וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תרכשו ביטוח פרטי נכון

מערכת וואלה! בשיתוף AIG

29.10.2014 / 8:46

אם אין לכם ביטוח בריאות פרטי - הכתבה הזאת בשבילכם. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי - הכתבה הזאת גם בשבילכם. כי בטוח בריאות חשוב לעשות נכון. מדריך

רופא מרדים. ShutterStock
רופא מרדים/ShutterStock

אם אין לכם ביטוח בריאות פרטי - הכתבה הזאת בשבילכם. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי - הכתבה הזאת גם בשבילכם. כי ביטוח פרטי הוא סופר חשוב, וחשוב ביותר לעשות אותו כמו שצריך. ומה זה אומר? להתייחס לחמישה פרמטרים לפני שרוכשים אותו, או לפני שעוברים לביטוח אחר יותר משתלם.

רכשו פוליסה בגיל צעיר
נכון, ככל שאנחנו צעירים יותר כך אנחנו חולים פחות. אבל זה נכון סטטיסטית ואנחנו ממש לא רוצים ליפול בצד הלא נכון של הסטטיסטיקה, וזו כבר סיבה מצוינת לרכוש ביטוח פרטי מוקדם ככל האפשר. אבל יש עוד סיבה חשובה: ברכישת ביטוח תחתמו על הצהרת בריאות, ואם יש או היו לכם בעיות רפואיות כלשהן, חברות הביטוח יהיו רשאיות להתנות ולהחריג סעיפים בפוליסה. לכן, כדאי לרכוש את הביטוח כאשר אתם צעירים ובריאים, ולהיות מכוסים ללא סייגים.

הגידו את האמת
הצהרת הבריאות עליה תחתמו כשמה כן היא - הצהרה. כלומר, אתם אלה שמספרים מהו מצב בריאותכם. חשוב מאוד להיות כנים ולומר רק את האמת, שכן אתם חותמים באותו המעמד גם על ויתור סודיות, ובבוא היום, אם תתבעו את הביטוח ויתגלה כי שיקרתם, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה קשה, מאי תשלום בגין תביעתכם ועד לתביעת הביטוח אתכם. אמרו את האמת, זה תמיד משתלם.

אל תשלמו פעמיים
מבנה ביטוחי הבריאות הישראלי מורכב משלוש רמות: ביטוח בריאות ממלכתי, המכסה את כלל האזרחים, ביטוח משלים של קופות החולים (הנקרא שב"ן - שירותי בריאות נוספים) וביטוח בריאות פרטי. ביטוחי הבריאות הממלכתיים והמשלימים אינם מכסים כל תרחיש, ולכן קיימים גם הביטוחים הפרטיים. מאחר שמרבית פוליסות הבריאות הפרטיות כבר כוללות בתוכן את ההטבות הניתנות במסגרת השב"ן, יוצא שהצרכן משלם על אותו השירות פעמיים. על מנת למנוע את הכפל הביטוחי הזה מומלץ לרכוש ביטוח צר שנקרא "משלים שב"ן", שנועד רק להשלמת הכיסוי שלא התקבל מביטוח השב"ן, וחוסך למבוטח הרבה כסף.

ודאו שאתם באמת מכוסים
בבחירת ביטוח משלים שב"ן חשוב לוודא שהוא כולל את המאפיינים הייחודיים שאינם מכוסים על ידי השב"ן, כמו למשל הזכות לבחור את הרופא המנתח, אם יעלה הצורך. כדי שלא תמצאו את עצמכם משלמים מכיסכם כסף רב למנתח שתבחרו (אם תגלו שהוא אינו מצוי ברשימת הרופאים של הביטוח), מומלץ לבחור בחברת ביטוח שאינה מגבילה את בחירת הרופא על פי רשימה, ומאפשרת בחירה חופשית. עוד כדאי לוודא שהפוליסה כוללת נושאים חשובים כמו טיפולים מחליפי ניתוח, התייעצויות לפני ניתוח, פיצוי כספי על השתלות איברים, החזר כספי עבור השגחה, שיקום והחלמה לאחר ניתוח קשה וכיסוי לתרופות שאינן בסל התרופות.

השוו מחירים
אין סיבה לשלם יותר כשאפשר פחות (מבלי לפגוע באיכות הפוליסה כמובן). בדקו מי נותן לכם את המחיר המשתלם ביותר ביחס לתמורה. שלושה ארבעה קליקים, ואתם חכמים יותר, משלמים פחות ומכוסים כמו שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully