutterStock
ניתוח קיסרי עולה יותר/ShutterStock

חברת הביטוח מסרבת לשלם

חברת הביטוח Blue Cross שביטחה את בני הזוג וסירבה לשלם טוענת כי במהלך ההיריון ג'ניפר הייתה בשמירת היריון ולכן לא הייתה רשאית לטוס לחופשה והיא אינה זכאית לתשלום. האם ורופאיה טוענים מנגד כי היא לא הייתה בשמירת היריון, אלא סבלה מבעיה חד פעמית של דלקת בשלפוחית השתן שגרמה לדימום, וכי בעיה זו לא קשורה ללידה המוקדמת. למרות העניין שהמקרה מעורר בארה"ב ובקנדה, ההורים עדיין עומדים מול החשבון המנופח וחברת הביטוח עומדת בסירובה להשתתף בהוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

יקר ללדת בארה"ב

על אף שמדובר במקרה קיצוני, לידות בארה"ב עדיין נחשבות ליקרות מאוד ביחס לשאר העולם. מנתונים שנלקחו מהפדרציה הבינלאומית לבריאות, לידה רגילה בארה"ב עולה כ-10 אלף דולר, ולידה בניתוח קיסרי עולה 17 אלף דולר. לשם השוואה, עבור לידה בבית חולים בישראל משלם הביטוח הלאומי לבתי החולים 11 אלף שקלים בלבד. בארגנטינה לידה רגילה עולה2,000 דולר ולידה קיסרית 3,000 דולר, ובאוסטרליה לידה רגילה עולה כ-7,000 דולר ולידה קיסרית כ-10,000 דולר.

לידה שמתרחשת לפני הזמן ודורשת אשפוז ארוך יכולה להגיע בארה"ב לסכום של למעלה מ-30,000 אלף דולרים, שהוא אומנם לא דומה לסכום שנדרשו לשלם הזוג הקנדי, אך עדיין מדובר בסכום גבוה.

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully