וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורינגה: אזהרת טרנד בריאות

9.9.2014 / 8:17

נדמה כי כל מה שאנשים מחפשים בשנים האחרונות הוא תרופת פלא שתגאל אותם ממיחושיהם, הפיזיים והנפשיים. צמח המורינגה, שעשה לאחרונה עליה לישראל, מלא בהבטחות. האם הוא גם מקיים?

מתכוני מורינגה. נמרוד סונדרס
השגעון הבריאותי הבא? עלי מורינגה/נמרוד סונדרס

אחרי שהגענו רק השבוע למסקנה המרעישה שאין דבר כזה מזון על, מצטרף למדף צמח המורינגה, כוכב חדש שהגיע אל המדף בסופר עם תואר של "עץ הפלא". כדי להבין מה הסגולות שלו והאם הוא עומד בהבטחה הבריאותית, פנינו להגר מילר, דיאטנית קלינית וחברת בעתיד - עמותת הדיאטנים בישראל, שבמקרה גם מגדלת עץ של מורינגה בגינה קהילתית אותה היא מטפחת בגבעתיים.

עוד בנושא:
10 המאכלים שישאירו אתכם צעירים
כל מה שבריא בכורכום
סיבה בריאה מאוד לאכול שוקולד מריר

"בפועל יש למורינגה פוטנציאל בריאותי מאוד גדול, שכרגע לא מגובה בעובדות ומחקרים", מסבירה מילר. "הערכים של הצמח לא מאוד שונים מאלו של ברוקולי או חסה כשהם נצרכים בכמויות ממוצעות. לפי מחקרים קטנים נמצא שהוא מכיל חומרים אנטי ויראלים ואנטי סרטניים, מוריד סוכר וכולסטרול, אבל עדיין מוקדם להגיד מה הערך האמיתי שלו".

מקורות בהודו ואפריקה
אז מאיפה הוא הגיע אלינו? המקור של עץ המורינגה (מורינגה מכונפת) הוא בהודו, שם הוא משמש כתרופה מסורתית כבר מאות שנים. כיום הוא נפוץ מאוד גם באפריקה ובמדינות דרום אמריקה ומזרח אסיה, בהן הגידול שלו הוא משמעותי יותר ובעל פוטנציאל גדול יותר להשלמת חוסרים תזונתיים. "בעונת הקיץ למשל יש מחסור בוויטמין C במדינות האלה, והמורינגה נותרת ירוקה מפני שהיא עמידה ליובש, ככה שהתושבים יכולים לקבל ממנה חלק מהחוסרים שלהם", מסבירה מילר.

בישראל, בה אנשים אינם סובלים ממחסור בוויטמין C או מחלבונים, המורינגה אומנם יכולה לעזור ולהשלים ויטמינים, אך ניתן גם לוותר עליה. "ב-100 גרם אומנם יש כמות נכבדה של חלבון, סידן וויטמין A, אבל כדי לקבל את כל אלה צריך לאכול 5 כוסות של עלים", מסבירה מילר. את הטעם אגב, היא מגדירה כ-"דומה לחזרת".

מורינגה. ShutterStock
מועילה גם לסביבה. מורינגה/ShutterStock

לא רק העלים של המורינגה ניתנים לאכילה, וחלקיו של העץ כולו ניתנים לשימוש, אם בתזונה ואם ברפואה או קומסטיקה. בעונה הנוכחית תוכלו למצוא את תרמיליו של העץ שמשמשים לבישול במטבחים שונים, כמו זה הפיליפיני למשל, תלויים על העץ. מהזרעים בתרמילים הסיביים מכינים את שמן המורינגה ובקליפות העץ משתמשים לרפואה. בעוד שהפרחים ניתנים לאכילה, בשורשים יש חומרים שעשויים להיות רעילים.

למי הוא לא מומלץ? המורינגה, אם נצרכת בכמויות קטנות אינה מזיקה כמובן, אך בכמויות גדולות היא פחות מומלצת למי שנוטל תרופות מרשם ולנשים בהריון. מחקרים שנערכו בעכברים הראו כי היא גורמת לכיווצים ברחם ולהאטה בקצב הלב. "למורינגה יש הרבה יתרונות, לא רק רפואיים אלא גם סביבתיים", מסבירה מילר, "מדובר בעץ קטן, יפה ומוריק שמושך אליו דבורים וחרקים. וגם עולם הרפואה מתחיל לגלות אותו והמחקרים עד כה לגמרי בעדו".

מחפשים מתכונים בריאים עם מורינגה?

  • עוד באותו נושא:
  • מורינגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully