וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות התינוק - החודש החמישי

20.1.2014 / 9:28

זה הזמן שהשיניים עלולות להתחיל להציק וגם חרדת הזרים מתחילה להתבסס. חוץ מזה כל השאר מספק מאוד

קצת קשה להאמין שזה יכול לקרות כל כך מהר אבל הייצור הקטן שלכם עשוי להתחיל להצמיח שיניים בקרוב. אצל רוב התינוקות זה קורה בין גיל 4 חודשים ל-7 חודשים, אבל השיניים יכולות לבקוע גם יותר מאוחר ואין הדבר מעיד על בעיה כלשהי. בכל מקרה אם התינוק שלכם נוטה להיות עצבני, מתעסק הרבה עם הפה, מכניס אצבעות, מזיל ריר ולהוט לנשוך כל דבר – ממש יכול להיות שהשיניים עושות לו חיים קשים. גם לכם.

אפשר לנסות להציע נשכנים שונים, לעסות את החניכיים ולמרוח ג'לים מרגיעים, אך השפעתם קצרת טווח לרוב ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם רופא לפני השימוש ולקרוא היטב את העלון המצורף למוצר. יש תכשירים אלרגניים וכדאי תמיד לבדוק מה תופעות הלוואי. אגב, יש תינוקות שבכלל לא מרגישים שהם מצמחים שיניים לעומת אחרים הסובלים מכך מאוד. גם תכשירים הומואפתיים ואחרים יכולים לסייע, זה מאוד אינדבידואלי.

מבחינת התפתחות: התינוק שלכם כבר מפגין סימני שמחה ועצב ברורים והם פשוטים מאוד לזיהוי. תינוקות בשלב זה מביעים שמחה כשהם רואים את אחד מהוריהם ועשויים להתחיל לבכות כשאלה נעלמים להם. גם פחד זרים הוא תחושה שמתחילה להתפתח בגיל הזה. זה אומר שהתינוק כבר לא שש ללכת לידיים של כל אחד ונכנס למצוקה כשהדמות המטפלת הקבועה יוצאת מהתמונה, גם אם לזמן קצוב של מספר דקות. התינוק עלול להגיב בפחד כשמישהו זר מתקרב אליו ומתייחס אליו. תגידו לאורחים לא לקחת את זה אישית ותסבירו להם שהילד שלכם פשוט "בשלב הזה".

בסוף החודש החמישי חושי השמיעה והראייה של התינוק כבר מפותחים כמעט כמו שלנו. הם יכולים להבחין בעצמים גדולים וקטנים ואף להושיט אליהם יד, לתפוס ולשחרר. היכולת להבחין בחלק מן השלם גם היא מתפתחת – מיומנות שבאה לידי ביטוי במשחקי מחבואים ו"קוקו". התקופה קרובה היא תקופה של התפתחות פיזית – התיישבות, הבנה ותגובה והתקדמות בכל האספקטים. בהחלט יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully