וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים שלא מאמין באמצעי מניעה

3.4.2014 / 7:17

בית חולים באוקלהומה אוסר על רופאיו לתת מרשמים לגלולות למניעת הריון. הנשים מודאגות, הרופאים מבוהלים אבל המוסד הקתולי שרואה בהפלה רצח - לא מבין על מה המהומה

אילוסטרציה. ShutterStock
גלולות לכאב ראש - כן, למניעת הריון - לא/ShutterStock

רופאי בית החולים הקתולי ג'יין פיליפס באוקלהומה לא רשאים עוד לתת מרשמים לגלולות נגד הריון, כך דיווח עיתון מקומי.

על פי הדיווחים, מנהלי בית החולים קיימו בשבוע שעבר ישיבה בה הודיעו לכל הרופאים על החוק החדש, שבו יותרו אמצעי מניעה אך ורק למצבים בריאותיים כמו כאבי מחזור, בעיות הורמונליות וכדומה. ההוראה ניתנה ככל הנראה על ידי ארגון קתולי ללא מטרות רווח שרכש לאחרונה את רשת בתי החולים.

אחת מלקוחות בית החולים סיפרה שהחוק החדש מעמיד אותה בפני בעיה. "אני לוקחת גלולות למניעת הריון כדי למנוע הריון ולא למטרה אחרת. הבנתי שמותר לרופאים לרשום אותן עבור כאבי מחזור, כאבי ראש ודימומים, אבל אין לי את אף אחד מהתסמינים האלה ואין לי רצון להונות לא את הרופא שלי ולא את הביטוח בשביל שאוכל לדאוג לבריאות שלי".

"הרופאים מבוהלים"
מטופלת נוספת העלתה בעיה רחבה יותר שנוגעת לאפשרות בפגיעה כלכלית בעיר. "זו לא רק פגיעה בנשים, אלא בעיר כולה", היא אמרה והוסיפה: "הסירוב לתת אמצעי מניעה בבית החולים היחיד שיש בעיר, תוביל נשים ללכת לרופאים מערים שכנות כמו טולסה, והכסף יעבור אליהם במקום להישאר בעסקים המקומיים".

אך לא רק הבעיה הכלכלית היא שמטרידה את תושבי העיר שמונה כ-35 אלף תושבים, אלא גם הכפייה הדתית שנוקט בית החולים, בכך שמונע שירותים הכרחיים עבור חצי מהאוכלוסיה אותה הוא משרת.

נציג של רשת בתי החולים הקתולית, סיינט ג'ון שבבעלותה בית החולים בברטלסוויל אמר כי בית החולים פועל על פי אותם קודים של ארגוני רפואה קתולים בארה"ב והם אינם תומכים באמצעי מניעה. יחד עם זאת מסר הנציג כי רק הרופאים יחליטו לגבי טיב הטיפול הרפואי.

המסר הלא ברור של בית החולים מבלבל לא רק את תושבי העיר אלא גם את הרופאים. רוברט אוליבר, גניקולוג שעובד בשיתוף עם בית החולים סיפר לחדשות המקומיות בעיר טולסה הסמוכה שההוראות החדשות יוצרות בהלה בקרב הרופאים.

הצו הדתי פוגע בטיפול הרפואי

הצווים האתים והדתיים על פיהם פועלים בתי החולים הקתולים במדינה שמשרתים 1 מתוך 6 אמריקאים, מכתיבים את אופי הטיפול. כך למשל חל איסור על רופאים לתת טיפול של הפריה חוץ גופית, טיפולים למניעת הריון וכמובן לבצע הפלות. הציות לצווים הדתיים פוגע לעיתים בטיב הטיפול, אך מערכות אלה נהנות מתמיכה כספית ציבורית, כמו גם ממענקים ממשלתים ופדרלים.

הצו הבריאותי הקתולי, שנוצר על ידי בישופים ולא רופאים, אינו מסונכרן עם הטיפול שרוב הקתולים נזקקים לו, כך על פי סקרים שנערכו בקרב אנשי הקהילה. 98% מהנשים הקתוליות שפעילות מינית למשל, היו צריכות בשלב זה או אחר בחייהן להשתמש באמצעי מניעה שהוותיקן אינו מאשר. 68% אחוז מנשים אלו דיווחו כי הן השתמשו בעבר בגלולות, התקנים תוך רחמיים ואף עיקור על מנת למנוע הריון. שיעור ההפלות בקרב אוכלוסיה זו, זהה לזה של נשים בקבוצות אחרות ועומד על 28%.

סקרים שנערכו בקרב האוכלוסיה הקתולית גילו ש-65% מהם מאמינים שמרפאות קתוליות שנהנות מכספי ציבור לא יכולות למנוע מהמטופלים שלהם טיפול בגלל שהוא סותר אמונות דתיות ו- 68% מהנשים הקתוליות הצהירו כי הן אינן רוצות שבתי החולים הקתולים יהיו בתי החולים היחידים אליהן יוכלו לפנות בקהילות שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully