וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע חמישי

14.8.2013 / 16:05

אתם כבר ממש מתקרבים לחיוך הראשון, אולי אפילו כבר הרווחתם אותו. כל מה שעובר על התינוק בשבוע מספר חמש

שלום אצבעות!
בסביבות השבוע החמישי התינוק מתחיל לגלות את ידיו, רגליו ואת אצבעותיו. בכך נפתח עולם שלם של פעילות. גם מגוון הקולות (גרגורים ואנחות) שהתינוק משמיע מתרחב ואולי אפילו כבר תצליחו לקבל חיוך רצוני (לא מתוך שינה). החיוך הראשון שמתפשט על הפנים הקטנות בכוונה תחילה הוא רגע קטן של אושר שכל הורה זוכר.

אם התינוק יונק ועוד לא נתתם לו מוצץ כי רציתם שההנקה תתבסס, אפשר עכשיו להתחיל להציע את הפקק. הוא עשוי בהחלט להקל על התינוק ועליכם. יש תינוקות שלא "לוקחים" מוצץ ואז זה תלוי בהורים אם ממשיכים להתעקש, מנסים כמה סוגי מוצצים לראות מה הוא אוהב או שמוותרים על העניין. אם תוותרו לפחות תיחסך ממכם הגמילה.

שרירי הצוואר של התינוק מתחזקים מיום ליום והוא אמור להחזיק את הראש זמן רב יותר בשכיבה על הבטן. אל תוותרו על השכיבה על הבטן, גם אם התינוק מתלונן. זה המפתח להתפתחות מוטורית תקינה. הראש אמור להיות יציב יותר גם בנשיאה במנשא וגם בסלקל באוטו.

אם עד עכשיו לא היה לתינוק סדר יום – זה הזמן להתחיל להתיישר לפי מה שתרצו שיקרה בהמשך (טקס שינה לילי, שעת אמבטיה, שעת שינה ועוד).

לגבי הגזים, אם התינוק שלכם סובל מהם אין הרבה מה לעשות מלבד למצוא את התנוחה שמקלה עליו ולנסות כל דבר אחר שיכול לסייע כמו עיסוי, טיול, נדנוד, ערסול במנשא וכמובן הרבה ידיים. בסוף זה יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully