וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיא מאחורינו כבר בגיל 24

16.4.2014 / 9:48

מחקר חדש - שמבוסס על אלפי שעות משחק בסטארקראפט 2 - גילה כי היכולת שלנו לתפוס נתונים, לנתח אותם ולהגיב להם מתחילה לרדת כבר בגיל 24

אילוסטרציה. ShutterStock
לתראות נעורים, שלום איטיות/ShutterStock

24 זה ה-30 החדש? מחקר חדש מגלה כי אם עברתם את גיל 24, השיא של חייכם כבר מאחוריכם. על פי המחקר, היכולת המנטלית שלנו לתפוס נתונים, לנתח אותם ולהגיב להם מתחילה לרדת כבר בגיל 24.

המחקר, שנערך באוניברסיטת סיימון פרייזר ופורסם במגזין PLOS ONE, בדק מתי אנחנו מתחילים להרגיש ירידה בכישורים הקוגניטיביים-מוטוריים שלנו, ואיך אנחנו מפצים על הירידה הזו.

ג'ו תומפסון, דוקטורנט בפסיכולוגיה, חבר לפרופסור מארק בלייר ולדוקטורנט לסטטיסטיקה אנדרו הנרי, ויחד הם בחנו מסד נתונים עצום שנלקח מנתוני המשחק של 3,035 שחקני סטארקראפט 2.

ניתוח מהיר של איומים ותגובה זריזה

משחק המחשב סטארקראפט 2 הוא משחק אסטרטגיה שדורש קבלת החלטות בזמן אמת. משחק המלחמה הזה דורש תכנון מהלכים, ניתוח מהיר של איומים ותגובה מהירה. לכן, לפי החוקרים, נתוני המשחק מתאימים לחוויות בעולם האמיתי. השחקנים שנבדקו במחקר היו בין הגילאים 16 ל-44.

נתוני המשחק סיפקו לחוקרי מסד נתונים שהכיל אלפי שעות של אסטרטגיה בזמו אמת וביצועים קוגנטיביים. "המשחק שומר כל פעולה שהשחקן עושה לאורך המשחק, וכל הפעולה שהיריב שלו מבצע", הסביר בלייר, "שלא כמו בשח-מט, השחקנים לא צריכים לחכות לתורם, ולכן אם אתה יכול לעשות דברים מעט מהר יותר, תוכל להשלים יותר מהלכים מהיריב שלך".

איטי יותר, אבל חכם יותר

החוקרים בדקו איך השחקנים הגיבו ליריביהם וכמה זמן לקח להם להגיב. הם גילו כי אחרי גיל 24, הנבדקים הראו האטה במהירות התפיסה שלהם. על פי החוקרים, לשחקנים מבוגרים יותר לקח יותר זמן להגיב לסיטואציות ולאיומים חדשים. ההבדל בזמן התגובה בין שחקן בן 24 לשחקן בן 39 היה 150 אלפיות שנייה.

אבל יש גם חצי כוס מלאה. המחקר הוכיח שנבדקים מבוגרים יותר, גם אם הם היו איטיים יותר, פיצו על כך על ידי שימוש באסטרטגיות פשוטות יותר ועל ידי שימוש יעיל יותר בממשק המשחק ביחס למשתמשים צעירים. כך לדוגמה, שחקנים מבוגרים יותר השתמשו יותר בקיצורי דרך ובמקשי פעולה מתוחכמים כדי לפצות על הירידה במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully