וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה: שמע את רופאיו מתכננים לקצור את איבריו

ג'ימי פריצה משבדיה שמע את הצוות מנסה לשכנע את קרוביו לתרום את הכבד והכליות שלו, כשהוא משותק אך בהכרה. "חברה שלי בכתה, לא יכולתי לזוז". כעת הוא תובע את בית החולים

אילוסטרציה. Alexander Batayef, ShutterStock
"חשבתי שאני עומד למות, ושזה יהיה מוות קשה"/ShutterStock, Alexander Batayef

את השיחה הזאת הוא בוודאי לא ישכח: ג'ימי פריצה משבדיה, הגיש לאחרונה תלונה נגד בית חולים בעיר גותנברג שבדרום המדינה, ובה הוא טוען כי שמע את רופאיו מנסים לשכנע את קרוביו לתרום את איבריו, על אף שהיה בחיים.

פריצה בן ה-43, שעבד כמנהל מרכול בעיר אורברו, לקה לפני כשנתיים בשבץ מוחי בשעה שבילה עם בת זוגו במסעדה באזור גותנברג. בשל מזג האוויר הסוער, מסוק חילוץ לא יכול היה לנחות במקום, וסירת הצלה הגיעה רק כעבור שעה וחצי – פרק זמן קריטי שבמהלכו הפך גופו של פריצה משותק.

זמן קצר אחרי שאושפז בבית החולים בגותנברג, בחנו הרופאים את צילום הרנטגן של המוח שלו, ומיהרו לקבוע כי נותרו לו שעות ספורות לחיות. "שמעתי אותם אומרים לחברה שלי ולבני משפחתי שאין תקווה", סיפר ל"טלגרף" הבריטי. הם התבוננו בצילום רנטגן של המוח שלי, ואחר כך אמרו לחברה שלי שזה לא נראה טוב ושלא אחיה".

עוד ידיעות שאסור לפספס:
צפו: מטאוריט חולף מטרים ספורים מצנחן
אירלנד: מחבל שכח לעבור לשעון קיץ - והתפוצץ
השופט פסק פיצויים: הנהג הרס לבני הזוג את הסקס

"חשבתי לעצמי: מה יקרה אם ישרפו אותי?"

עד מהרה החלו הרופאים להתעניין באפשרות של קצירת הכבד והכליות שלו לצורך השתלתם לחולים שזקוקים לכך. למרבה האימה, בשל העובדה שהיה בהכרה, פריצה שמע את השיחה. "לא יכולתי לעשות דבר, רק לראות ולשמוע. לא יכולתי לזוז", שחזר. "שמעתי את חברה שלי בוכה, אבל לא יכולתי לעשות דבר".

כעבור זמן מה שקע פריצה בתרדמת, וכששב להכרה, שמע שוב את רופאיו, אך היה עדיין חסר אונים לחלוטין. "שמעתי אותם מדברים על תרומת איברים. הם רצו לעשות לי בדיקות בכבד ובכליות, כך שיוכלו לתרום אותם לחולים", סיפר. "פחדתי, כי חשבתי שאני עומד למות ושזה יהיה מוות קשה. חשבתי לעצמי: מה יקרה אם ישרפו אותי, האם אראה את האש וארגיש אותה?".

פריצה אמר כי הוא משוכנע שלא היה נותר בחיים, לולא רופאה מנוסה יותר שבה מחופשה שלושה ימים אחרי שלקה שבץ. "אני חושב שהייתי תקוע במיטה עד שהגוף שלי היה מפסיק לעבוד, ואז היו לוקחים ממני את האיברים", הסביר. אותה רופאה בחנה גם היא את צילום הרנטגן והעריכה כי יש סיכוי של ממש שפריצה יצליח להשתקם. ואמנם, תוך כמה ימים הוא החל לתקשר עם הסביבה באמצעות תנודות ראש.

בשנתיים שחלפו מאז עבר פריצה שיקום ממושך. כעת הוא מסוגל לדבר ולזוז, אך הוא עדיין רתוק לכיסא גלגלים. בתלונה הרשמית שהגיש נגד בית החולים טען בין היתר כי רופאיו שוחחו עם בני משפחתו על תרומת איברים עוד לפני שהוכרז רשמית על מוות מוחי, וזאת בניגוד להנחיות. הוא הביע תקווה כי התלונה תמנע מקרים דומים בעתיד. בית החולים בגותנברג מסר כי החל לחקור את התלונה וכי יגיב עליה בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully