וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מדפסת תלת ממדית ייצרה ידיים תותבות לילדים

חברה בריטית פיתחה טכנולוגיה מיוחדת, שמסוגלת לייצר מהר ובזול ידיים תותבות עבור ילדים קטועי גפיים. ההערכה היא כי ייצור המוני צפוי להיות זמין בעוד כמה חודשים

מדפסת תלת ממדית הצליחה ליצור יד תותבת עבור ילדים. מתוך "סקיי ניוז", צילום מסך
אחת מהידיים התותבות שיוצרו באמצעות המדפסת התלת ממדית/צילום מסך, מתוך "סקיי ניוז"

טכניקה חדשנית לבניית ידיים תותבות מציעה תקווה לילדים קטועי גפיים: חברה בריטית, שמושבה בבריסטול שממערב ללונדון, הודיעה כי היא הצליחה לראשונה ליצור יד רובוטית באמצעות מדפסת תלת ממדית. מדובר בתהליך ייצור פשוט יחסית. בתחילתו, אחד המדענים אוחז במחשב לוח שמצויד בסורק, ועובר מסביב ליד הקטועה כדי לקחת מידות, אשר מוכנסות אל תוך התוכנה שמפעילה את המדפסת, היוצרת את הדגם של האיבר המבוקש.

חשיבותו של תהליך פשוט ולא יקר זה היא גדולה, משום שהדבר אומר שניתן לייצר יד תותבת, אשר תימכר במחיר שלא עולה על 1,200 אירו (כ-5,700 שקל). זאת, בניגוד למחירים היקרים של הידיים התותבות שמוצעות למכירה כיום במחירים של בין 10,000 ל-70 אלף אירו. אמנם אב-טיפוס זה עדיין צריך לעבור שינויים, אולם ההערכה היא כי תהליך ייצור המוני צפוי להיות זמין בעוד כמה חודשים.

"המצב כיום הוא שהחברות שמייצרות את הידיים התותבות לא מעניקות את השירות הראוי לילדים שזקוקים לכך", אמר לרשת "סקיי ניוז" מפתח הרובוטים, ג'ואל גיבארד. "בגלל העלויות הנמוכות של התהליך, הפרויקט הזה יכול ממש לעזור לילדים, משום שכך הם יוכלו להחליף יד תותבת כל שנה בלי שהוריהם יחששו מהמחיר".

עוד כתבות בנושא מדע ומחקר:
תגלית: שרידי פעוט ועובר מעידן הקרח נמצאו באלסקה
עכבר שקוף נוצר במעבדה: "מבט חדשני לתוך הגוף"
במו ידיהם: בעקבות האמנים הראשונים

צפו בכתבת רשת "סקיי ניוז" על תהליך הייצור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully