וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפרוש כנפיים ולעוף

מירב דוסטר

30.6.2013 / 0:06

לא, הם עוד רחוקים מלעזוב את הקן, אבל אם אתם עולים עם תינוקות על מטוס כדאי שתקראו את רשימת הטיפים הבאה

אחד הסממנים לכך ש"הזמנים השתנו" כמו שדור ההורים נוהג לומר, הוא מספר החותמות בדרכונים של הקטנטנים, שמשתווה פחות או יותר למה שאנחנו צברנו עד שנות העשרים שלנו. אז אם אתם טסים הקיץ עם תינוקות ופעוטות, כדאי שתדעו כמה דברים לפני שאתם אורזים את הבייביז ועולים על המטוס.

ניוד ובטיחות

העיקרון המהותי לפני טיסה לחו"ל עם תינוקות וילדים הוא התכנון וההיערכות מראש. הכוונה היא להגעה בזמן לשדה התעופה והזמנת כרטיסי טיסה במועד מוקדם ככל האפשר. חלק מחברות התעופה מציעות להורים עם תינוקות עד גיל 9 חודשים מושב עם התקן עריסה. שירות זה הוא על בסיס מקום פנוי, ולכן בעת הזמנת כרטיסי הטיסה כדאי להקדים לשריין אותו, בייחוד אם מדובר בטיסה ארוכה.

עוד דבר שכדאי לבדוק מבעוד מועד הוא קבלת חיסונים. בהתאם ליעד אליו אתם נוסעים בדקו שהחיסונים שהתינוק קיבל עד כה מספיקים. אם יש צורך בחיסונים נוספים בררו כמה זמן לפני הנסיעה מומלץ לקבלם.

בצ'ק אין תוכלו לבדוק האם ניתן להושיב אתכם ליד מושב פנוי וכך תזכו בכסא נוסף שעליו תוכלו לחתל או להושיב את הפעוט (אם גילו מתאים). אפשר לבקש שיושיבו אתכם בשורה הראשונה, כדי שיהיה לכם מקום על השטיח לפרוש שמיכה עבה ולהשכיב עליה את התינוק. זה לא פשוט לשאת את התינוק במהלך טיסה שלמה.

להורים עם תינוק ישנה זכאות לטוס עם עגלה, סל קל או כיסא בטיחות. עם העגלה תורשו להגיע עד גרם מדרגות המטוס או השרוול שם יאסוף אותה צוות הטיסה, ויחזירה עם ההגעה ליעד.

עוצרים לחניית ביניים? וודאו שהעגלה תגיע גם היא לחנייה כדי שתוכלו להשתמש בה בזמן ההמתנה. אם גיל התינוק מעל חצי שנה, מומלץ לשאת אתכם עגלת טיולון קלה זה נוח יותר גם בטיסה ובמעברים וכך גם הניוד במהלך הטיול יהיה פשוט וקליל יותר.

לתינוקות עד גיל שנתיים, מומלץ להצטייד במנשא. זה נוח לזמני העלייה למטוס והירידה ממנו, לטיסות קצרות, כאמצעי הרדמה וגם למוביליות נינוחה ואלטרנטיבית בחופש.

האכלה וטיפול

ההגבלים על עלייה למטוס עם נוזלים ומוצרי מזון אינם חלים ברוב שדות התעופה על מזון ושתייה לתינוקות. עבור תינוק הניזון מתמ"ל ומורגל בשתיית בקבוק חם - רצוי להביא לטיסה תרמוס עם מים רותחים כדי שלא תהיו תלויים בזמינותם של הדיילים. אם התינוק יונק תצטרכו להתעסק פחות בציוד האכלה וניקוי וגם תחסכו מקום בתיק.

כשנוהל הבטיחות בשדה התעופה אינו מאפשר עלייה למטוס עם נוזלים, עדיין מומלץ לקחת תרמוס כדי למלאו במהלך הטיסה במים חמים שיישמרו לאורך זמן. בחישוב מנות התמ"ל קחו בחשבון עיכובים בהמראות, מצב של אובדן מזוודות וכו.

לתינוקות הניזונים ממזון מוצק כדאי לקחת לטיסה מחיות, שגם מקלות על ההתארגנות ביום-יומיים הראשונים בחו"ל. לפעוטות וילדים שאוכלים כרגיל כדאי לדאוג להזמין ארוחת ילדים בעת הזמנת כרטיסי הטיסה. בנוסף, הצטיידו במזון ובחטיפים יבשים ונסו לעלותם על המטוס שבעים כדי להימנע מהתעסקות מרובה סביב נושא האוכל.

בזמן ההמראה והנחיתה נוצרים הפרשי לחצים המשפיעים על אוזניהם של תינוקות וילדים קטנים ועשויים להסב להם כאב. אם מדובר בתינוק יונק - כדאי לכוון את ההנקה לזמני ההמראה והנחיתה. לתינוקות שאינם יונקים ולפעוטות אפשר לתת מוצץ או בקבוק עם פטמה או קשית.

ברוב חברות התעופה, ישנן עמדות החתלה בחלק משירותי המטוס. כדאי לחשב כל כמה שעות אתם מחליפים טיטול ולהצטייד במלאי מספק. קחו גם שקיות לחיתולים משומשים.
זכרו שהטמפרטורה ברוב המטוסים נוטה להיות נמוכה, הצטיידו בעליונית לילדים או שמיכה לתינוק וגרביים.

שעשוע

הרעשים והתנודות באוויר משפיעים אחרת על כל תינוק ופעוט. יש כאלה שזה מרדים אותם ויש כאלה שזה גורם להם חוסר נחת. לכן, קחו לטיסה כמה צעצועים אהובים (ועדיף כאלה שאינם קולניים למען שלוות הנוסעים האחרים).

לילדים גדולים יותר כדאי להביא מספר מצומצם של חוברות ומשחקי הפעלה, צבעים, משחקי קלפים, משחקי מגנט בגרסת נסיעות ומשחקים אלקטרוניים. למעשה כדאי להביא להם כל מה שיעסיק אותם לאורך זמן ויעביר להם (ולכם) את הטיסה מהר יותר. אגב, חלק מחברות התעופה מגישות מארזים כאלו לילדים - שווה לברר.

זה גם המקום להפעיל יצירתיות ולחשוב על כל המשחקים שלא דורשים יותר מדף ועט וכמה מוחות פעלתניים. כמובן שגם המסכים במטוס יוכלו להקל עליכם, ולו במעט. דבר נוסף, אם תהיה לכם אפשרות נסו להתאים את שעת הטיסה לשעות שבהם בדרך כלל הילדים עייפים ורוצים לישון או להזמין טיסת לילה ובכך להגביר את הסיכוי שהם יעבירו את רוב הטיסה בשינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully