וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגוז מוסקט במקום אקמול? משככי כאב טבעיים

עדן פלד

23.6.2014 / 8:39

כורכום חזק פי שלושה מתרופות משככות כאב, ציפורן מאלחש, לבנדר מטפל בכוויות וצמח הנוני משפר את מצב הרוח. עשרת צמחי המרפא והתבלין שיעזרו לכם להתמודד עם כאבים

אגוז מוסקט ומררת. ShutterStock
מוסקט. מעורר מבחינה מינית, ועם זאת מרגיע לחץ דם ועוזר לשינה איכותית/ShutterStock

כאב מבחינה פיזיולוגית הוא עירור יתר של העצב. כאב נועד לאותת על פגיעה מסוימת בגוף, המסכנת את חייו של האדם או את שלמות גופו. אם אתם מרגישים כאב, חשוב מאוד לא להתעלם ממנו, שכן כאב תמיד מבקש למסור לנו מסר.

דרכים טבעיות להקל על כאבי מחזור
שירת העשבים: הכל כל על צמחי מרפא
לרפא מחלות בעזרת זיכרונות

הכאב נועד להגן עלינו

כאשר מבקשים לרפא כאב ברפואה הטבעית מתייחסים לכמה שאלות: מהו מקור הכאב, האם הכאב מקומי או מתמשך, והאם הכאב עשוי למנוע פגיעה קשה יותר (לדוגמה נקע ברגל). הכאב נועד להגן עלינו. במקרה הנקע, לדוגמה, אם אדם שרגלו נקעה לא יחוש כאב, הוא לא ידע להיזהר בהליכתו על הרגל, ועשוי לגרום לשחרור יתר של הרצועה עד לכדי קריעתה. תקופת ההחלמה מנקע, כאשר הכאב מתפוגג, היא השלב הקריטי ביותר, בו בחוסר זהירות, עשויה להיגרם שוב פגיעה, כיוון שהכאב פחת ואתו המודעות.

כשמטפלים בכאב יש למצוא את המקור לבעיה ולטפל בה. אם כאב ראש מקורו בחוסר נוזלים, מתח ממושך או בחוסר איזון הורמונאלי, יש לדעת זאת על מנת לפתור נכון את הבעיה. אם כאב ממושך בגב נובע מבעיה במערכת העיכול בקדמת הגוף, יש לטפל בבעיה במערכת העיכול עצמה. העלמת הכאב לבדה לא תפתור את הבעיה, אלא תהיה בבחינת "להרוג את השליח". יש לפתור את הבעיה, במקביל להפחתת הסבל עד הפסקתו ככל שניתן.

משככי כאב

אנשים רבים המטופלים במרפאות כאב או ברפואה האלטרנטיבית מספרים כי הכאב פחת לתקופת זמן קצרה או ממושכת, ושב כשהיה, חלש או חמור יותר במקרים פחות טובים. לעיתים, כשהגוף מבין שהמסר לא עובר, הוא מגביר את עוצמת הכאב ומחמיר את המצב. כך, תשימו לב שאם אתם נוטלים משכך כאב, קונבנציונאלי או טבעי, ללא התמקדות בשורש הבעיה, הכאב עשוי להחמיר כשיחזור. אם יופחת הכאב, סימן שהבעיה טופלה אך לא נרפאה לחלוטין – זהו סימן טוב.

משככי כאב טבעיים וקונבנציונאליים זהים בעניין זה שכן הם זהים ביחס שאנו נותנים לכאב כתסמין של הבעיה עצמה, אך משכך כאבים טבעי ברוב הפעמים גם מטפל בבעיה עצמה, כחלק מהווייתו השלמה (צמחים משככי כאב, מזונות שונים ופרחי באך). אם הכאב הוא הבעיה, או שקיבלנו את המסר ואנו מטפלים בו, אין צורך לסבול כרגע, ואז מומלץ ליטול משככי כאב מכל סוג, כשהטבעיים מומלצים יותר, היות והם לא גורמים לתופעות לוואי, ומגיעים לטווח ריפוי גבוה כתרופות (אם נבחר במשככי הכאב הנכונים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צמחי מרפא ותבלין משככי כאב

1. כורכום
הכורכום נחקר לאחרונה מול משככי כאב חזקים כמו איבופרופן. עוצמת הכורכום ועוצמת משככי הכאב הקונבנציונאליים היתה זהה, מלבד תופעות הלוואי העיכוליות שהתעוררו מהתרופות. במחקרים אחרים הוכח כי כורכום חזק פי שלושה מתרופות מרשם משככות כאב. כיצד? הכורכומין, רכיב פעיל בצמח, גורם לשיתוקו של אנזים המעורר הורמונים מתווכי כאב. כתבלין, הכורכום יעיל למניעה ושימוש במינון גבוה בעת הצורך, אך תמצית או כמוסות תקניות יועילו טוב יותר. תוספת של פלפל שחור תעזור לספיגת הכורכומין, כשם שהוא עוזר בספיגת חומרים רבים אחרים.

כורכום. barbara dudzinska, ShutterStock
תוספת של פלפל שחור תעזור לספיגת הכורכומין/ShutterStock, barbara dudzinska

2. פלפלת
הפלפל האדום החריף ומגוון סוגי הפלפל מכילים חומר פעיל בשם קפסאיצין. החומר הזה מכלה חומר נוירוכימי בשם P-a המעביר את אותו הכאב, ובכך פלפל הצ'ילי משכך כאב. ישנן משחות קונבנציונאליות המכילות קפסאיצין, אך הן עלולות לפגוע בכבד. ניתן להשתמש בקרמים שונים המכילים פלפלת (capsicum), פלסטרים, משחות ומיצויים (שמן מושרה עדיף על בליעה). מיועד לכל כאבי השרירים, המכות היבשות ודלקות פרקים.

3. ציפורן
זהו תבלין ייחודי, שניתן לשלב בחליטות הצמחים, כמו הצ'אי המסורתי, ואף בתבשילים. יוג'נול, רכיב פעיל המצוי בשמן התבלין האקזוטי ציפורן, פועל כחומר אנטי דלקתי ומאלחש. הוא מוכר בשימוש לאלחוש כאבי שיניים למשל.

4. לבנדר
הפרח הסגול והמרשים משמש לשיכוך כאב וכוויות באופן מידי. השימוש בו לאורך זמן עשוי לגרום לתופעות אלרגניות בשל יכולתו לעורר את מערכת החיסון. ניתן להשתמש בו כשמן אתרי ישירות על הכוויה או מקום הכאב, או כקרם המכיל אותו, ואף במיצוי אלכוהולי צמחי. יעיל נגד כאבי בטן, כאבי ראש, כוויות, כאבי שרירים ועקיצות שונות. ביכולתו לשכך כאב בעצם היותו נוגד עווית, מרפה שרירים ומרגיע עצבית.

5. אגוז מוסקט
אגוז המוסקט מגיע אלינו בצורתו המעובדת לאבקה או כאגוז שלם, וניתן אף למצוא את קליפת האגוז, 'מאשיה', יקרת הערך. המוסקט מעורר מבחינה מינית, ועם זאת מרגיע לחץ דם ועוזר לשינה איכותית יותר בלילה. בכל זאת, יש לצרוך מינונים נמוכים ממנו.

לבנדר. ShutterStock
לבנדר. יעיל נגד כאבי בטן, כאבי ראש, כוויות, כאבי שרירים ועקיצות/ShutterStock

6. נוני
מיץ הנוני הוא מיץ מפרי המורינדיה מהוואי, סגולותיו רבות מאוד ואת הילידים באי הוא משמש כתרופת על לכל בעיה. אנו יכולים להשתמש בו למגוון בעיות, ובעיקר כנוגד דלקת, משכך כאב ומשפר מצב רוח (באופן כימי). כיצד? קסרונין, אלקלואיד ייחודי שנמצא בו, עוזר לייצב תפקודים בגוף באמצעות מיקסום כניסת חומרים חיוניים לתאים, ומעלה את רמות הסרוטנין, הורמון האושר. הוא נוגד דלקת ומשקם ריריות, מאזן רמות סוכר ומשכך כאבים, בין השאר מיגרנות, פיברומיאלגיה, כאבי שרירים וכאבי מפרקים.

7. ולריאן
ולריאן הוא צמח אירופאי היעיל לטיפול בבעיות עצביות (חרדה, אי שקט) וכמשרה שינה. עוצמתו בינונית והוא מוגדר כ-Anodyne, משכך כאב על פי תורת הטיפול בצמחי מרפא. כלומר, מעכב אותות כאב המגיעים אל מערכת העצבים המרכזית. השימוש בו בייעוץ של איש מקצוע המתמחה בצמחי מרפא בלבד.

8. פיסידיה
זהו עץ מג'מייקה הנחשב לאחד מהמשככים הטובים ביותר שיש. היותו מרגיע, מעכב עצבי ומשכך כאב בנוסף על היותו משרה שינה, הופכים אותו ליעיל בטיפול בכאבי מחזור לנשים, כאבי ראש ומיגרנות חזקים וכאבים אחרים בגוף, הדורשים עוצמת טיפול חזקה. השימוש בו בייעוץ של איש מקצוע בלבד.

9. קורידליס
הצמח הסיני קורידליס הוא ממשפחה בוטנית קרובה למשפחת הפרגיים (פרג האופיום למשל). עוצמת פעילותו כמשכך כאב היא כ-40% מזו של המורפיום. השימוש בפקעת לכל מה שמוגדר ברפואה סינית כחסימת צ'י (אנרגיית חיים) ודם, פועל כמעכב עצבי, משכך כאב, נוגד עווית (משחרר ספזם=כיווץ) ומרגיע, כלומר מייצר זרימה, תנועה. האלקלואיד קורידלין הוא העוזר לכאבי המחזור ואילו האלקלואיד טטרה-הידרופלאמין הוא העוזר לשיכוך כאבים ובהרגעה. לשימוש רק בייעוץ של איש מקצוע.

10. סטצ'יס בטוניקה
עלוות האשבל האירופאי יעילה לפני שתיית אלכוהול כמונעת את תופעת החמרמורת. הצמח עצמו נחשב לבעל עוצמה עדינה אך יעילה, לטיפול אקוטי בכאבי ראש ואף לטיפול ארוך טווח. מרגיע כאבי ראש על רקע של פעילות כיס מרה לא תקינה, אך גם אחרים. השימוש בצמח בייעוץ מקצועי בלבד.

עדן פלד היא מומחית להולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully