וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתה של החולה שממתינה להשתלה: חתמו על כרטיס אדי

19.11.2014 / 9:40

רק לפני חודש, מירית בת ה-42 הייתה מוכנה להתחיל פרק חדש בחייה, אולם התפרצות חיידק אלים שיבשה את התכניות. הדבר היחיד שיכול להציל אותה כעת הוא השתלת ריאות. "גם אם קורה הנורא מכל, אפשר להציל חיים"

מירית מימון, ממתינה להשתלת ריאה. באדיבות המשפחה
מירית לא לבד – 86 נוספים ברשימת ההמתנה/באדיבות המשפחה

מירית מימון, בת 42, עברה לפני כחודש מתל אביב לחיפה, והחלה להקים את משרד עורכי הדין שלה בעיר - אלא שהתכניות שלה השתבשו. זמן קצר לאחר המעבר, התפרץ בריאותיה חיידק שתקף את מערכת הנשימה שלה, ומירית אושפזה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. לפני כשבועיים היא הורדמה ומאז היא מונשמת ומחוסרת הכרה.

הדרך היחידה להציל את חייה של מירית היא השתלת ריאות. בני משפחתה, הממתינים כעת בקוצר רוח לבשורה על תורם שיאפשר את ההליך, קוראים לציבור - חתמו על כרטיס "אדי". אחיה, תומר, סיפר: "בבת אחת חלה אצלה התדרדרות מפחידה. לא הצלחנו לעצור את החיידק, ומצבה התדרדר מיום ליום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו לא עוזבים אותה, לא זזים ממנה, מחכים". בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגיל 16 מירית חולה בסיסטיק פיבורזיס (CF), מחלה גנטית קשה הפוגעת בעיקר בריאות ובדרכי הנשימה. אולם, כפי שסיפר אחיה, המחלה לא מנעה ממנה להתקדם בחיים. "למרות שזאת מחלה קשה, שדורשת המון טיפול, אחותי חיה כמוני וכמוך. היא עשתה תואר בכלכלה, תואר במשפטים ועמדה לפתוח משרד עורכי דין משלה בחיפה במקום המשרד שכבר היה לה בתל אביב. אחרי הרבה שנים בתל אביב, היא ממש ציפתה לצעד הזה".

תומר שחזר את אותם רגעים קשים לפני כחודש, כשמירית החלה לחוש ברע והתקשתה לנשום. "היא קראה לאמא שלי והן נסעו יחד לבית החולים הדסה, שם היא מטופלת", סיפר, "היא כבר מתורגלת, זה לא חדש. בגלל המחלה, היא עוברת שלושה אשפוזים בממוצע בשנה". האבחון הרפואי העלה כי חיידק, שהיה שקט בגופה, התפרץ.

לפני כשבועיים ריאותיה של מירית קרסו והיא הועברה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, כשהיא מורדמת ומונשמת, ומאז היא ממתינה שם להשתלת ריאות. "הרופאים אומרים שהדבר היחיד שיכול לעזור לה זה ריאות, וזה צריך להיות בהקדם", הוסיף אחיה. "אמא שלי ואני כאן כל הזמן, לא זזים ממנה, מחכים. אמא היא קוסמטיקאית עצמאית, ומאז שאחותי התאשפזה היא הפסיקה לעבוד. גם אני לא הולך לעבודה. אנחנו לא עוזבים אותה".

סיפורה של מירית אינו בודד. נכון לחודש ינואר, 87 בני אדם נמצאים ברשימת ההמתנה להשתלת ריאות, רובם בסכנת חיים מידית. בסך הכול, 1,075 מטופלים ממתינים להשתלות של כליות, כבד, לב וריאות, ובשנת 2013 בוצעו בארץ 49 ניתוחים להשתלת ריאה.

"עכשיו אני מבין שאין מספיק תרומות איברים בארץ", סיכם תומר. "לצערי, זה לא היה בראש שלי. מי חשב על דבר כזה? חשוב לי שאנשים יבינו שגם אם קורה הנורא מכל ומאבדים אדם יקר, אפשר לצד זה להציל חיים".

לחתימה על כרטיס אדי: *6262 או www.adi.gov.il

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully