וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגרמו לילד להפסיק לפחד ממחטים

12.10.2014 / 8:51

עבור מרבית הילדים זריקות וחיסונים אצל הרופא הן לא חוויה קלה. לקראת עונת חיסוני השפעת, הנה 7 טיפים שיקלו עליהם ועליכם, עכשיו וגם בעתיד, לעבור את המשוכה הזו בקלות

אילוסטרציה. ShutterStock
אפשר לעבור את זה בקלות. חיסון של תינוק/ShutterStock

חיסונים לילדים הם אחד מהדיונים המורכבים שיש בקרב הורים, ונראה שכל צד בטוח בצדקתו. כך או כך, הסתיו כבר כאן, וזו העונה שבה ממליצים הרופאים וקופות החולים לגשת לקבל חיסונים נגד שפעת, שמתבצעים החל מגיל שישה חודשים ומעלה.

הוויכוחים האם לחסן או לחסן את הילד, יכולים להמשיך ולהתקיים, אבל על דבר אחד אין עוררין, זריקות ומחטים הם דבר מאוד מאיים עבור ילדים. לעיתים החוויה בילדות כל כך טראומטית שהיא מונעת מאיתנו בבגרות לגשת ולקבל חיסונים פשוטים שמיטיבים עם הבריאות שלנו. כדי לנסות ולהפוך את החוויה לטראומטית פחות עבור הילדים, הנה כמה טיפים שתוכלו ליישם כשאתם באים להתחסן.

עוד בנושא:
למה אנחנו עדיין מתים משפעת?
חיסונים לילדים לפני נסיעה לחו"ל
מתי צריך לרוץ עם הילד למיון?

1. היו הוגנים: אל תאיימו על הילד עם משפטים כמו "אם לא תתנהג יפה, תקבל זריקה". מדובר בחשש נורמאלי, ובתור הורים עליכם להבין ולהקשיב לילדכם. יחד עם זאת, אחרי שאתם מקשיבים ומזדהים עם החשש של הילד, עימדו על שלכם ואל תשאירו אופציה שהוא יצא מהרופא בלי החיסון.

2. הכנה מוקדמת: דברו עם הילד שלכם והסבירו לפני שאתם הולכים לקבל חיסון ומדוע זה חשוב ומועיל לבריאותו. הביאו עמכם משחקים מסיחי דעת (גם סמארטפון יעבוד) ותרגלו איתם נשימות עמוקות. זכרו שתרגול מביא לשלמות.

3. פיצוי מתוק: חיסון הוא סיבה מספיק טובה לתת לילד מתוק. ביהדות משמשים בתמיסת הסוכר כאילחוש לתינוק, ובגיל ינקות נוהגים לטפטף אותה על הלשון כדקה לפני הזריקה. לפעוטות, שתיה של מיץ מתוק וקר, למשל, בעת הזריקה, יכולה לספק הסחת דעת. לילדים גדולים יותר אפשר לקנות ממתק שבדרך כלל אנחנו לא מרשים, ועל הדרך גם לשמח אותם.

4. ישיבה: תנו לילד לשבת או על המיטה לידכם, או על הברכיים שלכם. ישיבה היא תנוחה עדיפה על פני שכיבה, במיוחד כאשר הילד חושש.

5. לא בבת אחת: לפעמים קיימים מצבים שהילד צריך לקבל כמה חיסונים במקביל. אם אתם רואים שהוא נלחץ, עדיף לרווח את הזריקות ולחלקן לכמה מפגשים. אם בכל זאת החלטתם לקבל את כל הזריקות ביחד, בקשו מהרופא לדעת את סדר הזריקות ונסו שהזריקה הכואבת פחות תהיה זו הראשונה, כך הילד פחות ילחץ.

6. שיתוף: לאחר שילדכם קיבל את הזריקה, שאלו אותו איך הוא הרגיש, ואיפה זה כאב. בנוסף, בררו איתו מה מהדברים שניסיתם על מנת לסיח את דעתו, עבד. כך תהיו מוכנים לשנה הבאה.

7. תמיכה: אולי לכם זה נראה כמו שטות, אבל ביקור אצל הרופא, בטח כזה שכולל מחט, יכול להיות חוויה מאוד לא נעימה עבור ילדכם. חבקו אותו במשרד הרופא, הרעיפו עליו אהבה ודאגו שהביקור יזכר כחוויה חיובית עבורו. ככל שהחוויה של הילד תהיה טובה יותר, כך גם הסיכוי שבעתיד הטיפול הרפואי שהוא יקבל יהיה טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully