וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קונדום: אמצעי מניעה חדש לגברים

15.9.2014 / 10:17

אם עד היום גברים היו צריכים לסמוך על בנות הזוג, או להשתמש בקונדום - אמצעי מניעה לא סקסי ולא נוח בעליל - בשנת 2017 הכל עתיד להשתנות. זריקה אחת, והזרע שלכם לא יסתובב חופשי

אמצעי מניעה חדש לגברים. מתוך אתר היברה, צילום מסך
אמצעי המניעה החדש/צילום מסך, מתוך אתר היברה

האם מסתמן קצם של הקונדומים? כנראה שכן, אבל זה ייקח עוד זמן מה. ניסויים באמצעי מניעה חדש שנקרא Vasalgel יספקו בעוד כשלוש שנים, אם הכל ילך לפי התכנון, זריקה של ג'ל שתהווה אמצעי מניעה יעיל, שאולי אף יחליף את גלולת מניעת ההיריון הנשית. רק שהפעם האחריות עוברת לגברים.

עוד בנושא:
לראשונה: קונדום אורגני וירוק
חוקרים גילו: נקודת הג'י לא באמת קיימת
תופתעו לדעת: סטוצים זה דווקא בריא

המוצר החדש, שעדיין נמצא בשלבי פיתוח וניסוי, פועל כך שחומר פולימרי מוזרק לצינור הזרע, וממש כמו ניתוח לחיתוך וקשירת הצינורות (ואסקוטומיה), גם הוא גורם לפליטה הזכרית לזרום ללא זרע. בניגוד לניתוח, שהוא הליך כירורגי לכל דבר, אמצעי המניעה החדש אינו פולשני והג'ל חוסם את הצינור במקום קשירה או כריתה. והכי חשוב - בניגוד לניתוח, התהליך של הזריקה הוא הפיך ואם הגבר מתחרט, הוא יוכל, כך על פי החוקרים, לקבל זריקה נוספת שתמיס את הג'ל.

במהלך הניסויים על התרופה, החומר הוזרק לשלושה קופי בבון זכרים, שהושארו לחיות בכלוב לצד כ-15 נקבות. במהלך חצי השנה שבה נבדקו, אף אחת מהנקבות לא נכנסה להיריון. בשנה הבאה עתידים החוקרים להתחיל ניסויים קליניים בבני אדם.

יעלה פחות ממסך טלוויזיה
כעת עובדים החוקרים, שממומנים על ידי ארגון Parsemus שפועל ללא מטרת רווח, על ניסוי נוסף שיבדוק את אמיתות התוצאות. השלב הבא של החוקרים יהיה לבדוק איך מגיבים הקופים לזריקה ההפיכה - שממיסה את הג'ל. לא ברור עדיין לכמה זמן תחזיק "זריקת ההגנה" או כמה תעלה, אך החוקרים מקווים כי היא תימכר במחיר "שלא יעלה על מסך טלוויזיה שטוח". ומה יהיה על מחלות המין? נקווה שבשלוש השנים יגיעו בחברה לפיתרון הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully