וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את הארוחה המשפחתית בלי להשמין

חלי ממן

8.10.2014 / 10:42

חודשי החגים מאוד משמינים, ואת זה המדע אומר, לא אנחנו. כדי שתוכלו לשרוד אותם בלי שהכפתור בג'ינס יקרע, חלי ממן נותנת לכם טיפים ששווים את משקלם בזהב

שולחן חג בעיצוב ענת קסטיאל, 2013. נמרוד סונדרס
חגים, חגים ועוד קצת חגים/נמרוד סונדרס

ראש השנה מאחורינו וסוכות כבר כאן, ואם עד עכשיו עוד לא העליתם כמה קילוגרמים במשקל, אתם בני מזל. ארוחות החג המסורתיות, שעמוסות בבני משפחה ובכיבוד, גורמות לרבים מאיתנו לאכול גם אחרי ששבענו. וכשמדובר בכמה ארוחות שמגיעות זו אחרי זו, כבר מדובר בבעיה. כדי שהטפטוף לא יהפוך למבול, יש כמה טיפים שיוכלו לעזור למארחים ולאורחים לשרוד את החגים תוך שמירה על המשקל.

עוד בנושא:
8 מאכלים שאתם חייבים להכניס לתפריט השנה
במקום דיאטה: החלטות בריאותיות שתעמדו בהן
כך תעברו את החגים בלי לעלות במשקל

שלבי התכנון וההכנה: השתדלו לתכנן מראש את תפריט הארוחה וכללו בתוכו תפריט מגוון של דגים, עוף, הרבה ירקות ופירות. תוכלו להכין את מרבית המנות בבית עם רטבים לייט ולהוסיף אגוזים ופירות שימתיקו את המנה, במקום הסוכר הרגיל. ברוב המקרים מנות ראשונות נוטות להיות עמוסות בקלוריות, אך ניתן לספק תחליפים מצוינים דלי קלוריות ולא פחות טעימים. הציעו לאורחים מנות קלות ומספקות של ירקות עם מטבל, תבשיל דלעת אפוי, שיפודי ירקות מאודים ועוד.

אל תגיעו מורעבים: השתדלו להגיע אל הארוחות המשפחתיות לאחר שאכלתם ארוחת ביניים מקדימה. הכנה מוקדמת תמנע מכם את ההתנפלות על המנות הראשונות שבדרך כלל רוויות בלחמים ועשירות בקלוריות. אכלו לפני הארוחה מנה קטנה שתרגיע את הרעב, למשל 2 פרוסות של לחם קל עם גבינה.

העדיפו מטעמים מיוחדים על פני מזונות מוכרים: לפני שאתם מניחים על הצלחת את מנות הארוחה, סרקו את ההיצע ובחרו באוכל בריא יותר. ותרו על המטוגנים והיצמדו לתבשילים צלויים ומאודים. השתדלו להרבות באכילת ירקות ושתייה של מים במהלך הארוחה.

ראש השנה במל ומישל. אפיק גבאי
דגים. טובים בכל מצב/אפיק גבאי

דגים: דגים הם מזון נפלא עם אין ספור אפשרויות גיוון במרקם ובטעם. העדיפו ארוחה קלה, מזינה ומעוררת המבוססת על דגים וסלטים. הדגים תורמים לנו חלבון איכותי ומהווים מנת תחליף מצוינת לבשר, לעוף, לגבינה ולביצה ובכך עוזרים לנו לגוון את התפריט שלנו. הדגים לא רק מוסיפים טעם, אלא דלים בשומן ובקלוריות ומכילים אומגה 3, חומצות שומן רב בלתי רווי, שפע של מינרלים חיוניים לגוף ומסייעים מאוד להתפתחות הלב והמוח. דגי הבריכות בישראל מכילים מעט שומן רווי ועשירים בויטמין B12 ובויטמין D. לדגי הבריכה השונים איכויות תזונתיות שונות - דג האמנון למשל עשיר מאד בוויטמין D, דג הבורי עשיר באומגה 3 (גם הפורל והלברק מכילים כמות יפה של אומגה 3) דג המוסר הוא דג רזה במיוחד והקרפיון דל בנתרן.

טיפ: הגישו מנת דג לצד כרישה וקישואים שאפיתם בתנור למשך 10 דקות, או מנה של דג בדבש וחרדל ותקבלו ארוחה שלמה, בריאה ודלת קלוריות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילוסטרציה יין. ShutterStock
עדיף יין אדום ובירה. אבל הכי טוב מים/ShutterStock

התרכזו בארוחה ובמה שאתם אוכלים: אכלו לאט והתמקדו בלעיסת המזון, הריחות והתבלינים. הניחו את הסכו"ם מדי פעם ושוחחו עם היושבים לצדכם בשולחן. כך תעבירו את זמן הארוחה ביותר דיבורים ובפחות לעיסות.

היזהרו מנוזלים: העדיפו יין אדום יבש או בירה על פני יין מתוק. כוס יין אדום (כ-150 מ"ל) מכילה כ-120 קלוריות ובבירה הלבנה אחוז האלכוהול נמוך בכ-5%, כך שהוא מכיל פחות קלוריות בהשוואה למשקאות חריפים עם אחוזי אלכוהול גבוהים יותר. בפחית בירה לבנה יש אומנם רק 150 קלוריות, אך עדיין עדיף לשתות מים ומשקאות דיאט במקומה.

עזרו למארחים: קומו ועזרו למארחים שלכם בפינוי ובהגשה של מנות. כך תתרחקו מהשולחן ומהפיתויים ותשרפו על הדרך כמה קלוריות.

קינוחי שקדים כשרים לפסח של ערן שוורצברד. אפיק גבאי
יותר פירות פחות פחמימות/אפיק גבאי

קינוחים: השתדלו לדלג על העוגות, והעדיפו לקחת בצלחת מעט פירות טריים שנחשבים למזון מצוין לדיאטה. יחד עם זאת, השתדלו לא להעמיס הרבה פירות מכיוון שהם מכילים סוכר, ועודף סוכר הופך לשומן. תוכלו להכין מראש קערה של רימונים (ברימון בינוני יש כ-200 קלוריות) ולהגיש אותה לשולחן כקינוח.

שאריות הארוחה: חלקו את כל שאריות הארוחה לכל האורחים, כך לא תישארו עם סעודת החג אצלכם במקרר. ארזו הכל בכלים אטומים והשתדלו להניחם עמוק במקרר (רחוק מהעין, רחוק מהפה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully