וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלים הרבה זמן במטבח? זה טוב לדיאטה שלכם

10.11.2014 / 9:30

במקרים רבים אנו קושרים בין בילוי זמן ארוך במטבח לבין השמנה. מחקר חדש מראה כי דווקא אלו שמבשלים בבית סובלים פחות מעודף משקל. הפשילו את הסינרים

תבשיל פרגיות ושקדי עגל עם צ'אטני מנגו בליווי אורז לבן עם חמוציות ופיסטוקים. נמרוד סונדרס
שווה לבשל בבית/נמרוד סונדרס

למי מאיתנו יש זמן להכין אוכל? בין הקפה של הבוקר, האיסוף של הילדים מהגן, החזרה המאוחרת מהעבודה, או הדייט בערב, רובנו מעדיפים לקנות אוכל מוכן בחוץ, או להזמין אותו הביתה. מחקר שפורסם במגזין האמריקאי Preventive Medicine הוכיח אחת ולתמיד שמזון עתיר קלוריות ונטול ערכים תזונתיים טובים לא סתם נקרא פאסט פוד, ושם את הזמן בו אנו משקיעים בבישול, כמרכיב קריטי בדיאטה שלנו.

לפי תוצאות המחקר שנערך באוניברסיטת קיימברידג', בילוי זמן ארוך יותר במטבח בהכנת אוכל מתקשר לתזונה בריאה יותר ולאכילה מרובה יותר של פירות וירקות. מנגד, אלו שמקדישים פחות משעה ביום במטבח אוכלים גרוע יותר מבחינה תזונתית ועל הדרך גם מוציאים יותר כסף על מזון. את הממצאים ביססו החוקרים על סקר שנערך בקרב כ-1,300 משתתפים שנתבקשו לענות על שאלות כמו: כמה זמן הם משקיעים לבישול וניקוי המטבח לאחר מכן, כמה אוכל הם קונים הביתה, ומה המחיר שלו, וכמה פעמים הם אוכלים בחוץ.

16 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי הם עוסקים בהכנת אוכל פחות משעה ביום. כ-43 אחוזים טענו כי הם משקיעים בין שעה לשעתיים במטבח, ואילו 41 אחוזים טורחים על מזונם למעלה משעתיים ביום. באופן לא מפתיע, אילו שעובדים שעות רבות ונמצאים מחוץ לבית מרבית היום, מבלים מעט במטבח. אותם אנשים, נוהגים לאכול בחוץ או קונים מזון מוכן ואוכלים אותו בביתם.

הנה מתכונים שלוקח יותר משעה להכין

המבורגר וצ'יפס. ShutterStock
מהיר כן, בריא לא/ShutterStock

המחקר הנוכחי מצטרף למחקרים נוספים שמראים כי זמן יכול להוות מחסום לאכילה בריאה. אבל לא רק לזמן ולכסף יש השפעה על השאלה כמה זמן נבלה במטבח, אלא גם לביטחון, או במקרה הזה לחוסר הביטחון שאנשים סובלים ממנו כשזה מגיע לבישול, כפי שהעריכו החוקרים.

עוד באותו נושא

מחקר: אכילה במשרד גורמת להשמנת יתר

לכתבה המלאה

ירידה בצריכת הפאסט פוד בעולם

הפאסט פוד שנמצא תחת מתקפה של ארגוני הבריאות בשנים האחרונות מפנה את מקומו לסלואו פוד ולשיטות הכנה מסורתיות שהיו נהוגות בעבר. לפי כשבוע התפרסמו נתונים שהראו על ירידה של למעלה משלושה אחוזים בנתוני המכירות של חברת הפאסט פוד הכי מוכרת בעולם –מקדונלדס. נתונים דומים גם רשמה חברת קוקה קולה, ותזונאים בארה"ב מעידים כי קיימת מגמה של חזרה לבישול ביתי, בו הצרכנים יודעים בדיוק באלו מרכיבים השתמשו ומה הערכים התזונתיים שלהם.

מחקר: קולה עושה אתכם זקנים
למה אנחנו לא מפסיקים לאכול בעבודה?
איך יודעים מתי צריך להפסיק לאכול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully