וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק – החודש השביעי

5.2.2014 / 16:12

כבר הרבה יותר מעניין לשחק עם התינוק שלכם – הוא מבין יותר, נהנה וצוחק ומשחקי ה"קוקו" מעולם לא היו פופולריים יותר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ההתקדמות הפיזית של התינוק עולה על מסלול מהיר. לא מדובר רק בישיבה וזחילה, אלא גם ביכולת להעביר חפץ מיד ליד ולהיות מדויק יותר בתנועה, באחיזה ובכוונה. ייתכן שחלק מהתינוקות שלכם כבר עושים את זה מזמן וזה המקום לציין שכל תינוק הוא ייצור ייחודי שמתפתח בקצב שלו. כל עוד ההתפתחות היא במסגרת הנורמה זה בסדר גמור. ייתכן גם שהתינוק שלכם התחיל לאכול בכוחות עצמו, כלומר לקחת מזון ולהכניס לפה. מצד שני זה יכול לקרות גם עוד כמה חודשים. אם נראה לכם שהתינוק מוכן לכך, אפשר להציג לו כוס שתייה לשתיית מים במקום בקבוק. בשוק יש מגוון כוסות עם מגוון פיות ואם משהו אחד לא נוח – משהו אחר בוודאי יתאים, בדיוק כמו עם מוצצים. כדאי להתחיל בכוס עם שתי ידיות לאחיזה נוחה יותר.

בגילאים האלה המשחק המשותף עם התינוק הופך להיות מעניין וכיפי יותר. משחקי קוקו – שלכם שלו וגם של הסתרת חפצים בבד וחשיפתם – אהובים על כל הילדים ובוודאי גם הילד שלכם יתחבר אליהם. נסו למצוא חפץ או בובה שיהיו אהובים עליהם ויגרמו להם לצחוק ולשתף פעולה. אחת הסיבות להנאה של תינוקות ממשחק פשוט זה היא בגלל מושג "קביעות אובייקט". התינוק כבר מבין שברגע שמשהו או מישהו נעלם משדה הראייה שלו הוא עדיין קיים.

אם התינוק שלכם נעמד על שש ומתחיל לנוע קדימה ואחורה – דעו שהוא עורך את האימונים האחרונים לקראת זחילה. רוב התינוקות מתחילים בזחילת גחון ועוברים לזחילה על ארבע אבל לא תמיד זה כך ולפעמים מוותרים על הגחון. בכל מקרה, הזחילה היא שלב חשוב בהתפתחות.

אם טרם נחשפתם לבקיעת השיניים – צפו שזה יקרה בקרוב. כל תינוק ותינוקת עוברים את זה אחרת. יש כאלה שסובלים מאוד ויש כאלה שלא מרגישים בכלל שהם מצמיחים שיניים. קוו לטוב, אבל תמיד זיכרו שאם התינוק עצבני פתאום, מרייר, בוכה, לא אוכל ועוד תופעות, לא ישן - כדאי להכניס בעדינות אצבע לפיו ולראות אם לא בוקע שם משהו. אם כן זה עשוי להסביר את המזג הסוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully