וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום כבר לא מתים מאהבה? דווקא כן

13.9.2014 / 10:01

לב שבור הוא לא סתם ביטוי שאנשים משתמשים בו כדי לתאר עצב מפרידה או אובדן של אדם יקר. מחקר חדש מגלה כי לאבל יש השפעה קריטית על הבריאות, וחושף מי נמצא בסיכון הכי גבוה למות

אילוסטרציה. ShutterStock
לב שבור הוא לב שלם?/ShutterStock

פעמים לא מעטות אנחנו שומעים על אנשים שמתו משברון לב במהלך אבל על אחד מיקיריהם. מחקר חדש מגלה שהתופעה הזו מגובה לא רק בתהליכים נפשיים, אלא גם פיזיים, ומוכיח שאבל ועצב גורמים לפגיעה שעלולה להיות קטלנית במערכת החיסונית.

עוד בנושא:
אנשים מבוגרים חדים יותר בשעות הבוקר
חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים
להשאר בריא גם בגיל השלישי

חוקרים מאוניברסיטת ברמינגהאם באנגליה בדקו את ההשפעה של שכול על נויטרופילים - תאי דם לבנים במערכת החיסון שאחראים לחיסול חיידקים ומניעת זיהום. החוקרים לקחו דגימות דם מאנשים ששכלו את יקיריהם לאחרונה ובדקו איך הגוף שלהם מתמודד מול זיהומים בהשוואה לכאלו שלא שכלו את יקיריהם.

התוצאות הראו כי כאשר מדובר באנשים צעירים, בממוצע גילאים של 32 שנים, מערכת החיסון לא נפגעה, אך כאשר מדובר באנשים מבוגרים מעל גיל 65, מערכת החיסון כמעט חדלה מלתפקד, מה שמעמיד אותם בפני סיכון בריאותי.

גם בדידות עלולה לגרום למוות
אנשים מבוגרים שמאבדים את בן זוגם, נותרים לעיתים בודדים בעולם. לבדידות הזו יש השפעה מנטלית ופיזית, והיא מזיקה כמו עישון מתון וגרועה מהשמנת יתר. "הבדידות, בשילוב הפגיעה במערכת החיסונית יכולה להביא אותם למוות ממחלות זיהומיות", מתריעה ד"ר אנה פיליפס, מעורכות המחקר. "כשמערכת החיסון ניזוקה או אינה עובדת, הדבר יכול לגרום להרבה מחלות, ביניהן לדלקת ריאות שנחשבת כאחד מהגורמים השכיחים למוות של מבוגרים. אנחנו שומעים ברוב המקרים שאנשים מבוגרים מגיעים לבתי החולים בעקבות שבירת ירך, אבל מה שגורם למותם ברוב המקרים זו דווקא דלקת הריאות".

עוד נמצא במחקר, שפורסם במגזין Immunity and Ageing, כי האבל מקשה על המערכת החיסונית להתמודד גם עם מחלות כמו סרטן. הקושי של המערכת החיסונית נובע בעיקר בעקבות חוסרים בהורמונים שנוצרים במהלך השנים, וגם בשל העובדה כי אנשים מבוגרים שנמצאים באבל, נוטים לשכוח לקחת את תוספי התזונה והכדורים שלהם. המחקר הנוכחי יאפשר להקל על בני זוג שאיבדו את יקירם, לפחות מבחינה פיזית.

מחקרים קודמים שנערכו ועסקו בנושא, גילו כי הסיכוי של אלמנים למות גבוה פי שישה מזה של גברים בגילם. אלמנות, מכפילות את הסיכוי שלהן למות, לעומת נשים אחרות באותו גיל. הסיכון למוות גובר בשנה הראשונה לאחר ששכלו את בני זוגם, וככל שהנישואים ארכו זמן רב יותר, כך הסיכון לשברון לב אמיתי הוא גדול יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אהבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully