וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש להרעלת המזון בטבריה: חמישה עדיין מאושפזים

28.9.2014 / 8:27

יממה לאחר ההרעלה בבתי המלון בעיר, המקור לקלקולי הקיבה נותר תעלומה. עשרות חלו בשני בתי המלון, אך עד כה לא נמצאו בהם ממצאים חריגים. פראמדיק מד"א: "לא זוכר אירוע כזה"

פצועי השריפה בקניון ארנה מפונים לבית חולים איכילוב, דצמבר 2012. בן קלמר
שלושה ילדים ושני מבוגרים עדיין מאושפזים בבית החולים פוריה/בן קלמר

יותר מיממה לאחר אירוע הרעלת המזון לכאורה, שהתרחש בשני בתי מלון בטבריה, סימני השאלה רק הולכים ומתרבים. 80 אורחים מבתי המלון "לאונרדו קלאב" ובאלי", הגיעו מאז אתמול לטיפול בבית החולים פוריה בטבריה כשהם סובלים משלשולים, הקאות, בחילות וכאבי בטן. מבית החולים נמסר כי הבוקר (ראשון) מאושפזים עדיין חמישה בני אדם כתוצאה מההרעלה. במחלקת הילדים של בית החולים מאושפזות שתי אחיות וכן ילדה בת 10. במחלקה הפנימית מאושפז גבר בן 62 ובמחלקה הקרדיולוגית מאושפזת אשה בת 69 שפיתחה פרפור פרוזדורים בשל ההרעלה. מצבם של כל החמישה מוגדר קל ויציב.

גם המטופלים ששוחררו לבתיהם לא ייחלו לסיים את החופשה שבה הם חגגו את תחילת השנה החדשה. "אני, בעלי ובני בן ה-17 הגענו למלון לאונרדו קלאב ביום רביעי", סיפרה דפנה שושני אשר מתגוררת בסמוך לחדרה. "לקראת הבוקר לא הרגשתי טוב וקמתי עם כאבי בטן, חולשה, סחרחורות ובחילות. התפניתי לבית החולים ואז ראיתי שאני ממש לא לבד. גם הבן שלי הגיע לבית החולים בשעות הצהריים אחרי שגם הוא הרגיש רע". לדבריה, המשפחה לא אכלה דבר מחוץ לבית המלון. "לקחנו 'הכל כלול', עשינו חופשת בטן גב, חיינו מארוחה לארוחה ואכלנו רק במלון. היה נחמד, האוכל היה ממש טוב, השירות היה טוב, אבל אתמול בבוקר הכול נהרס".

עוד בוואלה! חדשות:
החורף כאן? גשמים וסופות רעמים צפויים ברחבי הארץ
ארוחת הערב הנדירה של לבני ובכירי העולם הערבי
מחקר: מפולת "בגודל של פריז" גרמה לצונאמי ביפן

"אורחים הקיאו על הדשא, עשרות שהו בלובי"

צוותי החירום, אשר מתורגלים למצבים חריגים, סיפרו כי הם לא זוכרים אירוע המוני כל כך בשני מקומות כה מרוחקים זה מזה, אשר אין ביניהם קשר או שיתוף פעולה עסקי. מלון "לאונרדו קלאב" שייך לרשת המלונות "פתאל" וממוקם בקצה המזרחי של העיר טבריה. מלון "באלי", לעומתו, שייך לרשת המלונות המקומית "יהלום" וממוקם בקצה המערבי של העיר. "אני משמש כפראמדיק כבר יותר מעשרים שנה ואני לא זוכר שהיה לנו אירוע כל כך מאסיבי והמוני, לפחות לאחרונה", סיפר יואב שושה, פראמדיק מפקח במד"א מרחב ירדן.

"קצת לפני השעה 01:00, התקבלה קריאה במוקד על אורחים שחשים ברע בבית המלון 'באלי' ועל ריח של ריסוס במקום", שחזר שושה את הלילה בו נקראו הצוותים לבתי המלון. "למקום שוגרו כוחות גדולים של כיבוי אש, משטרה ותשע ניידות של מד"א. עשרות מתלוננים התרכזו בלובי ובכניסה למלון ואורחים שהקיאו על הדשא יצאו אלינו, קיבלו טיפול ופונו לבית החולים". לדבריו של שושה, הכוחות שללו את החשד להימצאות חומרים מסוכנים לאור התלונות על "ריח של ריסוס". ממש באותו זמן יידעו אותי שיש תלונות דומות במלון נוסף, וגם משם פינינו אורחים במהלך הלילה".

דייגים בכנרת, יולי 2012. ערן גילווארג
החופשה על שפת הכנרת "נהרסה"/ערן גילווארג

על רקע המהומה, עמלו במהלך השבת פקחי משרד הבריאות ונציגי בתי המלון בליווי צמוד של ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד, בניסיון למצוא את מקור הבעיה שהובילה להרעלת הקיבה ההמונית. אנשי משרד הבריאות לקחו דגימות של מזון ושל מים מהבריכה ושלחו אותן לבדיקות מעבדה. תוצאותיהן, יתבררו בימים הקרובים. "בליל האירוע ובבוקר שלמחרת הגיעו לכאן כל הכוחות המוסמכים לטפל ולתחקר את האירוע, לרבות משרד הבריאות", אמר מנכ"ל מלון "באלי", נעמי עלם. "התחקיר שלהם לא העלה נכון לעכשיו ממצאים חריגים". לדבריו, לאחר שהנציגים לקחו את הדגימות נאמר לו שצוותי המלון יכולים להמשיך בעבודתם כרגיל. "אם הם היו מוצאים משהו חריג, אז הם היו נותנים צו סגירה במקום".

גם מרשת המלונות "פתאל", שמלון "לאונרדו קלאב" שייך אליה, נמסרו דברים דומים. "המלון מקפיד על תקינות המזון והמתקנים ומבצע בדיקות יומיומיות על ידי חברה חיצונית. צוות הבדיקה ששלח משרד הבריאות למלון מצא כי מצב המטבח והבריכה תקינים וללא ממצאים חריגים". לדברי הרשת, האורחים המתלוננים אינם אלא מיעוט זעום מנופשי המלון. "במלון מתארחים יותר מאלף בני אדם וחלקם הניכר לא התלוננו על תופעות אלו. נציגי המלון מלווים באופן צמוד את האורחים שפנו לטיפול רפואי והם יפוצו על עוגמת הנפש גם אם תוצאות הבדיקה יצביעו כי אין קשר לפעילות המלון".

נבדקת גם האפשרות של נגיף מידבק

גורמים שהיו שותפים לליווי הבדיקות שנערכו על ידי משרד הבריאות, אמרו כי למרות שהתסמינים מעלים חשד לכאורה להרעלת מזון, לא נשללת אפשרות כי מקורו של קלקול הקיבה ההמוני הוא ויראלי. "נבדקת גם אפשרות שאורחים שנשאו נגיף הגורם לשלשולים והקאות, הדביקו אורחים אחרים בבית המלון", אמר אחד הגורמים לוואלה! חדשות. יחד עם זאת, נשאלת השאלה כיצד ייתכן שדווקא בשני בתי המלון הללו הייתה הדבקה המונית של נגיף שגרמה לנהירה של 80 אורחים שסובלים מסימפטומים זהים לבית החולים המקומי.

כך או כך, בבית החולים פוריה המשיכו לקלוט מטופלים משני בתי החולים גם אמש בשעות הערב המאוחרות. "בני אדם רבים הגיעו אלינו עם תסמינים של קלקול קיבה, אנחנו לא רואים נהירה המונית כזאת הרבה. רובם התלוננו על שלשולים והקאות", סיפרה ד"ר בת שבע צדוק, סגנית מנהל חדר המיון של בית החולים. "אני לא יודעת מה המקור לזה, זה תפקידו של משרד הבריאות. אנחנו העברנו בשעות הבוקר המוקדמות דיווח על האירוע ללשכת הבריאות".

( עדכון ראשון: 01:36)

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully