וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים ילקוט לבית הספר?

21.8.2014 / 8:25

לפני שהילדים שלכם מתחילים לסחוב הרים של ספרים ומחברות על הגב, הפיזיותרפיסטית שרון דשא מציעה טיפים חשובים על איך לבחור את התיק המתאים ואיך לסדר אותו באופן הטוב ביותר

ילד עם ילקוט בית ספר. ShutterStock
הילקוט הנכון ימנע הרבה בעיות/ShutterStock

שנת הלימודים כבר ממש בפתח, ובקרוב הילדים שלנו יתחילו לשאת משקל רב בתיקי בית הספר. כדי להבטיח שילקוט בית הספר לא יפגע בגב של הילדים, הפיזיותרפיסטית שרון דשא, ממכבי שירותי בריאות, מציעה טיפים איך לבחור את התיק המתאים וכיצד לסדר אותו כך שיתאים באופן מיטבי.

הטיפ המרכזי והחשוב מכולם הוא להשקיע מאמץ ומחשבה בבחירת הילקוט. יש חשיבות רבה להתאמת הילקוט לילד - ילקוט מתאים ימנע עייפות, כאבים ונזקים מצטברים לגב.

עוד בנושא:
כך תכינו את הילד למסגרת חדשה
איפה הכי משתלם לקנות ציוד בית ספר?
מכינים את הילדים לחזרה לשגרה

קל, מרופד וקשיח בחלקו האחורי

• חשוב להקפיד כי משקל הילקוט לא יעלה על 15% ממשקל הילד הנושא אותו. על הילקוט להיות עשוי מחומרים חזקים אך קלי משקל.

• על הילקוט להיות קל, מרופד וקשיח בחלקו האחורי, בעל כתפיות רחבות ומרופדות, מחולק למספר תאים ובעל כיסים בצדדים לנשיאת בקבוקי שתייה.

• כדי להקטין את העומס, בתא הגדול, הקרוב ביותר לגב, יש לשים את הספרים הכבדים. בתאים הקטנים והרחוקים יותר יש לשים את הפריטים הקלים והקטנים.

• חשוב שהכתפיות יהיו רחבות, מרופדות וניתנות לקיצור או הארכה בהתאם לגובה הילד. כאשר מכוונים את הכתפיות יש לשאוף למצב שבו חלקו העליון של הילקוט לא יעבור את גובה הכתפיים וחלקו התחתון לא יהיה נמוך מגובה העכוז. כמו כן, שימו לב ששטח המגע של הילקוט עם גב הילד יהיה מקסימאלי לצורך פיזור טוב של משקל הילקוט על הגב והפחתת עומסים. חגורת בטן הנקשרת על המותניים מומלצת כי היא מספקת תמיכה נוספת לגב התחתון. גם רשת אחורית לספיגת זיעה ומחזירי אור על הגב חשובים ביותר.

• חשוב לקנות את הילקוט עם הילד ולא להפתיע אותו, חשוב לא פחות להקפיד לסדר ביחד עם הילד את הילקוט מדי פעם ולבדוק שכל החפצים הנמצאים בילקוט אכן נחוצים לאותו יום. כמו כן רצוי לעודד ילדים להשתמש בארוניות אם יש כאלו בבית הספר.

• ילקוטים עם גלגלים מתאימים בעיקר לילדים שהולכים מרחק רב לבית הספר, אולם לרוב, ההמלצה היא לרכוש ילקוטים הנישאים על הגב ובלבד שהילד הנושא את הילקוט יקפיד על נשיאתו בשתי הכתפיים באופן סימטרי ולא רק על כתף אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully