וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן וידוי: השקרים שגורמים לכם לחיות בבית מטונף

1.10.2014 / 15:00

יש שקרים שכולנו אוהבים במיוחד אם הם קשורים בניקיון הבית. רגע לפני כיפור הוא הזמן לווידוי ותיקון הנזק המטונף שנגרם

בית נקי זאת השאיפה של כולנו, אבל לפעמים אנחנו מעדיפים להעלים עין מהלכלוך. אולי זה נובע מתוך עצלנות או סתם חוסר חשק לנקות. סביר להניח שלא פעם יצא לכם לשקר לעצמכם כדי להתחמק ממטלות ניקיון קשות ומתישות. עכשיו כשכיפור בפתח זה הזמן להתוודות ולעמוד מול האמת, כי השקרים הלבנים האלה לא ינקו לכם את הבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא מתנקה מהמים שזורמים/ShutterStock

"כיור המטבח מתנקה בכל פעם ששוטפים כלים"

לא מדויק. בזמן שאתם מקרצפים את הסירים, המחבתות וקרש החיתוך שלכם, לכלוך וחיידקים נצמדים לדפנות הכיור ומטנפים אותו. כדי לקבל כיור מצוחצח, עליכם לנקות אותו היטב, בלי קיצורי דרך. יש להשתמש בחומר ניקוי המיועד לכיור או בסודה לשתייה, לשטוף היטב גם בין הברזים ולסיום לרסס תרסיס חלונות כדי שהכיור יבריק ויקבל מראה נוצץ.

שואב אבק. ShutterStock
ערימות אבק זו מכה/ShutterStock

"אין צורך להשליך את שקית שואב האבק עד שהיא מתמלאת לגמרי"

שאבתם אבק מהשטיחים, אבל מבחינתכם ייקח זמן עד ששקית השואב תמצא את עצמה בפח האשפה. ההמלצה היא להשליך לפח את השקית כשהיא 3/4 מלאה ולא לחכות עד אשר היא עולה על גדותיה. אחרת, תסתכנו בכך ששואב האבק שלכם לא יעבוד בצורה תקינה.

אילוסטרציה. ShutterStock
להקפיד לסגור את דלת חומר הניקוי/ShutterStock

"זה בסדר לשכוח לנעול את דלת חומר הניקוי במדיח הכלים"

לא, זה לא בסדר. כשמדיח הכלים פועל ודלת חומר הניקוי פתוחה, החומר מטפטף לתחתית המכונה וכל ההדחה יורדת לטמיון- הכלים יוצאים רטובים ולא נקיים. אז תקדישו שנייה אחת כדי לסגור את הדלת. זה ישתלם לכם.

נעליים מעור. ShutterStock
נעליים בחוץ יעשו לרצפה שלכם פלאים/ShutterStock

"אין שום בעיה ללכת עם נעליים בבית"

סינים לא סתם נחשבים לאנשים חכמים. המסורת שלהם לפיה יש לחלוץ את הנעליים לפני הכניסה לבית ולהשאירם במפתן הבית, היא המתכון הבטוח לצמצום הלכלוך והאבק בביתכם. כשאתם מתהלכים ברחבי הבית עם הנעליים אתם משאירים אחריכם טינופת, אז עשו טובה ופשוט לכו יחפים. זה הבית שלכם, מותר לכם.

חדר רחצה. ShutterStock
ספוג אמבטיה רטוב הוא מצע לבקטריות/ShutterStock

"אין צורך לייבש את ספוג האמבטיה"

ליפה וספוגי אמבטיה רטובים מהווים קרקע פורייה להצטברות של חיידקים. אחרי כל שימוש בליפה או בספוגית האמבטיה, מומלץ לייבש אותה בעזרת מייבש שיער. בכל מקרה, חשוב לזכור להחליף כל ספוגית אחרי שלושה עד ארבעה שבועות.

מים בתוף מכונת כביסה מקצועית. ShutterStock
שמרו על הבדים העדינים/ShutterStock

"אפשר להכניס כל בגד למכונת הכביסה"

איך תגיבו אם נאמר לכם שאתם עלולים להרוס את חולצות המשי, השיפון וסריגי הקשמיר שלכם? בדים עדינים אינם מותאמים למכונת הכביסה, זאת משום שהאנזימים באבקה הנלחמים בכתם מסוגלים להזיק לסיבים כמו צמר ומשי ופשוט לחרב את המלתחה היפה שלכם. אז אל תתעצלו ואת הבגדים שעשויים מבדים עדינים כבסו ביד בחומרים המתאימים.

מיטה מוצעת. Elena Talberg  /Shutterstock.com, ShutterStock
שינה נטוה מחיידקים עם החלפת מצעים/ShutterStock, Elena Talberg /Shutterstock.com

"החלפת מצעים פעם בשבוע זאת הגזמה"

ההגזמה האמיתית היא לישון על מצעים עליהם אתם מזיעים, צוברים אבק ולכלוך ועשויים לגרום לתפרחות בעורכם ולאלרגיות. כדי להימנע ממחלות מיותרות, כבסו את המצעים שלכם פעם בשבוע במכונת הכביסה ותבטיחו שינה נטולת חיידקים.

בקבוק חומץ. ShutterStock
לא תמיד חומץ הוא החומר האידיאלי לכתמים/ShutterStock

"חומץ מסוגל לנקות כל כתם"

זה נכון שחומץ הוא חומר ניקוי טבעי מצוין, ומהווה פיתרון מושלם ללחימה בכתמים על שטיחים ובריפוד, מסיר אבנית מקומקום, מנקה אסלה ומסיר שומנים מכיריים, אבל חומץ הוא האויב של רצפת העץ. אם תשפכו חומץ על פרקט תגרמו לנזק חמור. לכן, שמרו את החומץ לדברים אחרים ונקו בחומרים ייעודים לרצפת עץ.

תנו טיפ ניקיון שווה ותוכלו לזכות במארז מפנק לחג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully