וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרבוץ בשמש, ולרזות

24.9.2014 / 9:17

מהו הדבר הכי פשוט שאתם יכולים לעשות על הבוקר כדי להוריד במשקל? תתפלאו לשמוע שזה לא כולל פעילות גופנית ופריכיות. המחקר החדש שיגרום לכם להתיידד עם הציפורים משכימות הקום

מתרחצים בחופי תל אביב בפברואר, פברואר 2013. דרור עינב
אין פלא שהן רזות. שעות הבוקר בחופי תל אביב/דרור עינב

בוקר אור הוא לא רק ברכת שלום, אלא ככל הנראה הכרח. מחקר שפורסם במגזין PLOS ONE בדק ומצא כי חשיפה לכמה קרני שמש על הבוקר יכולה לעזור לכם עם הדיאטה. ואם זו לא בשורה מצויינת רגע לפני החגים, אז אנחנו כבר לא יודעים איך אפשר לספק אותכם.

עוד בנושא:
איך עוברים את החגים בלי להשמין?
תשכחו מכל מה שאתם יודעים על ארוחת הבוקר
כך נראה העור שלכם דרך קרינת שמש

החוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקאגו בדקו 54 אנשים בשנות ה-30 לחייהם שנתבקשו לענוד על ידם מוניטור שבודק את החשיפה שלהם לאור יום. בנוסף, במהלך שבעת ימי הניסוי נתבקשו הנבדקים לתעד ביומן את האוכל שאכלו באותו היום, כך שהחוקרים יוכלו לספור את הקלוריות שצברו. התוצאות הראו כי ה-BMI (מדד מסת הגוף) של אלו שנחשפו לשמש בבוקר היה נמוך משל אלו שלא נחשפו, גם אם אלו הם היו צעירים יותר, עשו יותר ספורט ואכלו יותר בריא.

איך זה יכול להיות אתם שואלים? החוקרים העלו שתי סברות. הסברה הראשונה הייתה כי אלה שמתעוררים מוקדם בבוקר ונחשפים לאור שמש, מסנכרנים את הגוף שלהם עם שעות היממה, כך שרוב הסיכויים שבלילה הם ישנו שינה עמוקה וטובה. שינה ארוכה וסדירה, מועילה בהרבה מובנים בריאותיים ונפשיים, ואחד מהם הוא המטבוליזם, שללא ספק עוזר בירידה במשקל. הסברה השנייה קשורה גם היא בשעון הביולוגי שלנו. מכיוון שאור השמש חזק יותר בשעות הבוקר המאוחרות מאשר אלו של אחרי הצהריים, ההשפעה שלו על הגוף שלנו והמנגנונים שמפעילים אותו, גבוהה יותר, כך שאנחנו מתמלאים באנרגיה ושורפים יותר קלוריות.

ארוחת בוקר בביירן. אפיק גבאי
אכלו את ארוחת הבוקר שלכם במרפסת/אפיק גבאי

זו לא הפעם הראשונה שמחקרים מדגישים את נחיצותן של קרני השמש לבריאות הנפשית והפיזית של בני האדם, כל עוד הדבר נעשה בחשיפה מוגבלת. השמש, שעוזרת בייצור ויטמין D, לא רק משפיעה על השעון הביולוגי שלנו, אלא מסייעת בייצור הורמון השינה מלטונין וכימיקלים נוספים במוח, דוגמת סרוטונין, שנלחם בדיכאון ומשפר את מצב הרוח.

חצי שעה ביום
אז כמה אור אתם בדיוק צריכים כדי להיות רזים? 20-30 דקות של חשיפה לאור שמש בין השעות 8 בבוקר ל-12 בצהריים ואתם יכולים לנשק לדיאטה לשלום. תוציאו את הכלב מוקדם יותר, לכו ברגל לעבודה ואכלו את ארוחת הבוקר במרפסת. כל בחירה שלא תעשו תהיה בחירה טובה, אבל אולי כדאי לחכות עם זה עד אחרי החגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully