וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתיר בראד פיט מתחת למשקפיים?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

20.11.2014 / 12:26

הרשת געשה כאשר רנה זלווגר הופיעה עם פרצוף קצת שונה ממה שהכרנו עד כה. כמו כמה מחבריה הכוכבים, גם היא ניסתה להסיר את עקבות הזמן מפניה. אחרים, כמו בראד פיט או דיאן קיטון, מוותרים אמנם על הסכין, אך משתמשים בתחמושת אחרת: משקפי שמש

בראד פיט. GettyImages
חגג 50 השנה. בראד פיט/GettyImages

למשקפי שמש יש לא מעט תפקידים בחיינו. בראש ובראשונה הם מיועדים לשמירת בריאות העיניים שלנו ולהגנה מנזקי קרינה שונים. הם פריט אופנתי, שיכול להשתלב עם מה שאנחנו לובשים או דווקא לבלוט מעל פני השטח. הם מגנים על העיניים מסנוור בעת פעילות ספורטיבית או נהיגה, והם משמשים גם כאביזר שתפקידו לטשטש את האמת. לא מעט כוכבים הוליוודים נעזרים במשקפי שמש גם כשהשמש לא ממש זורחת מעליהם, כדי לייצר תדמית "קולית" אבל למעשה, הם מסרבים לחשוף את סימני הגיל שלהם.

קמטים זה לא באופנה, משקפי שמש כן

משקפי שמש הפכו לאייקון אופנתי אי שם בשנות ה-60 ומיד אומצו על ידי כוכבי הוליווד. בתחילה, השתמשו בהם הכוכבים על מנת להגן על עיניהם מפני התאורה החזקה שריצדה מעליהם באולפנים, אבל די מהר הבינו שהם גם יכולים לשמש ככלי להתמודד עם מה שחיכה להם בחוץ. החיבור בין הכוכב למשקפיים יצר ז'אנרים כמו משקפי "האחים בלוז", משקפי טייסים א-לה טום קרוז מהסרט "טופ- גאן", ומשקפי "מיאמי וייס" שהרכיב דון ג'ונסון בסדרה, ואלו רק דוגמאות מהאייטיז.

גם היום, חלק לא מבוטל מהכוכבים עדיין נוהג להרכיב משקפי שמש גדולים וכהים כשהוא מופיע בציבור. דיאן קיטון, רוברט דאוני ג'וניור, בראד פיט, אל פאצ'ינו הם רק חלק מהרשימה. הסטנדרטיים ההוליוודים דורשים מהכוכבים שלהם לא להתבגר, בעיקר מהכוכבות. כאשר אלו מסרבות להיכנע לזריקות הבוטוקס או לסכין המנתחים, הן עדיין צריכות להסתיר את עקבות הזמן שנקוו להן מתחת לעיניים, ומשקפי שמש הם הפתרון האולטימטיבי.

ג'וני דפ. יוטיוב, צילום מסך
הגיש פרס מגמגם. ג'וני דפ/צילום מסך, יוטיוב

שומרים על דיסטנס

כשהסטארים הלוהטים חמושים במשקפי שמש כהים וגדולים, אין אפשרות לצופה בהם ליצור איתם קשר עין ישיר. הם יכולים בקלות להסוות את מה שהם מרגישים או חושבים, ואולי גם את העובדה שהם לא ממש מפוכחים ברגע זה. כשג'וני דפ עלה השבוע לבמה על מנת להגיש פרס לסוכן האמנים שפ גורדון, במסגרת טקס פרסי הקולנוע של הוליווד, הוא הרכיב משקפי שמש כהים. דפ עמד בצורה לא יציבה, גמגם את הטקסט, מלמל מילים לא ברורות, אבל העובדה שהרכיב משקפי שמש לא אפשרה לצופים להבין לגמרי האם מדובר כאן בהצגה ושעשוע נוסח דפ או שהשחקן היקר היה תחת השפעת חומרים.

כשהמבט מוסתר נוצר דיסטנס ותקשורת בין אישית מרוחקת בין האדם מרכיב משקפי שמש לבין הזולת. כשאדם כלשהו, בין אם הוא כוכב ובין אם לאו, מרכיב משקפי השמש גם כשהוא לא נמצא בחוץ, הדבר משדר ריחוק, ורצון להימנע מאינטראקציה חברתית. קחו למשל את אנה וינטור, העורכת הידועה של מגזין האופנה העולמי ווג, הידועה בנטיותיה להרכיב משקפי שמש כהים וגדולים, גם כשהיא יושבת וצופה בתצוגות אופנה. לאחר כמעט שלושה עשורים שהיא עורכת את ווג, והיותה אחת מהשנים החזקות ביותר בתעשיית האופנה, היא אולי מנסה להסתיר את העובדה שהיא פשוט משועממת מרוב העיצובים שהיא רואה על המסלול.

בונו, בנד אייד 30. John Phillips, GettyImages
לובש משקפיים כהים, אבל מסיבה אחרת/GettyImages, John Phillips
קארן דונסקי. ראובן שניידר
גם בארץ. קארן דונסקי/ראובן שניידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully