וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הלימודי שעושה לכם בית ספר

מערכת וואלה! בשיתוף עיריית רמלה

20.8.2014 / 14:36

תחום האימון האישי, שהחל כגישה לשיפור ביצועים מתוך אימון בעולם הספורט הוא אחד מהכלים השכיחים בהם משתמשים אנשים שמחפשים מפנה או שינוי בחייהם. בבית הספר "נווה יונתן" הבינו שהתלמידים שלהם יכולים ללמוד את הכלים האלו כבר בגיל העשרה

צילום: דייב שחר עריכה: רן צימט

זה שלוש שנים מפתח צוות החטיבה הניסויית "נווה יונתן" ברמלה בניהולה של שלי קרן ובשיתוף גף הניסויים במשרד החינוך ובשיתוף עיריית רמלה, שיטת לימוד ייחודית המבוססת על עקרונות האימון הספורטיבי. הניסוי הפדגוגי מבקש לקדם דרך המורים והתלמידים את הנחישות בבית הספר ולעודד את התלמידים לפרוץ את הגבולות שלהם באמצעות הרוח הספורטיבית. עם עליה של %20 בבחינות המייצב באנגלית, כשהממוצע הארצי הוא %6, הרוח הזו מרגישה כמו רוח גבית חזקה.

במסגרת הטמעת הניסוי בכל תחומי הלימוד והפעילות, מקדמים את גיבוש הנחישות והרוח הספורטיבית, לא רק אצל התלמידים, אלא גם בצוות המורים שמשתתף בהכשרות, הרצאות וסדנאות שונות במהלך השנה כגון: אימון אישי, עקרונות הספורט בתחומי תוכן מגוונים, התנסות בטיפוס על קיר טיפוס, סדנת מנהיגות ועוד בהן הוא נחשף ומתרגל שיטות לימוד חדשות ומגדיר את תפקידו של המורה כמאמן, הכיתה כקבוצה ובית הספר כמגרש החיים, תוך כדי שימת דגש על דיאלוג משמעותי בין מורים לתלמידים.

בין השיעורים הנלמדים בכיתות, שיעור אימון למוטיבציה המפתח חוסן נפשי ואחריות, שיעור מנכ"לים המדמה את העולם העסקי, אימון אישי אחד על אחד עם המורים, מעגלי שיח שמתקיימים מספר פעמים בשבוע, הרצאות של ספורטאים בכירים וקבוצות מנהיגות ספורטיביות המתקיימות בשיתוף עם מרכז פרס לשלום שפיתח פיילוט ייחודי של קבוצות מנהיגות צעירה באמצעות ספורט בשיתוף עם בית הספר. במסגרת שיתוף הפעולה עם המרכז, למדו התלמידים את עקרונות ה"פייר- פליי", שיטת משחק הוגן, שחוקיה נקבעים על ידי התלמידים ומדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה וההדדיות על פני הניצחון. בית הספר מלווה על ידי רשת של יועצים אקדמיים וביניהם: אריה מליניאק, ד"ר שרגא שדה, ד"ר סימה זך מוינגיט ומרכז פסג"ה רחובות.

מנהלת בית הספר שלי קרן: "התלמידים מעידים על שינוי תפיסתי בנוגע לבית הספר ויכולת אישית מוגברת בהתמודדות עם קשיים ומכשולים, וראיית עתיד חדה וברורה יותר. המורים מעידים על חדוות עשייה, רצון לקחת חלק בתהליכי הניסוי, והקשר הבין אישי המיוחד הנרקם בינם לבין התלמידים". לדבריה צוות בית הספר בשיתוף משרד החינוך ואגף החינוך והנוער בעירייה ממשיך לעמול על פיתוח מודל חינוכי חדש זה ותוצריו שיהיו זמינים להפצה בקרב מוסדות חינוך אחרים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully