וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תיתנו למזג האוויר לייבש אתכם

9.11.2014 / 11:59

בימים האחרונים מזג האוויר יבש במיוחד, וזה מקשה על הנשימה של חולי אסתמה, ילדים וקשישים, וגורם לאי נוחות לכל השאר. איך מתגוננים מהיובש של הסתיו הישראלי?

מערכת וואלה!

מזג האוויר היבש, הטמפרטורות הגבוהות יחסית לעונה, והרוחות החזקות גורמים בימים האחרונים להרבה אנשים להסתובב עם שפתיים יבשות, עור סדוק ושיער חלק במיוחד. מלבד אי הנוחות במצב הזה, היובש באוויר עלול לגרום לקוצר נשימה אצל חולי אסתמה, קשישים וילדים.

"מזג האוויר הזה צפוי, זה תמיד ככה בעונות מעבר", אומרת ד"ר רחל לוצאטי, מומחית לרפואת משפחה במחוז חיפה של שירותי בריאות כללית, "לכן, אנו מציעים לחולי אסתמה טיפול מונע לפני עונת המעבר". לדבריה, את הטיפול המונע יש להתחיל לפחות חודשיים לפני עונת המעבר.

הבעייה המרכזית: קשה לנשום

איך מתגוננים מהיובש? ד"ר לוצאטי מציעה לילדים, לתינוקות ולקשישים לא להסתובב בחוץ כאשר יש רוח חזקה, כיוון שהיובש, מזג האוויר ההפכפך והחלקיקים שמתעופפים באוויר בשל הרוחות גורמים לגירוי של מערכת הנשימה. לדבריה, כאשר יש רוח חזקה כדאי להישאר בבית ולסגור את החלונות.

ומה עם חולי אסתמה? לדברי ד"ר לוצאטי בימים כאלו על חולי אסתמה להימנע מפעילות גופנית וממאמץ, ולהשתמש במשאפים לפי הצורך. גם להם היא ממליצה בזמן רוחות חזקות לסגור את החלונות ולהישאר בבית. "אם יש החמרה של קוצר נשימה צריך לפנות לרופא", הוסיפה.

ולא רק אסמתיים: גם מעשנים ומעשנים לשעבר רגישים לגירויים במערכת הנשימה, ולכן גם להם עדיף להמנע מפעילות גופנית בימים כאלו.

אילוסטרציה. ShutterStock
הימנעו ככל האפשר משימוש בסבון/ShutterStock

יבש לי

לשאלה איך מגנים על העור, העיניים והשפתיים מפני היובש המציק, עונה ד"ר לוצאטי כי מזג האוויר בבית תמיד מתון יותר מאשר בחוץ, ולכן אם אתם רגישים ליובש, עדיף להישאר כמה שיותר בבית. בחדרים של תינוקות וילדים קטנים ניתן ליצור לחות על ידי מכשירי אדים או קערות עם מים רותחים.

כדאי להימנע ככל האפשר משימוש בסבון, שמייבש את העור ומחמיר את הבעיה. במקלחות של תינוקות ניתן להיעזר בשמן ייחודי לאמבט, כמו בלינאום, כדי ליצור לחות על העור.

אם העור שלכם או של הילדים יבש וסדוק, אתם יכולים להיעזר בשמן קוקוס אורגני (יעיל כמו שמן זית, אבל עדין יותר ולכן נעים יותר לשימוש). שמו קוקוס הופך למשחה בטמפרטורה שמתחת ל-24 מעלות וזה מאפשר את השימוש בו כקרם למריחה על העור. בטמפרטורה שמעל ל-24 מעלות, יש להכניסו למקרר על מנת שייתגבש למרקם של קרם. ניתן להשתמש בו כקרם לשפתיים יבשות או כקרם גוף לצורך הזנת העור ולמניעת יובש.

לא רק לעור: כל מה שבריא בשמן קוקוס

עוד באותו נושא

חורף חם: כך תשמרו על עור בריא

לכתבה המלאה
שמן קוקוס. ShutterStock
שמן קוקוס/ShutterStock

לסיום, מזג האוויר ההפכפך מזכיר לנו שהחורף עוד רגע כאן וזו בדיוק העונה להתחסן נגד שפעת. החיסון מומלץ לכולם.

מי צריך להתחסן נגד שפעת?

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully