וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הדיון הסוער: ברית מילה זה דווקא בריא

9.4.2014 / 7:34

סקירת מחקרים חדשה קובעת באופן חד משמעי שעל אף הירידה באחוזי ברית המילה בעולם, היתרונות הרפואיים של ברית המילה גבוהים משמעותית מהחסרונות

ברית מילה. GettyImages
פגאני או בריאותי? טקס ברית מילה/GettyImages

בשנים האחרונות מתרבים המתנגדים בארץ ובעולם נגד קיום טקס ברית המילה. אבל סקירה של מספר מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מראה כי היתרונות של ברית המילה דווקא גדולים מחסרונותיה.

לחתוך או לא? קריאת חובה למתלבטים

אחד מהמחקרים אף מצא כי אחוז האמריקאים בגילאי 14 עד 59, שעברו ברית מילה עלה מ-79% ל-81% בעשור האחרון, זאת בהשוואה לירידה של 6% שנרשמה אצל תינוקות מאז שנות ה-60.

מסקנות המחקר הראו כי היתרונות של ברית המילה, ביניהן צמצום של זיהומים במערכת השתן, סרטן הערמונית ומחלות מין, עולות על הסיכונים של דימום או זיהום שעלולים להתרחש בתהליך ברית המילה.

מחקרים אחרים מצאו כי אין לברית מילה השפעה על תפקודים מיניים והנאה מסקס. עוד נמצא כי כמחצית מאלו שלא עברו ברית מילה יזדקקו במהלך חייהם לטיפול הקשור בעורלה.

מחקר אחר שנערך על ברית המילה קבע כי אם אחוזי ברית המילה יצטמצמו ל-10%, כמו הנתונים ברוב מדינות אירופה, להוצאות הרפואיות הישירות של לידה יתווספו 4.4 מיליארד דולר לעשור.

ברית מילה שקולה לחיסונים אצל ילדים

"ברית מילה שקולה לחיסונים אצל ילדים", הסביר פרופסור בריאן ג' מוריס מאוניברסיטת סידני שניהל את אחד המחקרים. "כמו שיש מתנגדים לחיסון תינוקות, יש מתנגדים למילת בנים, אבל הטיעונים שלהם הם רגשיים ולא מדעיים, כך שהמסקנה היא שלא ניתן להסכים איתם".

באוגוסט, 2012 פסק לראשונה בקביעה תקדימית בית המשפט בעיר קלן שבגרמניה כי ברית מילה מהווה פגיעה בשלמות הגוף.

גם בישראל מתקיים בשנים האחרונות דיון עירני האם מילת תינוקות היא הכרחית או נובעת מציווי המסורת היהודית, אך יחד עם זאת רוב ההורים בוחרים לבצע אותה וכ-85 אלף מילות מתקיימות בישראל בשנה.

עוד בוואלה! הורות:
כך תורידו את הסיכון למוות בעריסה
האם סדר הלידה של אחים קובע את אופיים?
התינוק של אוכל מספיק?

  • עוד באותו נושא:
  • ברית מילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully