וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המארחת המושלמת: דברים שלמדתי בחגים

התקתקנית

24.10.2014 / 8:09

במבט לאחור החודש של החגים היה סערה של אורחים, בישולים וג'ינגול אינסופי בין משימות. התקתקנית שכללה את השיטה ולכן לא מפחדת להמשיך לארח חברים וילדים גם בשגרה, העיקר לא לגמור לבד כמו סבתא רחלה

כלים מלוכלכים אחרי ארוחה. ShutterStock
איך מתגברים על ערימת הכלים הזו?/ShutterStock

התאריך: חודש לפני תחילת החגים, המחשבות על ימי חופשה וארוחות רבות שבועטות אחת לשנייה בתחת וצמודות כמו חיתול לח באמצע אוגוסט, גורמות לי להבין שצריך לעשות הכנה מוקדמת לפני שמערכת העצבים שלי תקרוס יחד עם פירוק הסוכה.

משימת הגג: התארגנות מראש לערב חג אצלי, תוספות קטנות לארוחות אצל משפחה בשאר החגים, בילוי של חברים רגע לפני שמתחיל יום כיפור (יש שיקראו לזה ארוחה מפסקת, אנחנו קוראים לזה הזדמנות לחזירות רגע לפני הצום הגדול), וכמובן השיא הגדול: אירוח יומיומי של חברים וחברים של הילדים שלי שצריכים לבוא על סיפוקם.

מטלת הבישול: חמושה בעשרות ספרי מתכונים ומבחר גדול של לינקים היישר מאתר האינטרנט האהוב עלי, הוצאתי רשימת ארוחות שאליהם אצטרך להיערך מראש, רשמתי לעצמי לעשות קניות שבועיים לפני החגים והרכבתי טבלת התארגנות לכל יום. אבל זה לא מספיק. מתכונים שאפשר להכין ולהקפיא הכנתי מבעוד מועד. ואז גם דאגתי לילדים, מה זה דאגתי, השקעתי. התפחתי בצקים לפיצה שיוכלו לשמש בימי החופש כתעסוקה חביבה של שעה לילדים וגם שקט בראש כשיאכלו אותה. ומה הם עוד יכולים לאכול ולהכין? למעשה כמעט הכול. עשיתי רשימה של מתכוני פנקייק, כדורי שוקולד, סלט חסה שרק צריך לערבב ואפילו המבורגר שהם יכולים לעזור לי לארגן לקציצות קטנות.

משימת ההגשה: כלים. כן, אלה שתמיד מישהו צריך לנקות אותם בסוף הבישול והארוחה. אז החלטתי שהפעם לא אשתעבד ולארוחת ערב החג הזמנתי כלים מחברת השכרה. פשוט, לא מאוד יקר וחסכוני בזמן. כלים זה נחמד ופרזנטציה וסטיילינג עוד יותר, אבל אם אין לך ידיים לעשות את מלאכת ההגשה עצמה אז לא באמת עשיתם משהו. אז שריינתי את אמי מראש ויחד דאגנו מבעוד מועד למשחק לילדים רגע לפני שיושבים לאכול ולקטנה - לשבת על ברכיה ולשתות בשקיקה בקבוק פורמולה.

ההצלחה: בזמן החגים אתם לא מזיעים מהתרגשות שפתאום נחתו עליכם עוד עשרה אורחים נוספים, כי תמיד יש לכם אקסטרות במזווה ובפריזר. לעבודה אתם אפילו מביאים שאריות. ואם בכל זאת חסר לכם משהו, אתם יודעים בדיוק לאן לשלוח את החצי השני שלכם כדי לערוך קניית בזק. אבל דעו, שאם יש לכם ספק לגבי הצלחת המבצע, אין סיכוי שתטעו. מלחמות חגים הם עניין שבשגרה, וככל שתעברו יותר מאלו, תדעו שמדובר בקלי קלות.

המסקנות: לאורך כל שנות חיי הבוגרים, ואולי אפילו גם בתור טינאייג'רית, אמא שלי היתה מפמפמת לי מנטרה קבועה: אם לא תארחו, בסוף תישארו לבד בגיל 60. דבר שהיא למדה על בשרה, כי סבתי, באמת חששה מעמידה בלחץ וכמעט ולא אירחה כל חייה. הפמפום עובד. אין כמעט שבוע שבו לא מתארחים אצלנו וכך גם בחגים. אין סיבה לחשוש, ובלבד שלא תמצאו את עצמכם כמו סבתא שלי רחלה.

  • עוד באותו נושא:
  • הורות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully