וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשרדו את הדיאטה שלפני החתונה

צחי כנען

27.5.2014 / 8:50

עונת החתונות היא גם עונת הדיאטות, אבל רוב האנשים נזכרים שהם חייבים לרזות רק רגע לפני האירוע, וכך מגיעים לשמחה פחות בריאים ויותר עצבניים. הנה 9 צעדים שיבטיחו שלכם זה לא יקרה

עוגת חתונה. ShutterStock
יש לא מעט פיתויים בעונת החתונות/ShutterStock

מרגע שמחליטים להתחתן יש לא מעט גורמי לחץ, ואחד הבולטים בהם הוא בדרך כלל "כמה זמן נשאר כדי לרדת במשקל"?. השאלה הגדולה הזו מטרידה את בני הזוג (כן חתן, אנחנו יודעים שגם אתה מודאג מהכרס) וגם את יתר השותפים לשמחה.

על אף העובדה שבדרך כלל חולפים חודשים מרגע ההכרזה ועד מועד שבירת הכוס - רוב האנשים נוטים להתחיל בדיאטה קרוב מדי למועד החתונה. דחיינות ה"ממחר דיאטה" לא מדלגת גם על אנשים שמחים, וגם כאן והלחץ יגבר ככל שהיום יתקרב. מצד שני, מכיוון שמדובר באחת התקופות בחיים שבה המוטיבציה בשיאה, סיכויי ההצלחה של הדיאטה גבוהים במיוחד.

אז אם אתם עומדים לפני חתונה, אנחנו קודם כל ממליצים לא לדחות את הדיאטה לרגע האחרון, אלא לנסות לאמץ הרגלי תזונה בריאה כבר אחרי האירוסים. השינוי התזונתי הזה עשוי להוות את אבן הבניין לאופי התזונה בהמשך החיים. זו הזדמנות לעצב את המטבח העתידי, לשוחח עם בן או בת הזוג על השינוי המתוכנן, לשמוע את דעתו ולקיים גם בהיבט זה חברות ושותפות.

ככה תעשו את זה:

1. כמה זמן? קצב הירידה המומלץ הוא חצי קילו עד קילו בשבוע, לכן מומלץ להתחיל בדיאטה באופן שיאפשר טווח זמן סביר להרזיה מאוזנת בקצב נכון. כדי להוריד 5 קילוגרמים, לדוגמה, יידרשו כחודשיים של דיאטה מאוזנת.

2. מה אוכלים? אל תוותרו על פחמימות, אל תספרו ירקות במניין הקלוריות, ואיכלו פרי אחד עד שניים ביום. באמצע השבוע אפשר לוותר על ארוחות חמות שמאופיינות בקלוריות רבות, ולהחליף אותן בארוחות קרות (לחם, ביצה, סלט וכדומה).

נקטרינות. ShutterStock
פרי אחד עד שניים ביום/ShutterStock

3. ביחד אבל לבד: דיאטה חייבת להיות מותאמת אישית. זוגות שמחליטים לעשות דיאטה יחד חייבים לזכור שקיימים הבדלים בין מבנה הגוף הגברי לגוף הנשי, ולכן גם הדיאטה שונה. כדי לרדת במשקל יידרש תפריט של כ-1,200 קלוריות לנשים ו- 1,500 לגברים ביום.

4. אל תוותרו על אוכל: תזונה נכונה משפיעה על מצב הרוח ועל יכולות התפקוד ביומיום. הסידורים שלקראת החתונה גורמים לעיתים למתחים וללחצים ולכן אכילה מסודרת תסייע בשמירה על מצב רוח רגוע. אכילה מסודרת פירושה שלוש ארוחות עיקריות ביום, ועוד שתיים-שלוש ארוחות ביניים - סך הכל 5-6 ארוחות ביום. בארוחות הביניים חשוב לשמור על כמות קלוריות קבועה, למשל 100 קלוריות (קרטיבים, קרמבו בעונה, חטיפי אנרגיה, פרי טרי וכדומה) .

5. אל תשכחו לשתות: צמא יכול לתעתע ולהתפרש כרעב. הקפידו לשתות 8-10 כוסות מים ביום, אפשר חלק כמשקאות דיאטטיים, או כתה ירוק.

6. פעילות גופנית: פעילות אירובית במשך כ-200 דקות (3.5 שעות) בשבוע תבטיח הפחתת איבוד השריר המתרחשת בכל הרזיה, ובלשון אחרת – חיטוב הגוף.

7. אכילה מודעת: נסו לסגל ריכוז באוכל ושליטה על המגוון והכמויות. אמנם הזמן קצר והמשימה לשינוי הרגלים גדולה, אבל גם שינויים קטנים יהיו משמעותיים לאורך זמן.

8. אל תיתנו לסידורים להרוס לכם: בימים עמוסים תכננו מראש היכן ומה תאכלו כדי להימנע מצריכת מזון מהיר ומשמין. אכילה מחוץ לבית משמעה כמות קלוריות גדולה יותר - אופן ההכנה, הרטבים, כמות השמן וכדומה, ולכן השתדלו לאכול בבית או להצטייד באוכל מהבית.

9. תכננו מראש: תכננו את תכולת המזווה והמקרר כך שיתאימו לצרכים שלכם, לנטיותיכם ולהעדפותיכם. אין צורך לבדוק עד כמה אתם נחושים, או כמו שאומרים "אין מעמידים מכשול בפני עיוור".

צחי כנען הוא דיאטן קליני, מומחה בהרזיה, מטבוליזם ותזונת ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully