וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו כל מה שאתם יודעים על ארוחת בוקר

10.6.2014 / 7:52

שנים מספרים לנו שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, וששום דיאטה לא תעבוד אם תוותרו עליה. אבל מחקר חדש מגלה שארוחת בוקר היא לא באמת להיט בריאותי

חוות צוק ארוחת בוקר. אנטולי מיכאלו,
ארוחת בוקר טוב/אנטולי מיכאלו

שנים מספרים לנו שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום, וששום דיאטה לא תעבוד אם תוותרו עליה. אבל מחקר חדש מגלה שארוחת בוקר היא לא הלהיט הבריאותי שהרגילו אותנו להאמין שהיא.

חוקרים מאוניברסיטת אלבמה גילו כי אם אתם מדלגים על ארוחת הבוקר שלכם אתם לא בהכרח מועילים או מזיקים לדיאטה. בניסוי קליני שנמשך 16 שבועות, הם בחנו 309 מבוגרים שסובלים מהשמנת יתר, ומבקשים לרדת במשקל.

הנבדקים חולקו לשלוש קבוצות: קבוצה אחת קיבלה עלון על הרגלי תזונה בריאה, שלא מתייחס לארוחות בוקר, הקבוצה השנייה קיבלה את אותו העלון אך עם הנחיה לאכול ארוחת בוקר לפני עשר בבוקר, וקבוצה שלישית קיבלה את אותו העלון עם הנחיה לא לאכול כלום מלבד מים או משקאות ללא קלוריות עד השעה 11 בבוקר.

אחרי ארבעה חודשים, המשתתפים ירדו בממוצע בין חצי קילו לקילו. באופן כללי גברים ירדו לאט יותר במשקל ביחס לנשים, ומשתתפים מבוגרים יותר רזו יותר מהצעירים. אבל – לא היה הבדל בין הקבוצה שאכלה ארוחות בוקר לזו שלא אכלה. במחקר שפורסם בכתב העת האמריקאי לתזונה קלינית הם דיווחו כי לארוחת הבוקר לא היתה שום השפעה על תהליך הירידה במשקל של המשתתפים.

במחקר אחר שפורסם באותו כתב העת נמצא כי בניגוד לאמונה הרווחת, אכילת ארוחת בוקר מדי יום לא משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף. עם זאת, החוקרים שביצעו את המחקר הזה, סבורים כי יש סיבות אחרות לאכול ארוחת בוקר. החוקרים מצאו כי אכילת ארוחת בוקר היתה קשורה לשריפת קלוריות מוגברת במהלך פעילות גופנית ולרמות סוכר בדם יציבות יותר בשעות אחר הצהריים והערב.

על אף העובדה שהמחקרים הללו מערערים על כמה "אמיתות" מפורסמות על ארוחת הבוקר, זה לא אומר שאם תוותרו על ארוחת בוקר תהיו רזים יותר. ההמלצה שלנו – אם ארוחת בוקר גורמת לך להיות רגוע ונינוח יותר במהלך היום, בתיאבון! אבל אם אתה מכריח את עצמך לאכול חצי כריך רק כי ככה אמרו בתוכניות הבוקר, אתה מוזמן לוותר.

החלטתם ללכת על זה? מתכונים לארוחת בוקר מפנקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully