וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיריון? עדיף לך לבחור בית חולים גדול

22.7.2014 / 8:44

מחקר בריטי חדש מגלה סיבה טובה לבחור בבתי חולים גדולים: לפגים שמטופלים בפגיות של בתי חולים מרכזיים יש סיכוי טוב יותר לשרוד ולהחלים

החלפת חיתול לתינוק ניובורן. ShutterStock
יתרון משמעותי לקטנטנים/ShutterStock

כאשר אישה עומדת לפני לידה היא צריכה לבצע לא מעט בחירות חשובות, ואחת מהן היא בחירת בית החולים שבו תלד. בבחירת בית החולים נכנסים בדרך כלל שיקולים של קרבה גאוגרפית, היכרות אישית, מוניטין ולפעמים גם קצת דעות קדומות. מחקר חדש מגלה כי על נשים לקחת בחשבון עוד משתנה אחד משמעותי – גודל בית החולים.

מחקר בריטי גילה כי לתינוקות שנולדו לפני הזמן היה סיכוי טוב יותר לשרוד אם הם טופלו בבית חולים עם מחלקת יילודים גדולה שמטפלת בהרבה פגים. המחקר כלל תינוקות שנולדו לפני השבוע ה-33 להיריון. היריון מלא נמשך 40 שבועות, ותינוקות נחשבים פגים עד השבוע ה-36 להיריון.

עוד בנושא:
מרווח קצר בין לידות מעלה את הסיכון ללדת פג
האם פגים נמצאים בסיכון להשמנה?
הורים לפג? עמותת לה"ב כאן בשבילכם

"השעות הראשונות לחייהם של התינוקות האלה עלולות להיות קריטיות, ולכן זה הכרחי שהם יטופלו על ידי מומחים בשלב הזה", אמר סם ווטסון, אחד החוקרים מאוניברסיטת וורוויק בבריטניה. המחקר הנוכחי - אשר פורסם השבוע ב-BMJ Open - אישר את התוצאות של מחקר נוסף שנערך בארה"ב בשנת 2010 על ידי ד"ר ג'ודית צ'אנג. "התוצאות הכי טובות לפגים מתקבלות בבתי החולים הכי מרכזיים", היא אמרה אתמול לרויטרס, "אם את נמצאת בסיכון ללדת לפני הזמן – את צריכה ללדת בבית חולים גדול ברמה גבוהה".

במחקר החדש החוקרים בחנו נתונים של 20,554 פגים, שנולדו ב-165 בתי חולים שונים ברחבי בריטניה. כ-4.5 אחוזים מהתינוקות מתו במהלך תקופת האשפוז. על פי המחקר, התינוקות היו בסיכון נמוך ב-32 אחוזים למות אם הם טופלו בפגיות של בתי חולים גדולים, לעומת פגים שטופלו ביחידות קטנות. וזה מהותי ביותר בעבור הפגים הקטנים יותר, אלו שנולדים לפני השבוע ה-27 להיריון. עבור תינוקות אלו הסיכון למוות ירד ב-50 אחוזים כאשר הם טופלו בפגיות גדולות.

לצערנו, רופאים ברוב המקרים לא יכולים לחזות לידות מוקדמות, בעיקר בלידות ראשונות. עם זאת, אמהות שמתחילות להרגיש צירים בשלב מוקדם של ההיריון, הימחקות של צוואר הרחם או תופעות אחרות שעשויות לנבא לידה מוקדמת, יכולות לבקש העברה לבית חולים מרכזי, כך לדברי צ'אנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully