וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורמון האהבה נלחם באנורקסיה

20.3.2014 / 11:16

חוקרים גילו שאוקסיטוצין - שמשתחרר בדרך כלל בזמן סקס, לידה והנקה - עוזר לסובלים מאנורקסיה לשנות את הקיבעון שלהם על דימויים של אוכל משמין. הקץ להפרעות אכילה?

אילוסטרציה. ShutterStock
אוקסיטוצין עוזר להתגבר על האובססיה הלא בריאה לדיאטה/ShutterStock

חשבתם שאתם יודעים הכל על אוקסיטצין, "הורמון האהבה" המוכר? מסתבר שלא. על פי מחקר משותף של מדענים מקוריאה ומאנגליה, לכימיקל הזה יכול להיות תפקיד מאוד חשוב במלחמה נגד אנורקסיה והפרעות אכילה.

על פי החוקרים, לאוקסיטוצין יש נטיה לשנות את הקיבעון של אנשים שסובלים מאנורקסיה על דימויים של אוכל משמין וצורות גוף גדולות, כך שהוא יכול להתגבר על האובססיה הלא בריאה לדיאטה ולהרעבה עצמית.

אנורקסיה נרבוזה היא הפרעת אכילה מסוכנת והיא משפיעה על אנשים בעולם כולו, בעיקר על נשים. באנגליה למשל אחת מתוך 150 נערות חולה במחלה, והיא נחשבת לאחד הגורמים המובילים למוות של בני נוער במדינה, זאת בעקבות סיבוכים פיזים והתאבדויות.

מלבד בעיות אכילה ודימוי גוף מעוות, לחולי אנורקסיה בדרך כלל יש בעיות חברתיות, כולל חרדה ונטייה למצבי רוח. "לחולי אנורקסיה יש בעיות חברתיות עוד טרם המחלה", מסבירה פרופ' ג'נט טרז'ר מקינג'ס קולג' שבלונדון, שאחראית לשני מחקרים על האוקסיטצין.

אוקסיטצין משתחרר בדרך כלל בזמן סקס, לידה והנקה ונמצא כי הוא יכול להקל על חרדות חברתיות גם בקרב אוטיסטים.

במחקר הראשון שערכה פרופ' טרז'ר בחן הצוות שלה קבוצה של 31 נחקרים הסובלים מאנורקסיה, כאשר לחלק מהם ניתן אקסיטוצין ולחלק פלאסבו (תרופת דמה). הנבדקים התבקשו להסתכל לפני ואחרי קבלת התרופות על תמונות שקשורות למשקל, אוכל בעל ערך קלורי גבוה ונמוך וצורות גוף שמנות ורזות.

כשהתמונות נחשפו נבדק כמה זמן לוקח לנבדקים לזהות אותן. התוצאות גילו שהנבדקים שלקחו אקסיטוצין התעמקו פחות בתמונות של אוכל ומבנה גוף שמן.

במחקר השני נבדקו תגובות הפנים של חולי האנורקסיה כשבטווח היו תגובות כמו כעס, שמחה וגועל. החוקרים גילו כי אחרי שהנבדקים לקחו את האקסיטוצין הם נטו להביע פחות תחושות שליליות של גועל מהתמונות.

למרות התוצאות המדהימות, לחוקרים יש עוד דרך ארוכה עד שאקסיטוצין יוכל להפוך לתרופה מאושרת לאנורקסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully