וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת המגעילה על מברשת השיניים שלך

24.4.2014 / 14:20

מברשת השיניים שלנו עלולה להכיל מעל 10 מיליון חיידקים. למה זה קורה, איך שומרים על המברשת נקייה (יחסית) ואיך כל זה קשור לאסלה? כל התשובות

משחת שיניים מרוחה על מברשת. ShutterStock
מגנט לחיידקים./ShutterStock

מברשת השיניים שלכם אולי נראית תמימה, אבל היא למעשה מגנט לחיידקים. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת מנצ'סטר, מברשת שיניים עלולה להכיל מעל 10 מיליון חיידקים, ובהם אי-קולי וסטפילוקוקוס.

"בפה לא מצוחצח יכולה להיות אותה כמות חיידקים כמו ברצפה של שירותים", אמרה ד"ר אן ווי, מומחית ברפואת שיניים, לאתר Grandparents.com. לדבריה, מברשת השיניים - שאצל רוב האנשים נמצאת ליד הכיור - עלולה להזדהם ממים שניתזים עליה בעת שטיפת הידיים ומן הלכלוך שנשטף מהידיים.

דרך אגב, אם מברשת השיניים שלכם נופלת לרצפה – חוק "חמש השניות" ממש לא רלוונטי. מברשת שיניים תופסת בן רגע את החיידקים שעל הרצפה.

הייתם טובלים מברשת שיניים באסלה?

מברשת השיניים נמצאת בדרך כלל באותו חדר כמו האסלה. אנחנו אולי נוטים להתעלם מזה, אבל האסלה היא אחד הדברים המזוהמים ביותר שיש. כשאתם מורידים מים באסלה, חלקיקי מים קטנטנים ומגעילים עפים באוויר ונושאים איתם חיידקים. החיידקים האלה מתיישבים בכל רחבי חדר השירותים, גם על מברשת השיניים שלכם. לכן, תמיד מומלץ להדיח את האסלה כאשר המכסה שלה סגור.

כך תשמרו על מברשת השיניים שלכם

1. קנו מברשת שיניים חדשה: אתם צריכים להחליף מברשת כל שלושה חודשים, או לפני אם אתם שמים לב שהיא בלויה.

2. אף פעם אל תחלקו מברשת שיניים: שימור על החיידקים שלכם לעצמכם. בנוסף, כשאתם מניחים משחה על המברשת, הימנעו ממגע של השפופרת בסיבי המברשת.

3. נקו את המברשת ביסודיות. ודאו שאתם שוטפים את המברשת היטב אחרי כל שימוש. מדי פעם כדאי לטבול את מהברשת במי פה, לצרוך חיטוי.

4. חישפו את המברשת לאוויר. רופאי שיניים ממליצים לא לשמור את המברשת בכלי אטום. הדרך הטובה ביותר לאחסן אותה היא בארון האמבטיה, כך היא גם מקבלת מספיק אוויר וגם לא חשופה מדי לחיידקים.

5. הפרד ומשול: כשכמה מברשות שיניים מאוחסנות יחדיו – שימו לב שהראשים שלהם לא נוגעים אחד בשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully