וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח בריאות לתינוק

מערכת וואלה!

17.7.2014 / 15:46

בדיוק כמו למבוגרים, גם לתינוקות עלולים להיות צרכים רפואיים שביטוח הבריאות הפרטי לא מכסה, והעלויות של זה עלולות להיות עצומות. כך תדאגו לבריאות של הילד שלכם

תינוק חמוד. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
תינוק חמוד/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

החדר מוכן, הצעצועים מסודרים, העגלה מנצנצת בפינה, הכחול או הוורוד ממלאים את הארון, ועכשיו ציפייה, והמון המון רגשות. התרגשות, שמחה, חברים, משפחה, חיים חדשים, מעט חרדה מהלא נודע. מי שמכיר אירוע משמח ומרגש יותר מלידת תינוק שיקום. ועכשיו כשכולם יושבים, קחו לכם שתי דקות לקרוא, להבין ולהפנים מה ניתן לעשות במינימום מאמץ כסף על מנת להבטיח את בריאותם של היקרים לנו מכל.

כי לחדר, לצעצועים, לעגלה, לכחול והוורוד כבר דאגנו. אבל מה עם הבריאות של הרך הנולד (שיבדל לחיים ארוכים אמן)? הרבה אנשים נוטים לשכוח את הפרט הלא שולי הזה, מתוך ידיעה ברורה שהמדינה דואגת לכך. והם צודקים – המדינה אכן דואגת לביטוח בריאות עבור ילדינו, ועדיין לא הכל מכוסה ויש על מה לחשוב.

ביטוח בריאות ממלכתי לתינוק

חוק הבריאות הממלכתי החל על כל אחד ואחת מאתנו מכסה גם את ילידינו – מיום שהגיעו לעולם. המשמעות של הכיסוי הזה היא שאם חלילה התינוק יזדקק לטיפול רפואי, הוא יוכל לקבל זאת בקופת החולים של אמו או במקרה הצורך בבית חולים ציבורי. בנוסף, הביטוח מכסה את כל הבייסיקס שתינוק צריך מבחינה רפואית – חיסונים, בדיקות שונות (שמיעה, אורתופדיה), מעקב התפתחות פיזי ושכלי וכדומה.

אז נראה שהתינוק שלנו מכוסה בסך הכל, נכון? ובכן, למרבה הצער זה לא נכון. כי בדיוק כמו מבוגרים, גם לתינוקות עלולים להיות צרכים רפואיים שביטוח הבריאות הפרטי אינו מכסה, והעלויות של טיפולים כאלה עלולות להיות עצומות.

ביטוח בריאות פרטי לתינוק

התשובה, אם כך, היא ביטוח בריאות פרטי לתינוק שיכסה את כל מה שהקופה לא מכסה – תרופות מסוימות, בחירת רופא מנתח אם יעלה הצורך. החדשות הטובות הן – ביטוח בריאות פרטי לתינוק יכול להיות זול מאוד, אם רק תשכילו לבצע את סקר השוק שלכם כמו שצריך.

כאשר אתם ניגשים לבחור פוליסת בריאות פרטית לתינוק, חשוב לוודא שהיא כוללת את כל מה שקופת החולים לא מכסה (כמו תרופות מסוגים שונים, חוות דעת נוספות, רופאים מנתחים ופעולות מחליפות ניתוח), וספציפית כדאי לוודא מהו ההחזר או הפיצוי המתקבל בגין פעולות רפואיות וניתוחים שהסיכוי להזדקק בהם בילדות גבוה יחסית, כגון הסרת שקדים או פיזיותרפיה.

מצד שני, חשוב מאד לא להזניח גם את הנושאים שנראה כי יש פחות סיכוי שילד קטן או תינוק ייתקל בהם, כמו השתלות. כי אלה הם אכן נדירים, אבל כשמבטחים תינוק קטן העלות שולית, ואם חס וחלילה תיפלו בצד הלא נכון של הסטטיסטיקה, תהיה לכם דאגה אחת פחות.

עוד בנושא:
איך לממן תרופות מחוץ לסל הבריאות?
למה יש כל כך הרבה השתלות כליה?
למה חשוב לבחור רופא מנתח?

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully