וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הם יהיו בשנה הבאה?

ד"ר שולמית ביסמנובסקי

26.1.2014 / 9:11

ההרשמה לגני הילדים בשיאה עכשיו. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור במסגרת הפרטית שהכי תתאים לילד שלכם בשנת הלימודים הבאה

תמיד כשמגיע ינואר וסוף סוף הכל זורם כמו שצריך עם המשפחתון ובגנים של הילדים – מגיע הענן הזה של ההרשמה לשנה הבאה. כשיודעים שמשאירים באותו גן עוברים מהר לסדר היום, אבל כשצריך למצוא מסגרת חדשה לזאטוטים מתחיל מירוץ ההרשמה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם עם הבחירה בגן פרטי, בדיוק עכשיו כשתהליך ההרשמה בשיאו.

המעבר לגן חדש נחשב למעבר משמעותי בחיי הילד או הפעוט. כשמדובר במסגרת ראשונה המעבר מציב בפני הילד אתגרים עמם לא היה צריך להתמודד קודם: פרידה מההורים, מפגש ראשוני עם קבוצת ילדים חדשה, דחיית סיפוקים, קבלת סמכות של איש חינוך ועוד. השינויים אלה הופכים לשגרה החדשה של הילד ולכן לכל הורה חשוב למצוא את המסגרת המתאימה והמוגנת ביותר עבור ילדו.

אז איך מוצאים את גן הילדים הפרטי המתאים ביותר?

סדר יום - שאלו את הצוות לגבי סדר היום בגן וודאו שהצוות לוקח בחשבון את כל צרכי הילדים ברמה החברתית, הרגשית, המוטורית והקוגניטיבית. לסדר היום בגן חשיבות רבה לשם הענקת ביטחון לילד ושליטה על חייו.

הסתכלו על הילדים - התבוננו בילדים הנמצאים בגן והבחינו אם הם רגועים וחשים ביטחון. הרוגע והשלווה בקרב הילדים מעידים על כך שמקומם בגן בטוח ומתאים לגילם.

עיסוק ופעילות - רצוי שהילדים בגן יהיו עסוקים במשחק, יצירה או פעילות אחרת, אישית או קבוצתית למען הסקרנות העניין והאתגר שלהם. ילדים שאינם עסוקים או מתרכזים בעשייה יצירתית , עלולים להפנות את האנרגיות שלהם לפעילות פחות חיובית מתוך שעמום.

חום ואהבה - בגיל הצעיר יותר בידקו שהצוות מסוגל להעניק חום ואהבה לילדים, זה הדבר החשוב ביותר. בגיל הבוגר יותר - מעבר לחום ואהבה, חשוב שהצוות יעניק לילדים ידע, יספק להם עניין ואתגר ויפתח את סקרנותם ואהבתם ללמידה.

תזונה - בידקו שהילדים מקבלים בגן תזונה מלאה המכילה את כל אבות המזון.

איכות ולא כמות - התמקדו פחות בכמות הצעצועים בגן ויותר ביכולת של הצוות לקדם ולהעלות את רמת המשחק של הילדים עם המשחקים הקיימים. האיכות חשובה יותר מהכמות.

שינה - חשוב לדעת שילדים בגיל הרך זקוקים לשינה בשעות הצהריים, הן לשם הגדילה והן לשם עיבוד המידע במוח. במהלך היום עובר מידע רב למוחו של הילד באמצעות החושים. פעילות עיבוד המידע מתבצעת בעיקר בזמן השינה, לכן על מנת לקבל ילדים רגועים וחכמים בסוף היום רצוי ששנת צהריים תהיה חלק בלתי נפרד מסדר היום.

בטיחות - בידקו שצוות הגן מודע למפגעים בטיחותיים בסביבת הגן ומצא פתרון למניעת נזקים. לדוגמה חסימת צירי הדלתות והשערים באמצעות מיגון וכיסוי הצירים והגבהת שקעי החשמל לגובה שלא יהיה בהישג ידם של הילדים.

בידקו אם הצוות עבר קורס החייאה בשנה האחרונה, הדבר חשוב למניעת סיכון ולטיפול מקצועי במצבי חירום בשעת הצורך.

לסיכום, שלוש השנים הראשונות לחייו של הילד הן קריטיות לקידום תבונתו והמשך הצלחתו בעתיד , על כן דעו שצוות הגן עושה את ההבדל עבור הילדים בגן. גן עם צוות איכותי ופיקוח שוטף של בעל או בעלת הגן יתנו מענה טוב להורים ויסיר דאגה מלבם.

ד"ר שולמית ביסמנובסקי היא מומחית לגיל הרך ויו"ר ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • גן ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully