וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שלא ידעתם על ציצים

13.10.2014 / 14:48

באיזו מדינה יש לנשים את החזה הכי גדול, מה קורה לאיבר הכי נשי באמצע סקס, והאם כדאי לישון עם חזיה בלילה? כמה עובדות מעניינות על האיבר הנשי שמסקרן את כולם

נשות ארגון Femen מפגינות חשופות חזה בקייב, אוקראינה. רויטרס
האיבר שמוציא אנשים מדעתם. מפגינות פמניסטיות באוקראינה/רויטרס

גם אצל אלו שלא חושבים שהוא האיבר הכי יפה בגוף האישה, החזה ללא ספק מקבל מקום גבוה ברשימת האיברים המעניינים. משוררים היללו אותו, גברים בהו בו, דורות של תינוקות ניזונו ממנו, ונשים רבות נהנו ממנו. לקראת חודש המודעות לסרטן השד, הנה שבע עובדות שלא ידעתם על האיבר הכי מדובר.

עוד בנושא:
כל הבדיקות לאיבחון סרטן השד
חצי מהנשים לא מכירות את איברי המין שלהן
עכשיו זה רשמי: כך נראה החזה המושלם

1. השדיים לא שווים בגודלם. ליתר דיוק, ברוב המקרים השד השמאלי גדול יותר מהימני. אף אחד מהאיברים בגוף אינו סימטרי לחלוטין, וברוב המקרים מדובר בהפרשים כל כך קטנים שלא ניתן להבחין בהם, ובכל זאת, בגיל התבגרות נערות רבות חוששות לעתיד החזה שלהן. גם הפטמות אגב אינן זהות, והן אפילו זוקרות לעיתים לכיוונים שונים.

2. ואם אנחנו כבר עוסקים בסימטריה, עובדה מעניינת נוספת היא שהחזה הנשי לא נשאר עומד במקומו כל הזמן. החזה משתנה מדי חודש, ולאו דווקא בזמן הווסת. זה קורה בגלל תנודות הורמונליות, גם במהלך הביוץ, ואם אתן מרגישות שהחזייה קטנה או גדלה, ולא עליתם או ירדתן במשקל, דעו שזו כנראה הסיבה.

3. לאנגליות יש את הכי גדול, באירופה. סקר שנערך על ידי חברת החזיות טריומף מצא כי לנשים האנגליות יש את החזה הכי גדול באירופה. למעלה ממחצית מנשות הממלכה, לובשות חזייה בגודל D, נשות דנמרק מגיעות למקום השני ואחריהן נשות הולנד. הנשים האיטלקיות נמצאות בסוף הרשימה, כש-68% מהן לובשות מידה B, שנחשבת לממוצעת ומטה. בארה"ב, ממלכת הג'אנק פוד והשומן, עלתה מידת החזייה הממוצעת בעשור האחרון ל-80 D.

סרטן השד. ShutterStock
לכו להבדק. רבע מהחולות בסרטן השד הן בגילאי 30 עד 50/ShutterStock

4. נשים יכולות לקבל אורגזמה ממגע מעורר בחזה. על פי צמד החוקרים מרשל מילר ודוריאן סלוט שחיברו ספר שעסק באורגזמות נשיות, אחוז אחד מכלל הנשים יכולות לחוות אורגזמות ממגע בחזה שלהן.

5. החזה הנשי גדל בעת סקס. מחקר שפורסם ב- British Medical Journal מצא כי החזה הנשי מתנפח וגדל עד ל-25% מגודלו הרגיל בעת קיום יחסי מין. לפי החוקרים, לצד ההתעוררות ההורמונלית שגורמת להתנפחות השדיים, קיימת גם סיבה אבולציונית שנועדה להגביר את הגירוי המיני של הגברים.

6. שינה עם חזייה לא תעצור את הנפילה. נכון, כולנו שמענו שמרלין מונרו הייתה לובשת חזיות גם כשישנה כדי לשמור על חזה עומד ולא נפול, אבל למרות הזוהר והתקוות שמתלוות לסיפור זה, בפועל אין שום עדות מדעית שתתמוך בכך. מה שכן ניתן לומר על שינה עם חזייה זה שלבעלות חזה גדול מדובר בעניין של נוחות יותר מבריאות. גם אם החלטתן לישון עם החזיה היא צריכה להיות מבד נושם כמו כותנה, ובלי ברזלים - אלו נחשדים בפגיעה בזרימת הדם לאיזור בית השחי שבו מצויות בלוטות הלימפה, וכגורמים לסרטן.

7. לסיום, עובדה לא משעשעת. רבע מהחולות בסרטן השד הן בגילאי 30 עד 50, ולמרות הסיסמה הידועה, הסטטיסטיקה היא כבר לא אחת מתשע. נשים צעירות הן אוכלוסייה שעל פי הנחיות משרד הבריאות לא נמצאות בבדיקות הסקר. תוסיפו לכך את העובדה שבגילאים צעירים יש יותר טעויות באבחון המחלה, ותבינו את ההמלצה של רופאי נשים כיום, שמבקשים להגיע כבר מגיל 25 פעם בשנה לכירורג שד לבדיקה ידנית, ומגיל 40 להגיע לבדיקה תקופתית של ממוגרפיה יחד עם אולטרסאונד.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן השד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully