וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים שיעזרו לכם לעבור את הצום בשלום

טל פלג

3.10.2014 / 7:15

למה לא כדאי לשתות קפה, אילו מאכלים ישאירו אתכם שבעים לאורך זמן, ולמה עדיף לוותר על העוגיה שאחרי הצום? הטיפים שיעזרו לכם לעבור את יום כיפור בקלות יחסית

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

זה נכון שצום לא אמור להיות קל, ושתענית היא חלק מהעסק, אבל רגע לפני יום כיפור כדאי לחשוב איך אפשר להימנע מקושי מיותר, כך שתוכלו להתרכז בצום עצמו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

עוד בנושא:
צום זה מרזה?
צום מיצים: הדרך לרזון עוברת בגיהנום
סיבה בריאה מאוד להתחיל לצום

1. אל תצומו לפני הצום. אין שום צורך לעשות "חזרה גנרלית" עד הארוחה המפסקת ובארוחה לזלול בלי גבול. ביום הצום מומלץ לאכול ארוחות קטנות, כמו כריך מלחם מלא או פירות ומוצרי חלב דלי קלוריות. ארוחות קטנות יעזרו לגוף לשרוף קלוריות במהלך היום, ויביאו אתכם לארוחה המפסקת במידת הרעב הנכונה.

2. יש להפחית קפאין ומלח לפני הצום. אם אתם מחובבי הקפה כדאי להקטין את הכמות כבר כמה ימים לפני הצום. בכך תחסכו כאב ראש ביום הצום. גם גמילה ממלח דורשת זמן ועוזרת לגופך להתמודד טוב יותר עם צום הנוזלים.

3. אל תוותרו על פחמימות בארוחה המפסקת, אך יש לבחור אותן בחוכמה, ולהעדיף פחמימות מורכבות ומלאות כמו אורז מלא, בורגול או פסטה מחיטה מלאה. אלה כוללים יותר סיבים תזונתיים שמאריכים את זמן תחושת השובע.

4. בארוחה המפסקת העדיפו חלבון רזה כמו עוף, חזה עוף, הודו, דג או חלקי בקר רזים, וכן שומן בריא כמו טחינה או שמן זית.

5. אין טעם "להתפוצץ" בארוחה המפסקת. לקיבה יש את הזמן שלה עד שהיא מתרוקנת , סביב 3-4 שעות, לאחריהן נתחיל להרגיש סימני רעב. אם נדחוס יותר לא נצליח להיות שבעים יותר זמן אלא רק נרגיש רע.

6. מומלץ לסיים את הצום עם ארוחה קלה או עם כריך מזין ולא עם עוגות.

כל הסודות לארוחה מפסקת בריאה

טל פלג היא דיאטנית קלינית מומחית להרזיה וירידה במשקל, חברת עמותת עתיד - עמותת הדיאטנים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully