וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמב"ם למטופלת: "אישור לקנאביס? שלמי כסף"

כרמית ראובן, סמאללה

22.6.2014 / 13:34

ד' הגיעה למרפאת הכאב כדי לחדש את הרישיון שלה לקבלת קנאביס רפואי, ונדהמה לגלות שבית החולים העביר את הטיפול מהרופא לאחות, וכעת היא צריכה לשלם 80 שקלים עבור רישיון שעל פי חוק ניתן בחינם

סמאללה. כרמית ראובן,
מערימים קשיים על החולים, ד' מעשנת קנאביס רפואי/כרמית ראובן

אי אפשר להאשים את מדינת ישראל בכך שהיא נדיבה מדי במתן רישיונות לצריכת קנאביס רפואי. אם היא כבר מאשרת, זה סימן שמישהו מאוד סובל, באופן חד משמעי וקבוע.

ד', חולת פיברומיאלגיה, מחלת כאב שהקנתה לה את התענוג המפוקפק של להיות בעלת 100% נכות, צורכת קנאביס רפואי ברישיון משרד הבריאות. זה לא זול והביורוקרטיה מתישה, אבל זה הדבר היחידי שעוזר. לכן לא ברור לה מה גורם לבית החולים שבו היא מחדשת את הרישיון מידי שנה, להערים עליה עוד קושי אחד בדרך להשגת ההקלה הנכספת.

היא פנתה ללחצן המצוקה של 'סמאללה' וסיפרה: "אחת לשנה בערך הייתי אמורה להיכנס למעקב במרפאת כאב בבית החולים רמב"ם כדי לחדש את הרישיון. בכל ביקור כזה נדרשתי להביא התחייבות מקופת החולים עבור הביקורת וחידוש הרישיון במרפאת הכאב. מה שהיה קורה בדרך כלל זה שפעם בשנה הייתי ניגשת למרפאת קופת חולים כללית בתל חנן, מקבלת שם את ההתחייבות, ואיתה נוסעת לרמב"ם למרפאת הכאב כדי לחדש את הרישיון.

בשבוע שעבר שוב קיבלתי מקופת החולים התחייבות ונסעתי איתה לרמב"ם, שם אמרו לי פתאום שקוד ההתחייבות שונה ושעלי להיכנס לאחות ולא לרופא לביצוע התהליך, ונדרשתי לשלם 80 שקלים על התחייבות חדשה על פי הקוד החדש. כששאלתי למה ומדוע אני צריכה לשלם כסף עבור שרות שניתן לי עד כה בחינם אמרו לי – זה לא בסל כי מדובר באחות ולא ברופא. כשהבעתי פליאה על העניין, האחות שהיתה שם אמרה לי שאם אעבור לקופת החולים מכבי, זה לא יעלה לי כסף".

ד' מספרת גם שפעם היה מעקב רפואי אחריה, לא רק לצורך חידוש הרישיון אלא גם לטובת פגישה עם הרופא שהיה "מפעיל שיקול דעת וקובע אם אני עדיין זקוקה לקנאביס. עכשיו, עם האחיות, הן רק ממלאות טפסים בהסתמך על התשובות שלי לשאלות שלהן ומחתימות אותו, אין מעקב רפואי של ממש".

כך קורה שהמדינה, החוששת כל כך מפני שימוש בקנאביס שלא לצורך רפואי, הופכת את מתן הרישיון לקנאביס רפואי לביורוקרטי בלבד, מרוקנת מתוכן את המילה "רפואי" המוצמדת למילה קנאביס, ובנוסף גם מעמיסה על החולים נטל כלכלי נוסף.

משרותי בריאות כללית נמסר בתגובה:
"כללית לא ביצעה כל שינוי בתהליך. ככל הנראה ברמב"ם הוחלט שהטיפול יבוצע על ידי אחות. מאחר שעל פי הסל אין התחייבות לאחות, אנו מנפיקים התחייבות לרופא, אמנם, מדובר בעלות גבוהה יותר משל אחות, אך העדפנו להמשיך ולהנפיק התחייבות, כדי להקל על הלקוחות.

בבדיקה שערך המחנהל הרפואי שלנו עם הנהלת רמב"ם עלה כי ככל הנראה הייתה אי הבנה מצד מי מדרגי השטח שטעה וגבה תשלום נוסף על ההתחייבות שהיתה מטעמנו בידי הפונה. הם התנצלו ומטפלים בהסדרת הנושא, גם ברמה העקרונית וגם בהחזרת התשלום שנגבה מהגברת שפנתה אליכם"

מהמרכז הרפואי רמב"ם נמסר:
"מרפאת הכאב ברמב"ם מטפלת מדי שנה באלפי מטופלים. מהם, קרוב ל-700 נזקקים לקנביס רפואי. השילוב של אחות שמבצעת מעקב והדרכות למטופלים, יחד עם רופא שמבצע את כתיבת הבקשות, נועדה להקל על המטופלים, להפחית עומס מהרופאים, ולזרז את התהליך. תפקיד האחות המדריכה, המבצעת גם מעקב, הוא חיוני ביותר כדי לעמוד בעומס ולהעניק שירות יעיל. רמב"ם והמבטחים מתקיימים בימים אלה דיונים על מנת להסדיר את נושא ההתחייבויות".

עוד בסמאללה:
גזענות בחדר הלידה באיכילוב
קרינה מסרטנת בכל בית ספר שני בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully