וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנוע התאבדויות: תוגבל רכישת פראצטמול

12.3.2014 / 0:09

כצעד ראשון במסגרת התכנית למניעת אובדנות, מכירת פראצטמול תוגבל ל-50 כדורים בבתי מרקחת, או 16 מחוץ להם. "במדינות בהן קיימת ההגבלה, שיעור ההתאבדויות ירד באופן ניכר"

אילוסטרציה. ShutterStock
כיום, התרופות הללו זמינות ביותר ונמכרות ללא מרשם/ShutterStock

משרד הבריאות החליט לאחרונה להגביל רכישת תרופות כגון אקמול ודקסמול, על רקע כמות גדולה של התאבדויות וניסיונות אובדניים באמצעות התרופה. כצעד ראשון, קיבלו הרוקחים הנחיה להגביל מכירת תרופות מסוג פראצטמול ל-50 כדורים בכל קנייה, ובמושב הכנסת הבא מתכוונת שרת הבריאות יעל גרמן להביא לשינוי התקנות.

ההתמקדות דווקא בפראצטמול נובע מכך שמדובר בתרופות הנפוצות ביותר לשימוש בקרב הציבור. התרופות הללו זמינות ביותר ונמכרות ללא מרשם. כיום ניתן לרכוש עד 48 כדורים בשלוש חבילות מוקטנות של 16 כדורים לקופסא, גם מחוץ לבתי המרקחת. התיקון יגביל את הקנייה שלא בבית מרקחת לחבילה אחת של 16 כדורים, ובבית המרקחת ניתן יהיה לרכוש עד 50 כדורים ברכישה בודדת.

עוד בוואלה! חדשות:
אשת השופט הירדני: "בעלי מת סתם, נתבע את ישראל". פרסום ראשון
שופט העליון בדימוס אדמונד לוי מת בגיל 72
"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"

לדברי ד"ר אייל שוורצברג, מנהל אגף הרוקחות במשרד הבריאות, "החשש הוא כי אנשים עם נטיות אובדניות ייטלו בבת אחת כמות גדולה מאוד של כדורים, שעלולה להיות קטלנית. גם 16 כדורים בבת אחת גורמים נזק, אבל לא קטלני. במסגרת התכנית הלאומית למניעת אובדנות של השרה גרמן שקלנו את הגבלת הכמות ובעתיד נביא זאת גם לידי חקיקה. אני לא צופה שתהיה התנגדות".

ההחלטה להגביל את כמות הכדורים מבוססת על מודל שמיושם במדינות שונות בעולם. "במדינות בהן מתבצעת ההגבלה, נרשמה ירידה ניכרת בשיעור ההתאבדויות", מציין ד"ר שוורצברג. "מדובר בתרופה טובה ויעילה ואנחנו לא רוצים למנוע אותה ממי שזקוק לה, אבל בגלל הזמינות הגבוהה צריך לוודא שהיא מגיעה רק למי שצריך", הוסיף.

הוא עוד ציין כי לאחרונה נשלח חוזר לרוקחים, אשר מלבד ההגבלה, מספק להם סימנים מזהים לאדם שעלול להשתמש בתרופה בצורה מסוכנת. הרוקחים קיבלו הנחיה לסרב למכור לאדם כזה. "יש למצוא את האיזון בין הנגשת התרופה, לבין שימוש מושכל בה", אמר.

(עדכון ראשון: 22:38)

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully