וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינקובטור חירום: ההמצאה שעשויה להציל מיליוני תינוקות

10.11.2014 / 8:20

צעיר אנגלי בן 23 הצליח לייצר אינקובטור איכותי, זול ונייד על מנת להציל את חייהם של פגים באזורי אסון ובמדינות מתפתחות. עלות הייצור: 1,500 שקלים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוברטס. מכר את מכוניתו כדי לייצר את הדגם הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל מציינים מדי נובמבר את חודש המודעות לפגים, וב-17 לחודש מציינים ברחבי העולם את יום הפג הבינלאומי. בימים אלו תשומת הלב הציבורית מופנית למצב הפגיות ולזכויות ההורים לפגים, מתוך תקווה לשיפור מצבם. בזמן שבישראל המצב אינו אידיאלי, אך קיימים ניסיונות לשפרו, במדינות מתפתחות ברחבי העולם איש אינו נותן את דעתו לאותם תינוקות קטנים שנולדים לפני הזמן וזקוקים כל כך לסיוע. כעת, צעיר אנגלי בן 23 עשוי להיות המפתח להצלת חייהם.

ג'יימס רוברטס המציא אינקובטור מתנפח וזול, שאם יצליח יוכל להישלח למדינות מתפתחות ולאזורי אסון. האינקובטור עובד על סוללה וזול משמעותית מהאינקובטורים הקיימים בשוק. ההמצאה זיכתה את רוברטס בפרס ג'יימס דייסון לתכנון הבינלאומי, וכעת נמצאת לקראת פיתוח.

75% ממקרי המוות של פגים יכלו להימנע

על פי ארגון הבריאות העולמי כל תינוק עשירי בעולם נולד פג (כל תינוק שנולד לפני השבוע ה-36 להיריון, כאשר היריון מלא נמשך 40 שבועות), ו-75% ממקרי המוות של פגים יכולים היו להימנע אם טיפולים פשוטים וזולים היו זמינים בכל מקום בעולם. האינקובטור שזכה בתחרות פותח על ידי חברת MOM, ועלות ייצורו עומדת על 250 פאונד, כ-1,500 שקלים (כולל בדיקתו ושליחתו למקום המבוקש). האינקובטור אמור לתת את אותם הכלים של אינקובטור מודרני שמחירו עומד על כ-30 אלף פאונד, קצת יותר מ-180 אלף שקלים.

ניתן לכיווץ, מופעל בסוללה

יתרונותיו של האינקובטור החדש הם באפשרות לכווץ אותו בזמן נסיעות והשימוש בסוללה שאורך חייה 24 שעות. האינקובטור מנופח באופן ידני והוא מחומם על ידי אביזרים קרמיים. מסך מציג בכל עת את הטמפרטורה והלחות בתוך המכשיר ובמקרה של שינוי בטמפרטורה נשמע צליל אזעקה. האינקובטור מספק סביבת חום יציבה, לחות ותאורה מיוחדת לפגים הסובלים מצהבת.

רוברטס יקבל מקרן ג'יימס דייסון פרס בשווי 30 אלף פאונד שיאפשר לו לפתח דגם ראשוני ולבדוק אותו, במטרה להגיע לייצור המוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הכל התחיל בסרט

לאחר הזכייה אמר רוברטס כי קיבל את ההשראה לאינקובטור אחרי צפייה בסרט דוקומנטרי בנושא פגים במחנות פליטים. "זה גרם לי לרצות ליצור את השינוי", הוא אמר, "כמו הרבה ממציאים צעירים גם אני נאבקתי במכשולים לאורך כל הדרך – מכרתי את המכונית שלי כדי לממן את הדגם הראשוני שלי". הוא הוסיף כי "החלום שלי כעת הוא לפגוש ילד שהאינקובטור שלי הציל. זאת תהיה הוכחה חיה לכך שהעיצוב שלי יצר שינוי".

ג'יימס דייסון אמר לאחר הזכייה כי "ג'יימס יצא משהו שיציל את חייהם של אלפים".

  • עוד באותו נושא:
  • פגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully