וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיץ פירות עלול להכיל יותר סוכר מקולה

12.11.2014 / 7:41

מדגם שנערך בריטניה מצא כי במיצי פירות תמימים למראה מסתתרות כמויות אדירות של סוכר שמסכנות את בריאות הציבור

מיץ אדום. ShutterStock
6 כפיות סוכר ב-200 מ"ל משקה/ShutterStock

6 כפיות סוכר ב-200 מ"ל משקה. זו הכמות שנמצאה ב-57 מתוך 230 מיצי הפירות שנבדקו על ידי ארגון Action on Sugar הבריטי. רק לשם השוואה, בקולה, אחד מהמשקאות המושמצים בעולם, יש כ-5 כפיות סוכר ב-200 מ"ל, וזו בערך הכמות המקסימלית המומלצת למבוגרים ליום על ידי ארגון הבריאות העולמי. עוד נמצא במחקר, שבדק סוגים שונים של מיצים שנמכרים ומשווקים להורים ולילדים, כי למעלה ממחצית מהם הכילו כמויות גבוהות באופן חריג של סוכר.

משקאות ממותקים, שנצרכים פעמים רבות על ידי ילדים, מכילים סוכר רב שעלול לגרום למחלות כמו סוכרת והשמנת יתר, כמו גם לחורים בשיניים. פרופסור גרהאם מק'גרגור ממכון וולפסון שבאוניברסיטת לונדון ואחד מראשי הקמפיין נגד סוכר בממלכה אמר לגרדיאן כי מדובר בשערורייה. "המשקאות האלה משווקים למשפחות במסווה של משקאות בריאים, כשבפועל הם מסכנים את בריאותם וגורמים להשמנת יתר בילדים, שהפכה למגפה בבריטניה".

שייק קפה צמחים ותמרים. דנה מאירזון
זה רק נראה בריא/דנה מאירזון

במשקאות שנמצאו כמכילים הכי הרבה סוכר, מצאו הסוקרים 16 גרם של סוכר ב-100 מ"ל משקה, (להשוואה בקולה יש כ-10.6 גרם). לחלק מהם אף התווספו סירופים של פרוקטוז, שהוא חד-סוכר המצוי בפירות, מה שמעלה את הערך הקלורי של המשקה וגורם לנזקים נוספים לשיניים, בעיקר אצל ילדים.

עוד באותו נושא

חושבים מתוק: איך סוכר משפיע על המוח שלנו?

לכתבה המלאה

הטעייה של הציבור

על אף שההנחיות של ארגון הבריאות בבריטניה מתייחסות אל כוס של מיץ פירות טבעי שמכילה 150 מ"ל כאל מנת פרי (אחת מחמש המומלצות ביום), ארגונים אחרים טוענים כי מדובר בהטעיה של הציבור שמתייחס אל המשקאות בסופר כמשקאות טבעיים. "המשקאות המעובדים מלאים בסוכר ובקלוריות, ואין להם את היתרונות של פירות וירקות טריים. שנים רבות צרכנים שתו ליטרים של מיצים תחת המחשבה שהם טבעיים. יצרניות המיצים משתמשות בעובדה שארגון הבריאות הבריטי מתייחס למיץ טבעי כאל פרי, ומוכרות לצרכנים מיצים ממותקים ועמוסים בסוכר", הסבירו עורכי המדגם.

עוד בנושא:
קולה עושה אתכם זקנים
מיץ דובדבנים במקום כדור שינה
צום מיצים: הדרך לרזון עוברת בגיהנום

  • עוד באותו נושא:
  • מיץ
  • סוכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully