וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים

מחקר חדש שנערך בקרב 6,000 בני אדם קבע באופן חד משמעי – תחושת משמעות מאריכה חיים. מה זה אומר לגבי הבריאות של הסבים והסבתות שלנו?

אילוסטרציה. ShutterStock
הגברים בישראל חיים יותר/ShutterStock

בימים האחרונים פורסם כי תוחלת החיים של הגברים בישראל היא הרביעית בעולם (80.2 שנים) מתוך 194 מדינות. גם בנתוני הדירוג העולמי הכללי של תוחלת החיים נמצאת ישראל - נכון לנתוני ארגון הבריאות העולמי לשנת 2013 - במקום ה-15 המכובד (מתוך 193 מדינות), ובמקום גבוה משל בריטניה (מקום 29) וארה"ב (מקום 35).

מחקרים רבים ניסו לפצח את הסוד לחיים ארוכים ובדקו הרגלים שונים שנמצאו קשורים לאריכות ימים, כמו אכילת שקדים, דיאטה ים תיכונית, שתיית יין אדום ועוד. אבל אף אחד מהמחקרים האלה לא הצליח לפצח את הסוד. מחקר חדש, שפורסם השבוע במגזין הפסיכולוגיה Psychological Science, קובע באופן חד משמעי – תחושת משמעות מאריכה חיים.

עוד בוואלה! בריאות:
למה גברים חיים פחות מנשים?
סוד חיי הנצח נמצא בגנים של בת 115
3 האחיות שגילו את המתכון לאריכות ימים

צוות חוקרים אמריקני וקנדי בדק נתונים שנאספו מ-6,000 מתנדבים שנחקרו לאורך 14 שנים בממוצע. הנבדקים נשאלו לגבי תחושת המשמעות שלהם בחיים ולגבי משתנים פסיכולוגיים נוספים כמו יחסים חיוביים עם הסביבה ורגשות חיוביים ושליליים. הנתונים האלה הוצלבו עם נתוני התמותה של המשתתפים באותן שנים. 569 מתוך המשתתפים מתו במהלך תקופת המעקב.

הממצאים הראו כי משתתפים שחשו תחושת משמעות בחייהם היו בעלי שיעור תמותה נמוך יותר, בקרב כל קבוצות הגיל, צעירים וזקנים כאחד.

החוקרים מציינים כי הגיל השלישי - המתאפיין גם בהיעדר מסגרת מסודרת של עבודה - מצריך הצבת מטרות חדשות ומציאת תכלית חדשה בחיים. לפי תוצאות המחקר, זה עשוי להאריך את החיים.

חשוב לסייג ולומר שהמחקר לא בחן את המצב הבריאותי של המשתתפים או השווה נתונים סוציו-אקונומיים או נגישות לשירותי בריאות שונים. ייתכן ואנשים שלא חשים משמעות הם באופן יחסי כאלה שסובלים ממחלות רבות יותר, כאלה שמעמדם הסוציו-אקונומי נמוך יותר והנגישות שלהם לשירותי רפואה נמוכה יותר - וכפועל יוצא תוחלת החיים שלהם הייתה נמוכה יותר בהשוואה לאחרים. יש צורך במחקרים נוספים לפני שנוכל להמליץ לכל חולה למצוא "משמעות" כערובה לחיים ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully