וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פזמון לקינמון

19.8.2014 / 9:10

מלבד העובדה שהוא משדרג את טעמם של מאפים ותבשילים, לקינמון המון שימושים בריאותיים: הוא נלחם בהשמנה בטנית, מאזן את הסוכרת, מוריד כולסטרול ואפילו מחמם ידיים קרות

קינמון. ShutterStock
מתאים מאוד לטיפול בהצטננויות/ShutterStock

קינמון הוא צמח ירוק עד שצומח בסרי-לנקה באינדונזיה, בברזיל ובמצרים. במטבח הקינמון משמש להכנת קינוחים ומאפים עם ריחו המתוק והמשכר, ולעתים הוא משמש גם לתיבול של תבשילי קדירה שונים. חלק הצמח שבו נעשה שימוש רפואי הינו קליפת הגזע, והחומר הפעיל העיקרי בו קרוי קינאמאלדהיד.

ברפואה העממית עושים בקינמון שימוש כבר אלפי שנים, ובגלל ערכו הרב הוא הוגש בעבר כמנחה למלכים ושליטים. גם היום קינמון נחשב כבעל ערך רב – אבל מהבחינה הבריאותית. ברפואה הטבעית יש לקינמון שימושים רבים ומגוונים, והוא נחשב למרכיב חובה בכל מטבח בריא.

עוד בנושא:
6 דרכים להוריד את רמת הסוכר בגוף
הפטריה היפנית שתחזיר לכם את המרץ
הזמן הצהוב: כל מה שבריא בכורכום

מחמם
ברפואה הסינית – וברפואות טבעיות אחרות – מבדילים בין מחלות שמקורן בחום לבין מחלות שמקורן בקור. הקינמון נחשב לאחד מצמחי המרפא הכי מחממים שקיימים. ברפואה הסינית הוא נחשב כמחזק את צ'י הלב והכליות (בצ'י הכוונה לאנרגיה). לכן, הוא מתאים מאוד לטיפול במצבי קור, כמו הצטננויות, צמרמורות או בעיות של הכליות. לא רצוי להשתמש בקינמון במצבים שנחשבים כמצבי חום, כמו לחץ דם גבוה, כיבים במערכת העיכול, גלי חום ובהריון.

הקינמון גם ממריץ את מחזור הדם ההיקפי ולכן עוזר במצבים של ידיים ורגליים קרות.

מאפה קינמון. ShutterStock
יחמם לכם את הבטן ואת הידיים/ShutterStock

מעלים את הכרס
מחקר שנערך לפני מספר שנים בצרפת גילה כי קינמון יכול לסייע לאנשים שסובלים מהשמנה בטנית. שומן בטני הוא שומן דלקתי שפוגע בכלי הדם, בלב ובמערכות אחרות בגוף. כאשר יש עמידות לאינסולין, האינסולין לא מצליח להכניס את הסוכר לתאים והסוכר מתחיל להיצטבר בדם וכתוצאה מכך גדל קצב ייצור השומן הבטני. הקינמון מאזן את רמות הסוכר בגוף, וכתוצאה מכך יש פחות סוכר חופשי בזרם הדם.

ואם כבר מדברים על כרס - אם אתם מנסים להפסיק לנשנש בין הארוחות, אתם יכולים לנסות ללעוס מקל קינמון להנאתכם. זה גם מעסיק את הפה, גם טעים וגם בריא.

מאזן סוכר
כאמור, לקינמון יש פעילות היפוגליקמית - הוא מוריד את רמות הסוכר בגוף. לכן , הוא טוב מאוד למצבי סוכרת וטרום-סוכרת. הקינמון עשיר בפוליפנולים שמפעילים מערכות אנזימטיות בתוך התאים, ואלו מעודדות את הפעילות של קולטני האינסולין. בצורה זו הרגישות לאינסולין עולה, וקליטת הגלוקוז משתפרת.

ניסוי קליני שנעשה בגרמניה בדק את השפעת הצמח על 79בני אדם שאובחנו כחולי סוכרת מסוג 2, וטופלו בתרופות קונבנציונליות או בתזונה אך לא נזקקו לאינסולין. במחקר נמצאה ירידה משמעותית בגלוקוז בדם בקרב הקבוצה שקיבלה תמצית של הצמח, לעומת הקבוצה שקיבלה פלסבו.

אינסולין? קינמון! טיפול טבעי בסוכרת

טוב ללב
במחקר שבוצע על חולי סוכרת מסוג 2 נמצא עוד כי קינמון מוריד את רמות הכולסטרול הרע והכללי וגם את רמות השומנים בדם, מפה תרומתו לבריאות הלב וכלי הדם.

מרגיע את הבטן
קינמון הוא תבלין שסופח גזים ונוגד עוויתות, ולכן הוא טוב לבעיות של מערכת עיכול כמו מעי רגיז, בחילות, גזים ועצירות.

עוד דרכים טבעיות להתמודד עם בטן כואבת

וזה לא הכל
הקינמון ממריץ את הדם, ולכן נחשב ברפואה הסינית כ"ממריץ רחם", וכתבלין שיכול לעזור במצבי אל ווסת. עוד שימוש מעניין לקינמון קשור לתכונה שלו כסופח, מייבש לחות ומפסיק הפרשות ודימומים, ולכן יכול לעזור במצבים של דימומים, החלמת פצעים, דימומי ווסת כבדים, שלשול ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איך משתמשים בקינמון?

השימוש בקינמון יכול להיות כמרתח או במשרה - השרייה של הקליפה במעט מים חמים, כאבקה או ככמוסה. ניתן גם למצות את החומר הפעיל ולשלבו בתרופה צמחית. ניתן גם להשתמש בתמצית של שמן הקינמון לצורך אינהלציה במצבי אסתמה או להקלה על שיעול וגירויים בדרכי הנשימה.

חוץ מזה, אפשר ליהנות מקינמון באופן קבוע במטבח, ולהוסיף אתו לחמין, לתבשילים שונים, לקפה, לתה, למאפים, ללפתן פירות יבשים, לקציצות, למאפים ועוד. מומלץ מאוד להוסיף חצי כפית קינמון לשיבולת השועל שלכם בבוקר כדי לפתוח את היום בצורה בריאה.

לקריאה נוספת:
10 הצמחים שיעזרו לכם להתמודד עם כאבים
לא תאמינו מה שום יכול לעשות לגוף שלכם

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

  • עוד באותו נושא:
  • קינמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully