וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהייה בפלאפון שוברת לנו את הגב

20.11.2014 / 7:59

כל אדם בממוצע מבלה למעלה משעתיים בבהייה במסך הפלאפון שלו. מחקר חדש מגלה כי כשאנחנו מטים את הראש בזווית למטה, העומס על הצוואר שלנו גדל משמעותית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה לא נאמר על ההשפעות הרעות של הפלאפונים על החיים שלנו. הם גורמים לנו להיות בודדים, חוסכים מאתנו שינה, ואפילו משמינים. כעת מחקר חדש מראה כי רובנו מבלים בממוצע בין 2 ל-4 שעות ביממה בבהייה במסך הפלאפון שלנו, מה שיוצר מנח גרוע של עמוד השדרה שגורם לנו ללכת ולעמוד עקומים.

ראש של מבוגר שוקל בין 4 ל-5 קילוגרם, כשהוא בתנוחה הטבעית שלו, כלומר ישר. כשאנחנו מכופפים את הצוואר, הודות לכוח המשיכה, הראש הופך כבד יותר, מה שהופך את הלחץ והמעמסה על הצוואר לגדול בהרבה. ד"ר קנת אנסרג', מנתח ומומחה לעמוד שידרה שערך את המחקר מצא כי אם נטה את הראש שלנו כדי לבדוק את הסלפי שעשינו למשל, בזווית של 60 מעלות, זה כאילו העמסנו על הצוואר שלנו 27 ק"ג. שווה ערך למשקל של ילד בן 7.

מוביל לשחיקה והתנוונות

"כשהראש מכופף קדימה בזוויות שונות, העומס על הצוואר גדל משמעותית, מה שיכול להוביל לשחיקה, התנוונות ואפילו לצורך בניתוח", נכתב במחקר. הטיה של הראש ב-15 מעלות, כך על פי המחקר, מעמיסה על הצוואר כ-13 ק"ג, והטיה של 30 מעלות כבר גורמת לעומס של כ-18 ק"ג. "זה לא סוד שהתנוחה הטבעית היא הנכונה ביותר לצוואר ולגב", כתבו החוקרים, "תנוחה נכונה היא עמידה כשהאוזניים הן בקו הכתפיים, והכתפיים מתוחות ופתוחות. בצורה כזו העומס על הצוואר ועמוד השדרה נעלם".

נשים משחקות בסמארטפונים. AP
הטלפון מעקם אתכם/AP

לבלות פחות שעות בלהציץ לפלאפונים

עמידה נכונה לא רק נראית טוב יותר, אלא גם בריאה יותר. מחקרים כבר הוכיחו בעבר כי עמידה לא נכונה, כלומר ראש מוטה קדימה וכתפיים שמוטות, מורידה את רמות ההורמונים בגוף, גורמת לכאבי ראש, מחלות לב, כאבי גב ואף פוגעת גם בבריאות הנפשית. "קשה מאוד להימנע מהטכנולוגיות החדשות", כתבו החוקרים, "אבל על אנשים לעשות מאמץ להביט בפלאפונים שלהם כשהם זקופים ולא להיות כפופים לעבר המסך כל כך הרבה שעות ביממה".

עוד בנושא:
קשה להירדם? שימו את הסמארטפון בצד
אפליקציה בסמארטפון מצליחה לעזור לאלכוהוליסטים

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully