וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפענח החיתול: מה אומרות היציאות של התינוק?

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

9.11.2014 / 11:35

התמונות בכתבה זו פונות רק למי שיש לו תינוק, כי רק מי שמחליף חיתולים ומוטרד מצבע ומרקם היציאות של העולל, יוכל לראות בה גלגל הצלה ולהכיר בנחיצות הצילומים. זר לא יבין זאת

אישה מחזיקה חיתול. ShutterStock
מה שיש בפנים יכול לספר לך הרבה על מצבו של התינוק שלך/ShutterStock

אומרים שיציאות של תינוקות מפסיקות להגעיל אותך כשהן של התינוק שלך. אז אומרים. אומרים שיציאות של תינוקות יכולות לבוא בהמון צבעים ומרקמים. זה נכון. אומרים שמגבונים לחים הם המצאה גאונית, במיוחד אם אתה מחוץ לבית עם תינוק שצריך להחליף לו . צודקים.

אין ספק, הצילומים בכתבה הזו הם לא הדבר הכי אסתטי שאפשר לצפות בו. אבל יעיד כל הורה לתינוק שלפחות פעם פעמיים בחיים יצא לו לתאר בפני רופא/סבתא/חבר/ה את מרקם היציאה של המלאך שלו ואת צבעה - רק כדי לדעת אם זה נורמלי או לא ומה צריך לעשות.

אז במקום ללכת סחור סחור אנחנו מביאים לכם את המציאות כפי שהיא. אם אין לכם תינוקות – אין לכם מה לחפש כאן. יש לכם? סמנו אותה במועדפים. עוד יגיע היום שהיא תעזור לכם להבין אם הכול בסדר ואם צריך לפנות לרופא.

כדי לקבל תמונה מלאה מומלץ להיכנס לכאן ולקבל פיענוח מלא של כל סוגי היציאות של התינוק ומשמעותן. המידע המפורט יעזור לכם להחליט מה עליכם לעשות וכיצד לפעול.

עוד בנושא:
כך מאכילים נכון מבקבוק
אמא טרייה? אלה האפליקציות שיעניינו אותך

הממצאים בחיתול – קקי יבש, חום וקשה

קקי קשה דמוי גללים יכול להעיד על עצירות. אם מדי פעם יש עצירות, במיוחד בהזנה בתרכובת מזון לתינוקות או כשהתינוק עובר לאוכל מוצק, זה בסדר – אך כשמדובר במצב מתמשך ייתכן שיש בעיה.

הקקי יכול להצביע על כך שהתינוק אינו שותה מספיק נוזלים, או שהוא מאבד הרבה נוזלים (כשחם, או עקב מחלה). ייתכן שתבחינו בדם על פני שטח הצואה, זאת כיוון שלעתים כשהיציאה קשה היא יוצרת קרעים קטנים ברקמות שסביב פי הטבעת.

מה עושים? תינוק עד גיל חצי שנה, יש להיוועץ עם הרופא ייתכן שימליץ לתת לו לשתות מים.
תינוקות מעל חצי שנה, צריכים להגדיל את כמות הנוזלים. נסו 60-30 מ"ל מיץ שזיפים או אגסים.
אם התינוק אוכל אוכל מוצק, תנו לו מזון עשיר בסיבים, כמו פירות וירקות ודגנים מלאים.

מתי יש לגשת לרופא? כשיש דם או ריר בצואה, כשעולה החום, כשיש ירידה במתן שתן או אם המצב מלווה בהקאות, סירוב לאכול, עצבנות וירידה בפעילות.

הממצאים בחיתול – קקי צהוב וגרעיני

זהו קקי של תינוקות יונקים והוא נורמלי וימשיך להיראות כך עד שתתחילו להוסיף מוצקים לתזונת התינוק, או אם תשלבו תרכובת מזון לתינוקות. לקקי של תינוקות יונקים יש ריח מתון, והוצאתו יכולה להיות מלווה ברעש ובקולות. תינוק יונק עשוי לעשות קקי מספר פעמים ביום ועד פעם בשבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הממצאים בחיתול – קקי ירוק כהה

צבע קקי ירוק יכול לנבוע מתוספת ברזל והמראה שלו כהה ודביק. אצל חלק מהתינוקות, החיידקים שבמעי מגיבים לתוספת ברזל שניתנת לתינוק, מה שגורם לצבע הקקי להיות ירוק כהה עד ירוק-שחור. קקי כזה הוא נורמלי ומחקרים מראים כי תוסף ברזל אינו גורם לבעיות עיכול או לחוסר נוחות.
התייעצו עם הרופא רק אם בנוסף אתם מבחינים בדם או ריר בצואה, אם החום עולה, אם יש ירידה במתן שתן או אם המצב מלווה בהקאות, סירוב לאכול, עצבנות וירידה בפעילות.

הממצאים בחיתול – קקי מימי, חום ורך

אם הקקי רך (עם או בלי חתיכות), מימי וקולני ומופיע בתדירות גבוהה יכול להיות שהתינוק סובל משלשול. אם זה נמשך יומיים או יותר, יתכן שזה מצביע על זיהום. גשו לרופא. סימנים נוספים כמו: דם או ריר בצואה, חום, ירידה במתן שתן או אם המצב מלווה בהקאות, סירוב לאכול, עצבנות וירידה בפעילות מצריכים גם כן פנייה לרופא.

על מנת שהשלשול לא יגרום להתייבשות יש לדאוג שהתינוק יקבל מספיק נוזלים באמצעות הנקה תכופה, תרכובת מזון לתינוקות או מים מעל גיל חצי שנה. ככל שתדירות השלשול גבוהה והתינוק צעיר יותר כך החשש מהתייבשות גובר. אין לתת לתינוק תרופות למניעת שלשול אלא בהוראת רופא בלבד.

כדי לקבל תמונה מלאה מומלץ להיכנס לכאן ולקבל פיענוח מלא של כל סוגי היציאות של התינוק ומשמעותן. המידע המפורט יעזור לכם להחליט מה עליכם לעשות וכיצד לפעול.

  • עוד באותו נושא:
  • חיתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully