וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה עקיצת דבורה הכי כואבת?

9.4.2014 / 10:20

זו השאלה שהטרידה חוקר אחד מקורנל, אז הוא החליט לתת לדבורים לעקוץ אותו שוב ושוב, עד שהצליח ליצור את מפת העקיצות המלאה. אז איפה הכי כואב? לא איפה שנראה לכם

דבורים ומלכת דבורים באמצע. ShutterStock
עקצו ב-25 מקומות שונים. דבורים/ShutterStock

חוקר אחד החליט לברר איפה הכי כואב להיעקץ על ידי דבורה, אז הוא נתן לדבורים לעקוץ אותו שוב ושוב - ויצר את מפת העקיצות האולטימטיבית.

החוקר, מייקל סמית' מאוניברסיטת קורנל, נתן לדבורים לעקוץ 25 מקומות שונים בגופו, חמש פעמים ביום במשך 38 ימים. הוא גילה כי עקיצת דבורה בנחיר היא הכואבת ביותר. אחריה עקיצה בשפה העליונה. הפין של החוקר הגיע רק למקום השלישי, והמפתיע.

סמית' דירג את רמות הכאב של עקיצות הדבורים בסולם של אחד עד עשר. הוא גילה כי למרות שעקיצת דבורה זה תמיד לא נעים, שלושת המקומות הכי פחות כואבים הם אזור הגולגולת, קצה הבוהן והזרוע העליונה.

סמית, שחוקר מושבות דבורים, סיפר אחרי המחקר כי "שיערנו שהכי כואב יהיה להיעקץ באשכים, אבל יומיים אחר כך, במקרה, נעקצתי שם. זה לא כאב כמו שציפיתי".

ואכן, בהמשך המחקר ואחרי שהוא בחר את 25 המקומות בגופו שייעקצו, סמית' דירג את האשכים רק במקום הרביעי (הם קיבלו 7 מתוך 10) – ציון שווה ללחי בית שחי וכף היד.

אז למקרה שאתם שוקלים להיעקץ בקרוב, הנה 10 המקומות הכואבים ביותר:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקריאת מחקר המלא

עוד מחקרים בוואלה! בריאות:
סם המסיבות שעשוי להיות התרופה לדיכאון
אכילת 7 ירקות ביום מאריכה חיים
מחקר: חיי נישואים שומרים על הלב שלך

חשוב לציין כי עקיצת דבורה לא אמורה לגרום לתסמינים משמעותיים, למעט כאב חד ברגע העקיצה, נפיחות קלה וגירודים. אך אם אדם אלרגי לעקיצת דבורים, עקיצה אחת מספיקה כדי לגרום לו לשוק אנאפילקטי, שמתאפיין בקוצר נשימה, בירידה בלחץ הדם, בסחרחורות, בחולשה ואף באיבוד הכרה. מצב שכזה, כמובן, מחייב טיפול דחוף.

הטיפול באלרגיות לעקיצת דבורה שכאלה ישלב בדרך כלל בין תרופות נוגדות אלרגיה (לרוב משחות הכוללות אנטי-היסטמנים) וחומרים מרגיעים שונים להפחתת הנפיחות והגרד. עם זאת, במקרים חמורים - כמו התקף אנאפילקטי קשה - יש לפנות בדחיפות לקבלת טיפול רפואי. אנשים שהתגלתה אצלם אלרגיה קשה יתבקשו לשאת עימם תמיד מזרק מיוחד המספק טיפול עצמי ומיידי למקרי שוק אנאפילקטי: מזרק אדרנלין אפיפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully