וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק - החודש התשיעי

23.2.2014 / 9:24

יש לכם כבר איש קטן בבית שמנופף לשלום, מתחיל למחוא כפיים ואוהב מאוד להכניס ולהוציא דברים, לתת ולקחת

לנקות כתמים של תינוקות. ShutterStock
לנקות כתמים של תינוקות/ShutterStock

הימים בהם היה פשוט ונוח להסתובב עם תינוק (בהנחה שנולד לכם תינוק "קל") חלפו. עכשיו זה יותר מסובך לשבת איתם בבית קפה או לקחת אותם לפגישות כי הם פעילים יותר, יש להם רצונות, הם נעים בשטח ומכניסים כל דבר לפה. השורה התחתונה היא שהתינוק/ת שלכם גדלו!

בגיל הזה לתינוק קשה מאוד להיפרד ממכם. "חרדת הנטישה" בשיאה. הוא כבר רגיל לפנים מוכרות, סביבה מוכרת וסדר יום. כשמוציאים אותו מהלו"ז הקבוע זה יכול להיות קצת קשה עבורו והוא יהיה פחות שקט. אם אתם מכניסים אותו עכשיו למסגרת אל תצפו שזה יילך חלק – הפרידות בבוקר יהיו קשות, אבל בסוף זה מסתדר. קחו אוויר תהיו סבלניים ושדרו לתינוק שאתם משאירים אותו במקום טוב ובטוח.

זה הזמן גם לגוון את הצעצועים של ילדכם. את כל הצעצועים הנתלים אפשר לשים בצד (כבר מזמן, האמת) ולעבור לשולחנות פעילות ומשחקים שיש בהם דברים להזיז, להוציא, לפתוח ולסגור. זה הזמן להכיר להם צעצועים של הנחת טבעות זו על זו וצעצועי השחלה. משחק של התאמת צורה אולי עוד יהיה גדול עליהם, אבל הם ייהנו לשים את הקוביות בתוך המיכל ולהוציא ובכלל אפשר לייצר "משחקים" ביתיים כאלה בלי לרוץ לקנות משהו חדש. אל משחק ה"קוקו" האהוב מצטרף עכשיו משחק ה"תן לי" ו"קח". תינוקות בגיל הזה אוהבים לתת חפצים ולקחת חזרה. שתפו איתם פעולה – זה ישמח אותם.

בגיל הזה תינוקות כבר מבינים הרבה דברים והרבה מילים. המשיכו לדבר אליהם כל הזמן. גם הג'יבריש שלהם נשמעת יותר ויותר מובחנת עם הברות וקולות שחוזרים על עצמם. כהורים אתם בטח יודעים לזהות את המשמעות של חלקם. אלה עדיין לא מילים אבל בהחלט תקשורת במלוא מובן המילה. תינוקות בגיל הזה מבינים כבר היטב את הנימה בה נאמרים הדברים. הם יחייכו ויצחקו כשאתם תהיו מרוצים ושמחים ויזהו מתי אתם פחות שמחים. לכן זה הזמן להציב להם גבולות לגבי מה שאסור ומסוכן (הגידו זאת בקול תקיף) ולהכיר להם את המילה "לא". הם יבינו מהר מדי את משמעותה, אבל זה לא אומר שהם יפסיקו לנסות אתכם.

מבחינת תנועה ותזוזה. יש תינוקות שבסוף חודש תשיעי כבר נעמדים, הולכים סביב שולחן ומתרגלים יפה את "אחיזת הצבת" שלהם. הם מנופפים לשלום וחלקם מתחילים למחוא כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully